Gå til innhold

Nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal trådstarter legge Chieftec'en på hyllen. At det er av god kvalitet og spesielt å nevne hvor solid bygd det er er nok mange enig i. Har selv et solid eksemplar ;) .

Tror vi legger bort den diskusjonen nå. Til trådstarter: Du har mange gode tips her og du kan eventuellt rote litt rundt på noen webshoper for å se etter (eksempel) en "storerbror modell" til noen av forslagene.

Happy Hunting

---edit---

BTW. MinopiLus - Animert logo er etter det jeg vet ikke tilatt her på forumet. Nevner det bare for det er sikkert noen som kommer til å plukke på det før eller siden...

Retningslinjene - Punk 11 - Avatar og personlig bilde ;)

Ha en god natt folkens :love:

Endret av LOZER
Lenke til kommentar

Når det gjelder Chieftec er jeg fullstendig enig i at de gode produkter, men jeg føler for å ha noe nytt og kanskje mer praktisk. Det jeg har sett av Lian-Li er imponerende. Utseendet er bra og de har mange gode løsninger som tommelskruer og lignende. Problemet nå er vel å bestemme seg :)

Lenke til kommentar
Nå skal trådstarter legge Chieftec'en på hyllen. At det er av god kvalitet og spesielt å nevne hvor solid bygd det er er nok mange enig i. Har selv et solid eksemplar ;) .

Tror vi legger bort den diskusjonen nå. Til trådstarter: Du har mange gode tips her og du kan eventuellt rote litt rundt på noen webshoper for å se etter (eksempel) en "storerbror modell" til noen av forslagene.

Happy Hunting

---edit---

BTW. MinopiLus - Animert logo er etter det jeg vet ikke tilatt her på forumet. Nevner det bare for det er sikkert noen som kommer til å plukke på det før eller siden...

Retningslinjene - Punk 11 - Avatar og personlig bilde ;)

Ha en god natt folkens :love:

du burde skynde deg å bytte bilde, minoplilus! hvis ikke får du en advarsel :no:

Lenke til kommentar
nei chieftec er kvalitet og bra å modde

Og det er ikke Beantech og Lian LI...? :roll:

Har selv hatt Chieftech, som jeg godt fornøyd med, men har nå et Lian Li 6077 USB, og jeg bytter IKKE tilbake! :D

var ikke det jeg mente da.

jeg digger lian li og beantec

men jeg digger chieftec mest :)

Enig i at Lian Li er en bra avtager til Chieftec, men PRISEN. Chieftec er såpass mye billigere at det verier opp og litt mer :p

ville valgt Lian Li, selv om det kanskje er noe utenfor budsjettet ditt :hmm:

Lenke til kommentar
nei chieftec er kvalitet og bra å modde

Og det er ikke Beantech og Lian LI...? :roll:

Har selv hatt Chieftech, som jeg godt fornøyd med, men har nå et Lian Li 6077 USB, og jeg bytter IKKE tilbake! :D

var ikke det jeg mente da.

jeg digger lian li og beantec

men jeg digger chieftec mest :)

Enig i at Lian Li er en bra avtager til Chieftec, men PRISEN. Chieftec er såpass mye billigere at det verier opp og litt mer :p

ville valgt Lian Li, selv om det kanskje er noe utenfor budsjettet ditt :hmm:

Det er det som er så synd med Lian-Li. Prisen tar nesten helt av sammenlignet med andre på markedet. Det blir over 2000 kroner for Lian-Li's "vannkjølingskabinett" og psu :dontgetit:

Lenke til kommentar

Vil foreslå Cooler Master Stacker, har dette selv etter å ha hatt et chieftech i 3 år. Angrer ikke et sekund for at jeg kjøpte dette. Super plass for vannkjøling, har en evo 360 radiator i bunn uten vifter +pumpa, plass til 11 stk hd'er i modulene. Viftene som sitter orginalt er meget stille, bortsett fra 80 mm i toppen fjernet den og montert ac sin aquatube der. Er bare 1 cm høyere enn bx serien til chieftech, men MYE dypere.

Følger med hjul som gjør det meget flyttbart, eneste jeg vil si er at kabinettet blir tungt når alt dette er montert :)

Folk jubler over lian li, men hvis du også er ute etter lite støy så har lian li kun plass for 80 mm vifter bortsett fra den nyeste pcv serien, men da er jo prisen mye over det du hadde satt.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt beantech igloo hvis jeg var deg, det koster mye mindre ennlian li og i den testen var det jo omtrent samme. Å bruke så veldig mye penger på et kabinett er tull, så lenge det kke veier 20 kg og har god kjøleløsning og kke ser ut som et juletre så burde det vel være ok.

Lenke til kommentar
Thermaltake Tsunami er nydelig, men jeg skal lure da_devil inn hit, han er sikkert litt flinkere til å skryte av det enn meg :blush:

Utspekulerte jævel... :hrm::p

Jo da, Tsunami er et kjempebra kabinett det :yes:

- 5 lyddempede hd-plasser festet med thumbscrews + 2 i 3,5" bayen

- 2 x 120mm vifter

- Greit egnet til vannkjøling med singel raddis

- Utrolig praktiske fester på 5.25" bayene og smart å kunne åpne fronten ved hjelp av en nøkkel(du kan også låse hele fronten)

- Veldig stilrent, svart pianolakk :love:

- Sett viftene på 7v så er det nesten lydløst :thumbup:

1008.jpg

1017.jpg

1026.jpg

:love: den HD løsningen

Men skal du ha skikkelig vannkjøling med dobbel raddis eller mer, eller veldig mange harddisker tror jeg Stacker er et bedre kjøp :yes:

Lenke til kommentar

Regner med at det er et Chieftec miditower du hadde, og den er nok litt lavere en det ja, men allikel god nok plass :yes:

Selv hadde jeg et Antec Plusveiw som var like stort som chieftec miditowerene, men syntes ikke at Tsunamien ble spesielt liten fordi.

Den har så mange praktiske løsninger at du bare kan gleme den ekstra høyden såfremt du ikke skal ha inn en dobbel raddis :thumbup:

Lenke til kommentar
Regner med at det er et Chieftec miditower du hadde, og den er nok litt lavere en det ja, men allikel god nok plass :yes:

Selv hadde jeg et Antec Plusveiw som var like stort som chieftec miditowerene, men syntes ikke at Tsunamien ble spesielt liten fordi.

Den har så mange praktiske løsninger at du bare kan gleme den ekstra høyden såfremt du ikke skal ha inn en dobbel raddis :thumbup:

Helt ærlig så er jeg ikke så inne på vannkjøling, men vet såpass at man må ha en radiator osv. Dobbelradiator vil det si en veldig svær en eller en helt standard?

Dette blir kanskje litt offtopic ;)

Lenke til kommentar
Utspekulerte jævel... :hrm::p

Jo da, Tsunami er et kjempebra kabinett det :yes:

[snip]

Trodde aldri jeg skulle si det, men dette Thermalkabinettet kunne jeg faktisk ha tenkt meg. En ting bare, er det mulig å få fatt på ekstra sidedør uten sidevindu? Ser liksom ikke vitsen med at folk skal få kikke inn i tarmene på min maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...