Gå til innhold

MSI K8N Neo2 og diskett

Cro Cop

Anbefalte innlegg

Følgte med en diskett hvor det står "nforce3 SATA RAID Driver". Skal jeg bruke den eller holder med med CD-en som følgte med? Får ikke installert Windows ennå før resten av komponentene er her, så like så greit å sjekke dette imens.

Har ikke tenkt å kjøre RAID heller ettersom jeg bare bruker 1 HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du bruker SATA3 å 4 så trenger du ikke å bruke noen diskett eller driver. Bruker du SATA 1 å 2 derimot så må du bruke det. Derfor er jo valget enkelt. Installer Windows på en disk som er tilkoblet SATA 3 eller 4. Det er disse som er på NForce Chippen. SATA 1 å 2 er på en Promise kontroller hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Okie :)

Da har jeg lært meg noe nytt idag og :p

Har bare bygd a64 maskiner med k800 chipsett jeg, og kun 2 stk S-ATA connectorer....

Men greit å vite, siden det HK er i posten på vei til meg :)

Men slik jeg har lest meg frem til, så bør man vel bruke port 3 eller 4 uansett hvis man skal klokke siden 1 & 2 ikke har PCI lock....

Lenke til kommentar
jeg bare lurte litt på hvordan man fjerner oc sperren på dette hk'et jeg får ikke mer enn 225 mhz ekstra, har en socket 939 3000+ cpu, skuller greit få 700 mhz ekstra fra denne,

Du er ikke garantert 700MHz ekstra nei. Må ikke tro alt du leser om at alle 3000+ går til 2.6GHz, for det er ikke tilfelle. Hvis du ikke kommer lengre enn 225FSB, så test disse tingene.

Kjøre SATA diskene, hvis du har noen på SATA 3 å 4. SATA 1 å 2 er ikke låst, så hvis du bruker de å klokker høyt, vil diskene dine rase.

Sett HTT til 3x. Det betyr 3x FSB din. Den skal ikke overskride 1000MHz, så hvis du kjører 5x som er default, så har du 1100MHz, å da er det det som stopper deg. Kjør 4x opp til 250FSB, å 3x etter det.

Sett AGP til 67. Dette må gjøres for å aktivere AGP/PCI låsen.

Prøv å øk volten sakte oppover. Ikke alle som liker mye volt så prøv litt å litt. Min vil ha 1.5v Da får jeg best overklokk. Over det gir meg dårligere ytelse. Ser mange som kjører 1.65v også, men noe mer enn det ville jeg ikke gjort.

Håper dette var til litt hjelp.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...