Gå til innhold

Starter ikke opp

Alekssander2

Anbefalte innlegg

:cry: Skulle starte opp pcen i dag morges, den startet opp som vanlig, men så stopet den. Pcen prøvde å starte opp på nytt, men stoppet igjen. Det lille grønne lyset på hovedkortet lyser, men når jeg trykker inn start knappen så skjer ingenting. Ser ikke ut til att systemet får strøm. Er det mulig att det kan være en kortslutning på hovedkortet? Hva kan i såfall gjøres? Dette er katastrofe! Kan det i hele tatt være mulig att startkanppen er slitt? Håper på hurtig opptimistisk svar. Jeg har fankern ikke råd til nytt hovedkort nå!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne rekkefølgen:

1. Resette bios, evnt. ta ut batteriet fra hovedkortet for så å sette det inn igjen.

2. Rense maskinen for støv. Kan den ha godt varm?

3. Ta fra hverandre alle komponentene, og sette det sammen på nytt. Begyn da med kun det mest nødvendige.

4. Post resultatene her, og da med specs på pc'n :thumbup:

Lenke til kommentar

1 Har ingen anelse på hvordan man tar ut batteriet!

2 Den er garantert ikke varm! Lite støv på selve hovedkortet. Var noe på viftene, har fjernet det.

3 Prøvd det, har kun hovedkort med prosessor og minne. 1 harddisk og 1 vifte påkoblet.

Jeg trakk ut pluggen, lot maskinen stå i 30 minutter og så startet den igjen. Viftene gikk svakt rundt, men det stoppet. Virker som om det ikke er nok strøm. Kan strømforsyningen ha gitt seg? Vil det grønne lyset alikevell lyse? Akkurat nå er den stille som graven. Ikke noe piiiip eller noe! Merket ikke noe uvanlig da jeg startet den opp, eller i går. Ikke noe støy eller lukten av svidd.

Asus P4D800

2x512 MB

Pentium 4 2,8GHz

Chieftec (hpc-360-202) strømforsyning.

Kan vell utelukke det meste, siden den ikke engang prøver? Har ett gammelt hovedkort og prosessor, tenkte att jeg kanskje skulle prøve det. For å se om det får strøm.

Lenke til kommentar

Kan høres ut som psu promblem. Kan muligens høres litt merklig ut ettersom du sikkert har brukt psu i lengre tid og det har funka, men jeg har selv vært vitne til at en pc som har fungert helt fint plutselig har fått for lite strøm fra psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...