rallyeraider Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) hey hey. Etter litt feilposting så havnt jeg her Golf Rallye blir regnet som en av de heftigste golfene i mk2 serien. Bilen ble opprinnelig bygd for å delta i 2,5liters motorsport klassen. Og det forklarer at 1h motoren har mindre slagvolum en de andre g60 motorene (kr og pg). Men da reglene ble forandret i begynnelsen av 90 tallet. Da var bilen ikke lenger godkjent. Rallyen skiller seg ganske mye ut fra en vanlig mk2. Det første en legger merke til er de brede (utbygde) skjermene og de firkantede frontlyktene. Ellers er en Rallye golf mye mer solid bygd en en vanlig mk2. Den har helsveiset karosseri og limt front rute for å oppnå maksimal stivhet i karroseriet. Den har uavhengig hjuloppheng både foran og bak i motsettning til vanlig mk2 som har "stiv" bakaksling som ikke gir optimal fjæring. Den har mye kraftigere dempere og fjærer. Rallye Golfen ble kun produsert mellom 1989 og 1990 da ble det kun produsert 5000stk der alle var venstre styrte. Bilen ble montert for hånd på en fabrikk i belgia som fikk delene tillsendt fra wolfsburg. Rallye golfen ble kun levert som 3 dørs. Motoren som tidligere nevnt har noe mindre borring en vanlig G60. Borringen til en Rallye motor (1h) har borring 80,6 (1763) i tillegg til det har den smidde stempler orginalt. Og i tillegg til dette skal toppen ha en spesiell legering som skal gjøre den mer solid mot varme. Det svakeste på hele bilen er vell kompressoren (G-laderen) som kan ha en tendens til å ryke. Men det kan unngås vist en bare gir den riktig vedlikehold. Ellers er motoren stort sett lik vanlig G60 Tekniske data til Rallye: Understell: Mc pearson hjuloppheng foran og bak, Syncro (4 hjulsdrift) Motor: 1,8 (1763ccm) 8v Kompressor (G-60) Effekt: 160hk (118kw) v ca 0,6 bar trykk Vekt: 1251kg Prestasjon: 0-100km/h 8,8s (std) Endret 7. desember 2004 av Opus Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jøss, så ikke ut som noen dum bil det. Hvor mye koster en slik en i fin stand? Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 For en helt strøken så må du opp i rundt 80-90 tusen. har sett di lit salgs til 160 tusen og,men den va rimelig heftig ombygget. og helt ned til 50 tusen, men da som regel me ødelagt motor. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kul bil, har faktisk aldri sett akkurat sånn før... Jeg formoder at den er morsom å kjøre. 4 hjulstrekk, skikkelig oppheng og den motoren høres helt klart ut som en morsom kombinasjon!! Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ja den er ganske så morsom å kjøre, men di orginale 160 hk er ingen ting. må trimmes Nå er jo ikke syncro driv verket noe spesielt heftiga da, i forhold til quattro(audi) så er det ,men d fynker. på snø er det spesielt moro.Da er det bare å legge om å trå på ,så er rompa ute Nå får ikke min lekt seg noe i snø'n i år da.har parkert for å fikse på enkelte små ting, bygge om eksos/innsug.+div små reprasjoner. Lenke til kommentar
trra Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er det bare meg eller stikker eksosen ut rett mellom døra og bakhjulet? Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 For en helt strøken så må du opp i rundt 80-90 tusen. W00t. For de pengene skulle jeg få kjøpt mye fin bil altså. Ikke en bil som er like stygg som en vanlig golf. Men går ut i fra at du er WV entustiast eller rally nostalgiker eller noe i den duren siden du gadd å bruke så mye peng på den. Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 TRRA: stemmer d, det er eksosen som stikker ut på siden der, vet det ser helt på tur ut,men da eg mista noe av eksosen ,så byggde eg d bare ut på siden ,(hadde litt hastvek) men det er tatt vekk nå. skal ha det ut der det hører hjemme. uten den motorsykelpottå då. LOVO: smaken er som baken ,men når man lever for vag,så koste det å vær kar men for å si d sån så er ikke dette noe vanlig golf da. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 rally er phete.. men skulle heller hatt en golf ms (MotorSport) eller hva den heter... den ser ut som en vanlig 4 dørs golf, men har blå ring rundt grillen... den yter 210hk originalt og ble håndbygd i kun 72 eksemplarer den er drevet av en 1.8liters 16ventiler med en G60 kompressor påmontert! det er ingenting på bilen som avslører at dette er en kraftpakke på hjul, kun den blå ringen rundt grillen Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 ja,skulle hat en sånn og i garasjen. Det hadde ikke vert feil det nei. Men ble ikke disse bygget som 3 dørs og?? elle er eg helt på tyttebærtur nå,kan ver eg blander den me g60 syncro. utrolig digg bil, men syns persoligt rallye'n er finere Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 bilen er en sleeper, bygd for å være en sleeper, og kom kun i 4 dørs =)... er ikke spesielt pen, men satt motoren i rally'n din da gett!!! siden den originalt dytter 210hk. så skulle det da være rom for mer? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Er teksten copy/paste fra en annen side? Føler jeg har lest det ordrett en annen plass... Hvis ikke du har en egen nettside da? Golf rallye er en tøff bil, liker breddinga, blir noe helt spesielt.. Har forresten golf rallye motor i min Corrado.. Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Er teksten copy/paste fra en annen side? Føler jeg har lest det ordrett en annen plass... Hvis ikke du har en egen nettside da? Golf rallye er en tøff bil, liker breddinga, blir noe helt spesielt.. Har forresten golf rallye motor i min Corrado.. hvem sikter du til nå? hvis det er meg, så er bildene copy/paste, men ikke text =) hehe Lenke til kommentar
JuB Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sikter til rallyeraider.. Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 hehe . teksten er lånt fra ss tuning(stian sele) Det er en kjenning av mg. Eg gadd ikke skive noe selv .. så eg lånte litt info......... Lenke til kommentar
exs Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 aarrg....misunnelig jeg vil også ha en golf rallye, fikk tilbud om og kjøpe en for en stund siden for 40k men den var gjennomrustet og generelt svært dårlig holdt... så det ble ikke no der nei det får holde med ed one 16v en stund til... men finner jeg en bra rallye så blir jeg nok fristet ja Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 har en kompis som snakket noe om og selge sin. men den går nok ikke under 100k, er rimelig fin og den da. Min er nå til turbo ombygging. har så vidt begynnt og sette sammen.så får se kordan det går Lenke til kommentar
exs Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) turbo konvertering er nok et lurt alternativ ja... den orginale G60 laderen suger (hvis du ikke har RS utgaven da) hmm... 100k er nok litt utenfor min prisklasse akkurat nå.. men EN dag Endret 21. april 2006 av exs Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 De er ikke så dårlige som folk skal ha de til.bare du viser litt hensyn, ikke bånn gass på kald motor og ligge på turtallssperra hele tiden. Leverte inn min g lader til rs2 ombygging. den ble greit rå.hehe. men har ikke fått testet den enda,fant ut jeg ville ha turbo heler. kan reise opp i lokale og ta et par bilder senere og legge ut. her er den jeg snakket om som kasje var til salgs Lenke til kommentar
rallyeraider Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 prøvemontering av turbo, blir trangt nedover der me eksosen. mellomakslingen tar jo nesten all plass. et bildet der bilen var litt ribba og på vei inn i det nye lokale Se om jeg ikke kan få tatt noen litt bedre bilder me tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå