emoWEB Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Ja.. Heh, jeg viste ikke hvor jeg skulle poste denne, så jeg tok den i Søppel. Det har seg slikt at jeg veddet med læreren min om at jeg klarte å regne ut areal og/eller omkrets av en figur formet som hjerte i Excel. Noen som vet hvordan formelen blir da? Hvordan gjør jeg dette? Er det i det hele tatt mulig? Heh.. Takk! Endret 7. desember 2004 av emoWEB Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 snakker vi et menneske hjerte? eller en hjerte form? ingenting er umulig Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det blir et fint hjerte av en trekant og to halvsirkler. Da skulle det ikke være så vanskelig. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du må i alle fall, dele opp figuren i fleire kjente former, som sirkler og firkanter. Du kan også finne tilnærmet areal av buer og liknande. Men eg trur ikkje du kan finne noke generellt uttrykk for arealet av eit hjerteforma objekt. Kva årstrinn går du på foresten? Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, jeg snakket om et hjerte formet i Excel. Jeg prøvde litt med en trekant og to sirkler, men det gikk ikke heitl. Men om det ikke finnes noe fast formel eller lignende så gir jeg opp! Jeg går i i tiende.. Hvordan det? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Excel er eit godt program til å finne tilnærma verdiar, du kan aldrig få eit 100% presist svar. Du vil nok seinare får lære korleis du rekner ut arealet av alle slags figurer. Men det koker stort sett ned til at du må dele figuren opp i så mange kjente figurer som mogleg. Tenk deg f.eks at du skal plasere så mange firkanter på 1 kvadrat millimeter som mogleg inne i hjerteformen. Visst du då teller alle dei små firkantane etter på vill du få eit ca svar. Men du vil aldrig finne eit nøyaktig svar. Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, takk skal du ha! Høres ut som du kunne programmet svært godt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå