EinarB Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Har laget meg en internet side som er tilgjengelig fra hjemmepc'en min via bredbånd. Spørsmålet mitt er Må jeg "leve" med http:// ip addresse eller går det å gjøre den om til en "www.tekst.no" addresse? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 http://www.dns2go.com gir deg en gratis adresse. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Det funket ikke dette pga BKK firewall med ip 192.168.0.100 ellernoeslikt. Q. My ISP runs a proxy server (or NAT router) and I am only assigned a private IP such as 10.0.0.x or 192.168.0.x. Can I use DNS2Go? A. Your ISP might be able to set up mappings to route traffic through their Internet connection-sharing device through to your computer. For example, to run a Web server, any incoming traffic on port 80 gets forwarded through to your computer. However, it is not common for ISP''s to do this so DNS2Go might not work for you Lenke til kommentar
t_man Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei ! Hva med å kjøpe et eget domene da ? Koster vel ca. 400-500 pr. år. Så lange maskinen din står på (som den jo må gjøre for å kunne hoste sida din) er det jo ikke noe problem hva IP-adresse angår. Men hvis du rebooter maskinen får du en ny IP (når du connecter). Anbefaler deg derfor å kjøpe en fast IP-adresse. Spørsmålet blir vel om det blir så veldig mye billigere enn å la et selskap hoste siden for deg. I allefall fall hvis det er <20 MB. Er det noe over dette, kan det kanskje være lønnsomt å gjøre det selv. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Nei dette ble for komplisert for en newbee. Lastet heller over siden min til ISP'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå