Gå til innhold

Mere RAM på overklokket Abit IC7 Max3

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at det var en tabbe å ikke kjøpe mer en 512 MB ram da jeg bygget PC for et halvår siden. Nå skal jeg ar mer, men den typen jeg kjøpte selges ikke mer.

Specs:

Abit IC7 Max3 med 3.0 GHz CPU klokket til 3.6 (240 MHz FSB)

Minne: OCZ 512MB DDR PC3700 Dual GOLD x 2 Kit ( 2-3-3-7 @ 2.8V )

Alt er stabilt og fint slik det er nå.

Hva skjer dersom jeg putter på disse:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2516

Vil det holde, eller må jeg klokke ned? Vil det i det hele tatt være kompatibelt med hovedkort og eksisterende minne?

Wish

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg innrømmer at det var en tabbe å ikke kjøpe mer en 512 MB ram da jeg bygget PC for et halvår siden. Nå skal jeg ar mer, men den typen jeg kjøpte selges ikke mer.

Specs:

Abit IC7 Max3 med 3.0 GHz CPU klokket til 3.6 (240 MHz FSB)

Minne: OCZ 512MB DDR PC3700 Dual GOLD x 2 Kit ( 2-3-3-7 @ 2.8V )

Alt er stabilt og fint slik det er nå.

Hva skjer dersom jeg putter på disse:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2516

Vil det holde, eller må jeg klokke ned? Vil det i det hele tatt være kompatibelt med hovedkort og eksisterende minne?

Wish

Er på jakt etter ram selv har nå Geil Pc 3200 2x512, men de liker ikke mer en 212 mhz fsb...Skal ha noe Corsair TWINX1024-4000 DDR-DIMM 1024MB, el OCZ 1024MB-kit Dual Channel Gold m/Enhanced Latency rev. 2

Lenke til kommentar

Hei alle!

Har nettopp kjøpt meg et IC7-MAX3 kort. Med dette kortet kjøpte jeg et sett med disse RAM-brikkene. Jeg er langt fra fornøyd med disse. Systemet blir utrolig ustabilt, det låser seg i tide og utide og det er neste umulig å starte opp på morgenen. Systemet booter ikke før det har stått å varmet seg opp (eller noe) i noen minutter, veldig irriterende hvis du har det travelt. Har nå sendt de inn som retur til komplett.no. Er nå på jakt etter ny RAM, er det noen som har noen tips? Jeg er ute etter RAM som tåler ekstreme fsb-hastigheter, helst DDR4300 +. Så akkurat disse, OCZ 1024MB-kit Dual Channel Gold m/Enhanced Latency, er det noen som har noen erfaringer med disse og IC7-MAX3?? Er det andre minnebrikker som er "KickAss!" ??

..:: Sygard ::..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei alle!

Har nettopp kjøpt meg et IC7-MAX3 kort. Med dette kortet kjøpte jeg et sett med disse RAM-brikkene. Jeg er langt fra fornøyd med disse. Systemet blir utrolig ustabilt, det låser seg i tide og utide og det er neste umulig å starte opp på morgenen. Systemet booter ikke før det har stått å varmet seg opp (eller noe) i noen minutter, veldig irriterende hvis du har det travelt. Har nå sendt de inn som retur til komplett.no. Er nå på jakt etter ny RAM, er det noen som har noen tips? Jeg er ute etter RAM som tåler ekstreme fsb-hastigheter, helst DDR4300 +. Så akkurat disse, OCZ 1024MB-kit Dual Channel Gold m/Enhanced Latency, er det noen som har noen erfaringer med disse og IC7-MAX3?? Er det andre minnebrikker som er "KickAss!" ??

..:: Sygard ::..cz brikken

oce brikkene du nevener er jo noe av det kjappeste som er...Har selv hatt max3 i snart et år. Den blir aldri srudd av og kjører med en fsb på 220mhz...Har en veldig bra kjøler og systemet er fjellstabilt...det som bremser er rammen,,,og de du nevner er veldig bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...