Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min vw golf rallye g60


Anbefalte innlegg

hey hey.

Etter litt feilposting så havnt jeg her :p

Golf Rallye blir regnet som en av de heftigste golfene i mk2 serien. Bilen ble opprinnelig bygd for å delta i 2,5liters motorsport klassen. Og det forklarer at 1h motoren har mindre slagvolum en de andre g60 motorene (kr og pg). Men da reglene ble forandret i begynnelsen av 90 tallet. Da var bilen ikke lenger godkjent.

Rallyen skiller seg ganske mye ut fra en vanlig mk2. Det første en legger merke til er de brede (utbygde) skjermene og de firkantede frontlyktene. Ellers er en Rallye golf mye mer solid bygd en en vanlig mk2. Den har helsveiset karosseri og limt front rute for å oppnå maksimal stivhet i karroseriet. Den har uavhengig hjuloppheng både foran og bak i motsettning til vanlig mk2 som har "stiv" bakaksling som ikke gir optimal fjæring. Den har mye kraftigere dempere og fjærer.

 

Rallye Golfen ble kun produsert mellom 1989 og 1990 da ble det kun produsert 5000stk der alle var venstre styrte. Bilen ble montert for hånd på en fabrikk i belgia som fikk delene tillsendt fra wolfsburg. Rallye golfen ble kun levert som 3 dørs.

Motoren som tidligere nevnt har noe mindre borring en vanlig G60. Borringen til en Rallye motor (1h) har borring 80,6 (1763) i tillegg til det har den smidde stempler orginalt. Og i tillegg til dette skal toppen ha en spesiell legering som skal gjøre den mer solid mot varme. Det svakeste på hele bilen er vell kompressoren (G-laderen) som kan ha en tendens til å ryke. Men det kan unngås vist en bare gir den riktig vedlikehold. Ellers er motoren stort sett lik vanlig G60

 

Tekniske data til Rallye:

 

Understell: Mc pearson hjuloppheng foran og bak, Syncro (4 hjulsdrift)

 

Motor: 1,8 (1763ccm) 8v Kompressor (G-60)

 

Effekt: 160hk (118kw) v ca 0,6 bar trykk

 

Vekt: 1251kg

 

Prestasjon: 0-100km/h 8,8s (std)

rallye1.jpg

rallye2.jpg

rallye3.jpg

rallye4.jpg

rallye5.jpg

rallye6.jpg

Endret av Opus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den er ganske så morsom å kjøre, men di orginale 160 hk er ingen ting. må trimmes :whistle:

Nå er jo ikke syncro driv verket noe spesielt heftiga da, i forhold til quattro(audi) så er det :thumbdown: ,men d fynker. på snø er det spesielt moro.Da er det bare å legge om å trå på ,så er rompa ute :innocent:

Nå får ikke min lekt seg noe i snø'n i år da.har parkert for å fikse på enkelte små ting, bygge om eksos/innsug.+div små reprasjoner.

Lenke til kommentar
For en helt strøken så må du opp i rundt 80-90 tusen.

W00t. For de pengene skulle jeg få kjøpt mye fin bil altså. Ikke en bil som er like stygg som en vanlig golf. Men går ut i fra at du er WV entustiast eller rally nostalgiker eller noe i den duren siden du gadd å bruke så mye peng på den.

Lenke til kommentar

TRRA: stemmer d, det er eksosen som stikker ut på siden der, vet det ser helt på tur ut,men da eg mista noe av eksosen ,så byggde eg d bare ut på siden ,(hadde litt hastvek) men det er tatt vekk nå. skal ha det ut der det hører hjemme. uten den motorsykelpottå då.

LOVO: smaken er som baken ,men når man lever for vag,så koste det å vær kar :cool: men for å si d sån så er ikke dette noe vanlig golf da.

Lenke til kommentar

rally er phete.. men skulle heller hatt en golf ms (MotorSport) eller hva den heter...

 

 

den ser ut som en vanlig 4 dørs golf, men har blå ring rundt grillen... den yter 210hk originalt og ble håndbygd i kun 72 eksemplarer

 

den er drevet av en 1.8liters 16ventiler med en G60 kompressor påmontert! det er ingenting på bilen som avslører at dette er en kraftpakke på hjul, kun den blå ringen rundt grillen

 

 

09130030.jpg

 

09130032.jpg

 

09130026.jpg

 

09130025.jpg

Lenke til kommentar

Er teksten copy/paste fra en annen side? Føler jeg har lest det ordrett en annen plass... Hvis ikke du har en egen nettside da?

 

Golf rallye er en tøff bil, liker breddinga, blir noe helt spesielt..:) Har forresten golf rallye motor i min Corrado.. :cool:

Lenke til kommentar
Er teksten copy/paste fra en annen side? Føler jeg har lest det ordrett en annen plass... Hvis ikke du har en egen nettside da?

 

Golf rallye er en tøff bil, liker breddinga, blir noe helt spesielt..:) Har forresten golf rallye motor i min Corrado.. :cool:

hvem sikter du til nå? hvis det er meg, så er bildene copy/paste, men ikke text =) hehe

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

aarrg....misunnelig :love: jeg vil også ha en golf rallye, fikk tilbud om og kjøpe en for en stund siden for 40k men den var gjennomrustet og generelt svært dårlig holdt... så det ble ikke no der nei :cry: det får holde med ed one 16v en stund til... men finner jeg en bra rallye så blir jeg nok fristet ja :)

Lenke til kommentar

turbo konvertering er nok et lurt alternativ ja... :thumbup: den orginale G60 laderen suger (hvis du ikke har RS utgaven da)

hmm... 100k er nok litt utenfor min prisklasse akkurat nå.. men EN dag :roll:

Endret av exs
Lenke til kommentar

De er ikke så dårlige som folk skal ha de til.bare du viser litt hensyn, ikke bånn gass på kald motor og ligge på turtallssperra hele tiden.

Leverte inn min g lader til rs2 ombygging. den ble greit rå.hehe. men har ikke fått testet den enda,fant ut jeg ville ha turbo heler.

kan reise opp i lokale og ta et par bilder senere og legge ut.

 

rallyeindex2.jpg

her er den jeg snakket om som kasje var til salgs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...