OleJ Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg har litt problemer med å få digitalutgangeng på lydkortet mitt til å funke. Vanlig analog ut funker som bare juling, men hadde trengt å få digitalutgangen til å funke. Noen som vet hvilken driver jeg må bruke og/eller innstillinger som må gjøres? Lydkortet er SoundBlaster live 5.1 (ikke med frontpanel). Lenke til kommentar
drall Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Foreslår at du prøver deg frem med alsamixer. "SB Live Analog/Digital Output Jack <on/off>" er det en bryter som heter der. Kanskje det er den du er ute etter? Lenke til kommentar
OleJ Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Er ganske sikker på at jeg bruker emu10k1 driveren på det kortet. Har akkurat finni noe som jeg tror kan funke. # Use Digital Out /usr/local/bin/emu-config -d Får ikke testet dette før jeg kommer hjem. Regner med det er denne jeg må bruke da jeg vil bruke digitalutgangen som standard etter maskinen har startet. Lenke til kommentar
OleJ Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Har prøvd å kjøre emu-config, men får bare følgende beskjed: SOUND_MIXER_PRIVATE3: Input/output error Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå