affen1 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Chess har fri innmelding på alle sine abonnemet i desember mnd. Lenke til kommentar
geddi74 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fri innmelding hvis man blir ny kunde hos Chess uansett type abonnement. Men hvis man allerede er kunde hos chess og vil bytte til Chess Easy må man fremdeles betale innmeldingsavgift!! Er det bare jeg som synes dette er urimelig og fullstendig ulogisk av Chess. Ringte til Chess for å høre begunnelsen og fikk et utroligt vagt svar om at det var så mye arbeid å overføre et eksisterende nummer over til en annen database. For ifølge kundeservice var Chess easy koblet til et annet system. Kan ikke skjønne at det skal være så mye mer arbeid enn når en ny kunde skal portere sitt nummer. Ja, vet at den nye kunden må betale en sum i porteringsavgift, men slipper fremdeles å betale innmeldingsavgift. Chess straffer sine eksisterende kunder!!! Opplevde det samme når de kom med abonnementet Chess Move, men da tok de til vettet til slutt. Er veldig fristet til å finne meg en ny operatør!! Andre som har noen meninger om dette? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis man har Chess med nr 98765432: er det bare å si opp det abonnementet, få et nytt nummer med gratis innmelding, så har man byttet til f.eks. Easy, og det helt gratis? Vurderer å gjøre dette. Har hatt samme nummeret siden 1996, kanskje på tide å bytte Synes det er HELT på trynet å betale for å bytte mellom forskjellige abonnement fra samme operatør. Man skal ikke straffe trofaste kunder. Lenke til kommentar
geddi74 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Så hvis man har Chess med nr 98765432: er det bare å si opp det abonnementet, få et nytt nummer med gratis innmelding, så har man byttet til f.eks. Easy, og det helt gratis? Det stemmer. Hvis man velger å få et nytt nummer er innmeldingsavgiften gratis. Men det er den også for nye kunder som velger å beholde sitt gamle nummer, men ikke for eksisterende kunder som vil bytte til chess easy, for det "krever så mye arbeid". Den som forstår den logikken (bortsett fra å gjøre seg attraktiv for nye kunder og drite fullstendig/gjøre narr av eksisterende kunder), vær så snill og forklar den til meg. Nei chess, dette er håpløst. Vi som er chesskunder og vil bytte til easy burde starte opp en egen tråd der man kan føre seg opp som villig til å bytte til en annen operatør hvis denne praksisen ikke endres og sende tråden til Chess. Noen som er med? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Nei chess, dette er håpløst. Vi som er chesskunder og vil bytte til easy burde starte opp en egen tråd der man kan føre seg opp som villig til å bytte til en annen operatør hvis denne praksisen ikke endres og sende tråden til Chess. Noen som er med? I'm in. Vær vennlig å poste evt link her, så jeg ikke går glipp av tråden Lenke til kommentar
geddi74 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Gode greier.....avventer responsen her inne litt før jeg starter tråden. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Chess straffer sine eksisterende kunder!!! Opplevde det samme når de kom med abonnementet Chess Move, men da tok de til vettet til slutt. Er veldig fristet til å finne meg en ny operatør!! Andre som har noen meninger om dette? Det var vel etter et veldig press på forumet de sluttet med det tror jeg. Ja skiftet selv fra chess fordi de ikke tok vare nok på kundene. De lyver til dem, eks på dette er forsikringen deres som de påstår dekker alt. Leser man avtalevilkårene så finner man fort ut at den ikke dekker simpelt tyveri blant annet (var derfor en ble tatt ned en gang allerede). Det som er problemet med chess er at de har blitt for store. De sponser i hytt og pine mens deres egene kunder må betale for å skifte til nye abbonement internt. Dessuten må nye kunder betale for portering ellers, noe som ikke er vanlig. (Utenom mobysone og talkmore som jeg vet om.) Den politikken de viser mot sine eksisterende kunder kontra nye viser gentlig hvor mye de bryr seg om sine egene kunder. Personlig har jeg netcom og sparer mye på dette (kjøpte en T630 før den ble "billig" telefon for 1 kr), dessuten så er det deilig å vite at man bare kan gå på internett eller til en forhandler for å få sin puk kode. Jeg har aldri ventet lenge i kø helle, kommer igjennom med engang. Dessuten så ville de portere mitt telefonsvarnummer selv om det ikke var vanlig praksis lenger. Dessuten har de en fin forsikring selv om ringe\ måneds prisene er litt dyrere. Men dette gjør opp for alt det positive som at man kan få nytt sim kort\ puk kode på dagen, rask kundeservice etc. Var tidligere en veldig ufornøyd kunde hos dem (derfor jeg skiftet til Yippii og senere Telenor da yippiii ble kjøpt opp av NetCom), men etter at de ble kjøpt opp av TeliaSonera synes jeg de er helt supre. Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Bullshit! Hva er det du ikke forstår i disse setningene?: 5.3 tap av mobiltelefonen som følge av ran eller tyveri Dvs. at Chess forsikring dekker tyveri. Også er det ikke noe problem å bytte abonnement gratis. Har gjort det flere ganger hos Chess. Ring de og forklar situasjonen så vil de sikkert bytte til easy også. Lenke til kommentar
geddi74 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Også er det ikke noe problem å bytte abonnement gratis. Har gjort det flere ganger hos Chess. Ring de og forklar situasjonen så vil de sikkert bytte til easy også. Gratis å bytte til alle abonnementstyper unntatt easy, som koster kr.199,-. Tro meg, jeg har ringt mange ganger og mast. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Melder meg på trenden om de som føler seg snytt av chess! Skrevet en del om min frustrasjon overfor chess tidligere. Som sagt tidligere, det virker som de driter mildt sagti eksisterende kunder! Som jeg har etterlyst tidligere, finnes det noen bra alternativer til chess? med tanke på priser? chess blir ikke så billig i lengden allikevel. Mens andre operatører senker prisene, så oppretter chess nye abonnement som er litt billigere enn de eksisterende de har å tilby. Hvis noen eksisterende kunder ønsker å skifte til et av de nye abonnementene, må de betale blodig for det så chess blir ikke så billig i lengden allikevel ... Endret 8. desember 2004 av JoaJoa Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Så hvis man har Chess med nr 98765432: er det bare å si opp det abonnementet, få et nytt nummer med gratis innmelding, så har man byttet til f.eks. Easy, og det helt gratis? Det stemmer. Hvis man velger å få et nytt nummer er innmeldingsavgiften gratis. Men det er den også for nye kunder som velger å beholde sitt gamle nummer, men ikke for eksisterende kunder som vil bytte til chess easy, for det "krever så mye arbeid". Den som forstår den logikken (bortsett fra å gjøre seg attraktiv for nye kunder og drite fullstendig/gjøre narr av eksisterende kunder), vær så snill og forklar den til meg. Nei chess, dette er håpløst. Vi som er chesskunder og vil bytte til easy burde starte opp en egen tråd der man kan føre seg opp som villig til å bytte til en annen operatør hvis denne praksisen ikke endres og sende tråden til Chess. Noen som er med? Du må jo uansett betale for portering, dvs 100 kroner i tillegg? Stemmer ikke det da? Men dette viser jo at Chess gir blanke f... i de eksisterende kunder. De har blitt stormannsgal og må på død og liv skaffe seg nye kunder. Det er ikke et slikt selskap verdig. Noen burde sende denne tråden til sjefen selv, og høre hva han unskylder seg med.... Endret 8. desember 2004 av pologutt Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Bullshit! Hva er det du ikke forstår i disse setningene?:5.3 tap av mobiltelefonen som følge av ran eller tyveri Dvs. at Chess forsikring dekker tyveri. pologutt: Tror de gir f... så lenge de har kunder nok og tjener penger. tmbn: Før du sier slike ting om andre burde du lære å poste HELE setninger. 1. 5.3 i sin helhet: 5.3 tap av mobiltelefonen som følge av ran eller tyveri knyttet til bestemt skadetidspunkt og sted Sist jeg sjekket så var simpelt tyveri IKKE tyveri eller grovt tyveri som kommer inn under straffelovens §§257 og 258. Jeg har aldri sagt at den ikke dekker tyveri. Hvis noen stjeler fra lommen din uten at du eller andre merker det så går det under simpelt tyveri og det dekkes da ikke, dessuten må du vite eksakt klokkeslett og sted tyveri\ ranet skjedde. Hentet herfra. Tyveri forbindes af de fleste automatisk med indbrudstyverier, men tyveribegrebet dækker også over røveri, ran og simpelt tyveri, der defineres som følger: Indbrudstyveri I forsikringsmæssig sammenhæng foreligger indbrudstyveri, når en tyv stjæler ting fra bygninger efter at have skaffet sig adgang ved at øve vold mod bygningsdele, dvs. døre, vinduer, murværk m.m. For at få dækket tabet af forsikringsselskabet ved indbrudstyveri er et krav om, at der er tydelige tegn på vold mod bygningsdele. Findes sådanne tegn ikke, anses tyveri for at være simpelt, og der ydes ikke erstatning. Røveri Foreligger når en person ved vold eller trusler om vold fratager eller fratvinger en anden person hans ejendele. Ran Foreligger når et tyveri sker åbenlyst, uden anvendelse af vold, og i gerningsøjeblikket bemærkes af den bestjålne - eller andre tilstedeværende personer. Det er en forudsætning for erstatning, at der øjeblikkeligt gøres anskrig. Simpelt tyveri Er alle andre former for tyveri Etter min oppfatning så dekker kun denne polisen vanlig tyveri da den kun nevner dette. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Skjønner ikke at folk er villig til å betale for denne tjenesten til Chess. De fleste aner sansynligvis ikke at den ikke dekker slikt! Og det er sikkert også det Chess håper på! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 J og den dekker heller ikke uhell i utlandet (hvis man ikke har sagt ifra), mobil eldre enn tre år for og nevne noe til. Men ikke porter til chess, velg heller mobysone eller talkmore. Chess er dårlig nå, satser kun på nye kunder. De klarte rett og slett ikke å stille seg inn i markedet etter at de fikk hard konkurranse. Lenke til kommentar
Shar9 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 hehe...passet meg ganske bra! skiftet nettopp fra telenor ringkontant til chess kontant på tirsdag....så da får eg nok gratis innmelding! Begynnte liksom å lure litt når det stod at eg måtte betale kr 200kr og ikke 300kr! Da vet eg hvorfor..... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Men er det gratis å portere nummer også? Det står 0 kroner med stjerne, som jo betyr at det kommer et porteringsgebyr i tillegg. Noen som veit sikkert? Lenke til kommentar
Shar9 Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Eg betale 200kr for å skifte abb. og nummerportering fra telenor ringkontant til Chess kontant.... Vanligvis hadde det kosta 300kr så det stemmer nok ja ! Endret 9. desember 2004 av Shar9 Lenke til kommentar
tmbn Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Bullshit! Hva er det du ikke forstår i disse setningene?:5.3 tap av mobiltelefonen som følge av ran eller tyveri Dvs. at Chess forsikring dekker tyveri. pologutt: Tror de gir f... så lenge de har kunder nok og tjener penger. tmbn: Før du sier slike ting om andre burde du lære å poste HELE setninger. 1. 5.3 i sin helhet: 5.3 tap av mobiltelefonen som følge av ran eller tyveri knyttet til bestemt skadetidspunkt og sted Sist jeg sjekket så var simpelt tyveri IKKE tyveri eller grovt tyveri som kommer inn under straffelovens §§257 og 258. Jeg har aldri sagt at den ikke dekker tyveri. Hvis noen stjeler fra lommen din uten at du eller andre merker det så går det under simpelt tyveri og det dekkes da ikke, dessuten må du vite eksakt klokkeslett og sted tyveri\ ranet skjedde. Hentet herfra. Tyveri forbindes af de fleste automatisk med indbrudstyverier, men tyveribegrebet dækker også over røveri, ran og simpelt tyveri, der defineres som følger: Indbrudstyveri I forsikringsmæssig sammenhæng foreligger indbrudstyveri, når en tyv stjæler ting fra bygninger efter at have skaffet sig adgang ved at øve vold mod bygningsdele, dvs. døre, vinduer, murværk m.m. For at få dækket tabet af forsikringsselskabet ved indbrudstyveri er et krav om, at der er tydelige tegn på vold mod bygningsdele. Findes sådanne tegn ikke, anses tyveri for at være simpelt, og der ydes ikke erstatning. Røveri Foreligger når en person ved vold eller trusler om vold fratager eller fratvinger en anden person hans ejendele. Ran Foreligger når et tyveri sker åbenlyst, uden anvendelse af vold, og i gerningsøjeblikket bemærkes af den bestjålne - eller andre tilstedeværende personer. Det er en forudsætning for erstatning, at der øjeblikkeligt gøres anskrig. Simpelt tyveri Er alle andre former for tyveri Etter min oppfatning så dekker kun denne polisen vanlig tyveri da den kun nevner dette. Er ikke t tyveri et tyveri da ? Har Chess fortalt deg det motsatte eller er det regler som du finner opp selv ? Tror du skal høre med Chess før du tar egne beslutninger Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Det kalles rettspraksis. Nei et tyveri er ike et tyveri. De dekte det ikke før i hvertfall, var en som fikk stjelt mobilen sin av en lommetyv. Fikk bare litt avslag på en ny mobil som en kompensajon av chess sjefen. Dessuten står det at man må vite tid og sted, det kan være fort gjort at noen stjeler fra lommene dine og d kan det være vansklig å vite tidspunkt dette skjedde (med mindre man ljuger da på skjemaet). Lenke til kommentar
lars82 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er nå gratis å endre til Chess Easy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå