xminator Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Først, ikke drikk noe mens du leser dette Kort fortalt. Brukte kjøleveske i vannkjølingen (slik som du kjøper på bensinstasjon). Har en slik "aquatube" med plastlokk. Og her begynner moroa. La merke til at det la seg ett gummiaktig belegg på innsiden av glasslokket. Ble selvfølgelig bekymret for at dette skjedde i hele systemet. Fant derimot ikke belegg andre steder i systemet, så skrev det på kontoen "innkjøringsproblem". I dag tidlig sa det "POOFPSST" fra tanken. Det gikk hull på plastlokket. Det jeg trodde var belegg var plasten som hadde gått i oppløsning og blitt en gummiaktig løsning. For de som har tanken, så var hele delen som er eksponert for væske etset nesten helt igjennom. Så om du bruker denne tanken, og har brukt annet enn vann i den, skru av PC'en og ta av lokket og sjekk att lokket ikke er på vei til å gå i oppløsning. Del2. Fylte på vann for å starte PC'en igjen. Det var ikke lurt. Vannet reagerte med løsningen som allerede var i systemet. Det la seg en gummipute i bunnen av tanken. Deler av denne løste seg og ble skubbet inn i vannkjølingen. Regner med dette skjedde fordi plastikken hadde løst seg i kjølevesken. CPU blokken er helt tett. Så om din tank er i oppløsning, tøm systemet helt før du fyller på nytt vann. Andre erfaringer i dette prosjektet. Angrer bitter på bruk av swiftech kjøleblokk. Slangene sklir veldig lett av koblingen og hadde flere lekasjer før jeg begynnte å stramme til slangeklemmene daglig. Skal prøve å legge ett par runder e-tape over koblingen før jeg trer inn slangen denne gangen. Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 UÆÆ!!1 Denne var jo søren meg skummel også. Kondolerer verden! Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har du brukt rein kjølevæske? Skumle greier det der. Vart noko av hardwaren øydelagt. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det er mitt verste mareritt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 skal jo bare være ca 10% kjølevæske da . Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Tror jeg dropper den tanken jeg. Hadde planer om å kjøpe den, men har hørt så mye rart om den. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 .. så var hele delen som er eksponert for væske etset nesten helt igjennom. No er det på tide at folk lærer seg forskjellen på batterivann og batterisyre. Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 .. så var hele delen som er eksponert for væske etset nesten helt igjennom. No er det på tide at folk lærer seg forskjellen på batterivann og batterisyre. Hehe Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Anbefaler å tilsette litt kalsium i blandingene deres. Ta noe tyntflytende tannkrem eller kokt melk. 1ml er nok. Lenke til kommentar
notnA Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Syrenøytraliserende... Kan dog skape salt i vanet Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) xminator har du bilder av tanken? Endret 9. desember 2004 av Ødd Lenke til kommentar
xminator Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Niks. Har "fikset" plastikken med to-komponent lim, så blir det spennende å se om det tåler vann Skal ihvertfall la det ligge i vasken ett par dager før jeg sette kabinettet med riktige siden ned Det var klart etseskade. Att det ikke gikk fortere var vel fordi det løste seg til en slags "gele"-aktig masse som beskyttet overflaten. Men slik som rust og jern så stoppet ikke prosessen og den spiste seg rett igjennom. Har egentlig generelt dårlige erfaringer med tilsetninger. Forrige systemet mitt brukte jeg noe "dritt" kjøpt på microplex (water-wetter eller noe slikt). Brukte kun vann i ett par år etter det uten store problemer. Nå blir det bare vann og alle koblinger skal ha krage+slangeklemme. Swiftechblokkene blir ihvertfall kassert omgående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå