Ni kon Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei alle sammen. I den senere tid har det oppstått et behov for å frakte store mengder data mellom ulike steder her i Norge. Dette har medført at den tidligere kjære DVD platen, rett og slett blir for liten. Jeg har derfor behov for en større hardisk som jeg kan frakte materialet på. Jeg har snust litt på denne, da jeg syns designet er bra LaCie 200GB P3 Ekstern Harddisk USB 2.0 7200RPM/8MB - Design by F.A Porsche Det er ikke krav til at den er så støysvak som mine mange seagate 200 giggere, men jeg setter krav til at den tåler en trøkk og er stabil Er denne grei eller bør jeg da 250 giggern av samme produsent? Link På forhånd takk Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) De er ihvertfall blitt billige siden sist jeg sjekket. Uansett, en bekjent jobber profesjonellt ved et av skandinavias større lydstudioer. I det miljøet sverges det til LaCie når det gjelder eksterne disker. Pares gjerne med Powerbook for hjemmearbeid... Det er et par år siden jeg har hatt de klamme lankene mine på disk av dette merket. Da merket jeg meg at den virket utrolig tung og solid, samt at den vibrerte noe under drift. Og designet var også da utrolig lekkert. Dagens utgaver kan jeg egentlig ikke uttale meg om, bortsett fra på designsiden da. (Du skal ha bare pene ting du?) Endret 7. desember 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Basert på egene erfaringer kan jeg trygt anbefale deg LaCie -edit- personlig ville jeg satset på en LaCie disk med både USB2 og Firewire selv om de koster litt ekstra hvis du har mulighet for å bruke firewire eller vil få det i fremtiden. Endret 7. desember 2004 av josteinsen Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ok folkens. Takker for informasjon. Da blir det en LaCie m/ firewire og USB 2.0 Kommer dog til å vente i noen dager, slik at jeg kan overvåke de ulike julekalenderne. Satser på at en slik en dukker opp der Lenke til kommentar
Procli Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvorfor ikke bestille hos mpx.no - 1495 kr for 250 GB. Har denne selv.. lekker liten sak! Er fornøyd Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Så vidt jeg vet er det samme harddisk som sitter i LaCie og Maxtor OneTouch. Sistnevnte er vel hakket billigere (hvis jeg ikke tar helt feil). Ytelsen er vel helt lik. Men du er sikkert også på jakt etter pent design? Endret 7. desember 2004 av AndyG Lenke til kommentar
auditman Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg bruker den (bare at jeg har en 250GB) både i jobb og privat. Den har vært i bruk i 2 måneder nå, og jeg er bare storfornøyd. Disken har fått kjørt seg med store datamengder inn og ut, samt mye flytting og transport. Har absolutt ingen problemer med å anbefale LaCie. Det skader jo heller ikke at den er pen å se på! Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ett icybox kabinett og en 200gb seagate harddisk, jeg får veldig bra overføringshastighet osv, og den virker jo solid nokk, men er det forskjell på disker som brukes i externe harddisker og interne ? litt redd for å ta livet av seagate disken under transport Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ett icybox kabinett og en 200gb seagate harddisk, jeg får veldig bra overføringshastighet osv, og den virker jo solid nokk, men er det forskjell på disker som brukes i externe harddisker og interne ? litt redd for å ta livet av seagate disken under transport tror ikke det. Dog påpeker jeg at lagring aldri har vært min sterkeste side. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har ett icybox kabinett og en 200gb seagate harddisk, jeg får veldig bra overføringshastighet osv, og den virker jo solid nokk, men er det forskjell på disker som brukes i externe harddisker og interne ? litt redd for å ta livet av seagate disken under transport Diskene er like som de som brukes i vanlige pc'er. Man bør derfor vise hensyn når man behandler disse diskene eller kjøpe kabinetter med disker beregnet for bærbare pc'er hvis de må tåle røff bruk. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Mitt bruk blir jo POSTEN. Må ha ABC-godkjente disker jeg da? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det står en WD-disk i LaCie sine eksterne harddiskkabinetter... Det gjør det i alle fall i min 160 GB som er kjøpt for ikke så lenge siden... Dette til info Lenke til kommentar
gsn Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 phew, ble nesten litt redd for at disken min skulle dø litt fort Lenke til kommentar
ral Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 personlig ville jeg satset på en LaCie disk med både USB2 og Firewire selv om de koster litt ekstra hvis du har mulighet for å bruke firewire eller vil få det i fremtiden. Hvor finner du denne disken (med dette designet) med både USB2 og Firewire?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå