Gå til innhold

QXL - Norge trenger NY auksjonstjeneste.


Anbefalte innlegg

Juridisk sett tviler jeg MEGET sterkt ( hadde faktisk undersøkt det, men er for optatt med jus examen ) at salget er bindene. Jeg kan med 80% sikkerthet si at det ikke er det.

 

En link i en email er en altfor useriøs måte å bekrefte et kjøp på, ettersom kjøpern er i god tro og ikke regner med at _det å bare trykke på en link_ holder som kjøpsbekreftelse. ( de fleste ville klikket for å først undersøke hvilken gjenstand det dreier seg om, FØR den eventuelle bekreftelsen)

 

Hvis ingen andre gjør det,eller saken løser seg skal jeg etter den 16. desember selv bla opp i lovverket og få sjekket dette her. Har rett og slett ikke kapasitet til dette nå :(

 

Ser også at noen nevnte angreretts-loven her. Tror faktisk man ikke trenger å gå innpå den engang, siden det ikke foreligger noen gyldig avtale mellom selger/kjøper.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, bombe at QLT.no ikke ville heve kjøpet. Møkkafirmaet har av en eller annen grunn fått meg på e-post listen sin, og selv etter flere mailer til alle adressene jeg kunne finne hos dem, har jeg ikke fått svar og de har ikke fjernet meg fra listen.

 

Jeg er neppe den eneste som mottar uønsket spam fra møkkafirmaet... Utrolig at svindlerne som driver det ennå har helsa i behold når man tenker på hvor mange som er forbanna på dem...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Synes og at det er merkelig at man bekrefter kjøpet bare ved å klikke på en link, slik er det jo ikke på ebay. Gikk akkurat gjennom den prosedyren der.

 

Har forøvrig også akkurat handlet med qlt og jeg har ingenting å klage på. Fikk pakken fort og de svarte faktisk raskt på mail. Så alle eplene i kurven er visst ikke råtten.

Lenke til kommentar

Til trådstarter nuppenipp,

 

Eksakt det samme hendte med meg. QXL.no er en filletjeneste, de oppfører seg ekstremt dårlig mot brukerne og krever penger for noe som i utgangspunktet burde blitt finansiert via reklameinntekter.

Det er leit at eBay ennå ikke har startet opp i norge, får håpe det skjer etterhvert.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg så enig som det går an i hva trådstarter her klager over, her paster jeg inn noe jeg skrev om min erfaring med QXL tidligere i år og som jeg fremdeles sliter med siden de nekter å slette meg fra medlemslistene sine samt at de fremdeles sender meg mail om alt mulig piss

 

 

Jeg har og vært kunde hos QXL siden de startet opp den tjenesten, men i sommer fløt begeret over for meg da jeg stilte en selger som skulle selge en datakabel til en Nokiatelefon ett spørsmål. Jeg skulle ikke ha varen uansett, men reagerte på prisen han forlangte for den, og den var på høystbydende over kroner 600.- siden han sa den kostet opp til kroner 700.- hos enkelte butikker, samme kabelen var samtidig nede i en pris av kroner 150.- på enkelte webbutikker. Jeg spurte selgeren om hvilken butikk som kunne ta denne "vanvittige" prisen for en slik kabel, og la samtidig ut en link til en webbutikk som solgte den for kroner 150.-! Selgeren lot aldri andre se spørsmålet mitt eller sitt svar til meg som var: at det fulgte med endel "kopiert" programvare for Nokiatelefoner med kabelen!!

Jøss tenkte jeg, er personen noe "rar", det skal nevnes her at han hadde fått inn bud på over kroner 500.- allerede for den kabelen, samt endel ukritiske spørsmål fra potensielle kjøpere, som umulig kunne ha noe som helst peiling på hva denne varen var verdt.

 

Nok om det!!

 

Etter en ukes tid fikk jeg en mail fra QXL om at spørsmålet mitt til denne selgeren var slettet siden det var ulovelig å stille slike spørsmål til en selger, samtidig som de truet meg med politianmeldelse og permanent utestenging fra QXL.

 

Jaja, hva hadde jeg å tape på det tenkte jeg og skrev en temmlig krass mail tilbake til dem der jeg ba dem om å slette meg som kunde og slette min profil hos dem permanent siden jeg ikke kunne godta dems "Stalinistiske" metoder.

 

2 dager senere fikk jeg til svar at det var ikke så enkelt å bli slettet siden jeg akkurat hadde solgt noe der og det måtte gå minst 30 dager etter siste salg før min profil kunne slettes, dette samtidig som de og gjorde meg oppmerksom på at de fremdeles kunne politiannmelde meg for brudd på dems sine regler.

 

Dette er nå snart 3 mnd. siden, de har fremdeles ikke slettet min profil, selv om jeg i utallige mailer har purret på dem om det, de gidder ganske enkelt ikke å svare når jeg skriver til dem.

 

At de selv liker å fremstå som seriøse ligger ikke på greip, makan til useriøsitet skal en lete lenge etter.

 

Det skal legges til her at jeg gjennom alle disse årene kun har oppnådd positive karakterer der og solgt en masse datadeler.

 

Jeg har tatt vare på alle disse mailene fra dem, så hvis det fremstår tvil om dette jeg sier er sant elller ikke kan jeg jeg bevise hvert eneste ord som her er skrevet!

 

Aldri mere QXL

 

 

Idag vet jeg ikke hvordan jeg skal bli kvitt dette møkkafirmaet siden de fremdeles driver å plager meg, kanskje ett balltre og knuste kneskåler er det eneste de forstår, fristende tanke er det ialle fall

 

 

Mvh

Tian

3381632[/snapback]

 

For å bli kvitt Qxl så skal du ta kontakt med Datatilsynet, det gjorde jeg etter at de stenget meg ute pga av en april spøk, der fikk de 14 dager på seg til å ordne opp. Etter dette har jeg aldri hørt en lyd fra dem. Datatilsynet er meget behjelpelige vist du tar kontakt med dem og forklarer saken, gi deretter beskjed til Qxl om at datatilsynet er kontaktet og jeg kan love deg at det blir stille.

 

Mvh

SvarteF

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle å være SÆRDELES FORSIKTIG med å legge igjen personopplysninger/kredittkortopplysninger på QXL sin server.

 

Her snakker vi om nettsider av så elendig teknisk kvalitet at det er naivt å tro at sikkerhet har blitt tatt i betraktning i det hele tatt. Jeg ville ikke blitt overasket om en middels dyktig hacker hadde klart å ta seg inn på en time.

 

 

Hadde i dag en liten "feid" med kundeservice (som var overaskende kjappe å svare for øvrig):

 

Jeg skulle svare på en karakter jeg hadde fått. Jeg klikker på "Svar på denne karakteren" og skriver en liten kommentar. Før jeg klikker OK kontrollerer jeg at det er riktig bruker som får svar på karakteren (er kun et brukernavn som er vist, så det var ok).

Når svaret ble sendt har QXL klart å legge inn svaret mitt på ALLE som hadde gitt karakter for samme gjenstand (hadde solgt 8stk).

 

Jeg kontaktet kundeservice og sa at en feil hadde skjedd. Men neida, det var ingen feil - gir du svar på en karakter gir du svar på alle som har kjøpt gjenstanden. Det er jo helt ufattelig logisk, når det i tillegg står svar på denne karakteren, og for å bekrefte det, står bare et brukernavn listet som mottaker av kommentaren.

 

Jaja, tenker at dette var jo bare en av QXL's mange bugs og ber kundeservice om å slette alle disse kopiene av svaret.

Men neida, det gikk ikke an. Da måtte hele karakteren slettes, og det går ikke uten godkjennelse fra karaktergiver.

 

Det hele ender med at takket være min "erfaring" med web, klarer jeg å bygge opp en URL som lar meg legge inn svaret på karakteren på nytt. Dermed klarer jeg å "nullstille" svaret til alle karakterene mine.

Jeg tror ikke det skal være mulig å svare mer enn én gang, men slike begresninger har jo ikke utviklerene klart å legge inn.

 

 

Btw: Som dere vet kan du legge inn html-kode når du legger inn auksjonene. Qxl har ingen begrensninger der, så legger du inn stylesheet i headeren bruker hele nettsiden det stylesheetet når noen besøker auksjonen :p

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Jeg kan bidra med min episode.. (kort versjon)

 

For et par år tilbake solgte jeg et kamera på qxl til rundt 6-700kr, noe som ga 37kr i provisjon. Salget gikk knirkefritt, og fikk solgt det på første forsøk. Da alt var ute av verden fikk jeg mail fra QXL om utestående beløp som jeg hadde glemt. Greit nok, tenkte jeg, og gikk inn for å se hvor mye det var, og for å betale. Men det viste seg at QXL hadde tatt seg betalt for kameraet 2 ganger!

 

Nå er ikke jeg den som pleier å krangle over 40kr, men nå mener jeg rett skal være rett, og jeg har heller ikke lyst til å betale dobbel pris for noe jeg mener skal være gratis.

 

Jeg tenkte, det er jo bare å kontakte kundeservice. Det er jo opplagt at QXL har gjort en liten feil.

 

Første mail var jeg høffelig og forklarte problemet, og ba dem om å slette 37kr av det utestående beløpet. Og i svar fikk jeg: (lenge siden, så jeg husker ikke helt korrekt) I følge vår database har du solgt kameraet to ganger. Du må betale provisjon begge ganger.

 

Da blei jeg selvsagt rimelig sur, og hadde problemer med å holde meg høffelig, og sendte flere mailer fram og tilbake, og for hver gang hadde jeg enda mindre lyst til å betale noe som helst..

 

Enden på visa var at de stengte begge kontone jeg hadde på QXL, og har aldri fått dem opp igjen. Samlet utestående beløp på kontoene var ca 130kr, så jeg kan ikke si at QXL tjente noe på det. Jeg opprettet jo en ny konto med det andre fornavnet mitt i stedet da, så det gikk jo greit.

3254616[/snapback]

Minner meg om den gangen kontoen min ble stengt pga "for mange negative karakterer" Prøvde å logge inn ei gang. Sto at kontoen er stengt. Jeg sendte mail til kundeservice og spurte hvorfor. "For mange negative karakterer, vennligst rett opp" Jeg sendte svar tilbake og spurte om hvordan jeg skulle gjøre det når jeg ikke kom inn på kontoen min og kunne se hva som var negativt.. Tenker dem klødde seg lenge i huet før dem sendte mail om at kontoen min var åpnet igjen..

 

Kom i værtfall inn, sjekket karakterene.. Ca 1 nøytral var alt jeg hadde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...