Gå til innhold

Bestilt vare - og ny pris dagen etter (Komplett)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har for få dager siden bestilt, og betalt med Visa, en 3Com adsl/router/trådløs til 995 kroner. Odren (som privatperson) skal være sendt sist torsdag fra Komplett.no men er ikke kommet enda. I mellomtiden ser jeg at samme vare nå koster 595 kroner - altså en prisreduksjon på 400 kroner som hadde kommet godt med i julestrida...

 

Hva gjør / burde en nettbutikk da gjøre ved en henvendelse om dette fra kunden?

 

A) Finnes det en mulighet for at Komplett kreditterer mellomlegget og sier "God jul"?

B) Som kunde returnerer jeg varen jf. Angrefristloven og bestiller en ny vare til ny pris. Dette koster meg ca. 150 kroner i porto men sparer da altså ca. 250 kroner...

C) Komplett.no ser problemet og finner en rimelig middelvei for å spare interne kostnader knyttet til retur og håndtering av ny ordre...

 

Vel - en problemstilling som viser hvordan det er når prisene svinger. Selv har jeg ingen spesielle forhåpninger i denne situasjonen - men siden det ikke haster for meg å få brukt varen, så har jeg tid til en retur og ny ordre...

 

PS: Når dette er sagt - må jeg samtidig erkjenne at Komplett.no virkelig har vært en super nettbutikk for meg gjennom mange år. Gjør flesteparten av mine innkjøp fra de og er fornøyd med servicen (så langt)!

 

:roll: ChrT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslå det for dem at du får en sum kreditert. Dermed sparer du en del penger og de litt pes med å ta imot en angrefirst og måtte sende ut en ny ordre p samme utstyr.

 

Sett opp et regnestykke på kostnad ved retur og foreslå at dere deler kostnadene. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Tviler igrunn på at komplett ønsker å gjøre noe og du må kjøre angrefrist .. du blir uten produktet en stund, og det tar fort en uke før pengene er kreditert deg.

 

Datautstyr faller hele tiden i pris .. og hvis de skulle "tilbakebetalt" penger til alle kundene som opplevde det samme som deg, ville det ikke være mange kunder som ikke hadde fått igjen penger.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til førjulspessimisme?

 

Har dere ikke sett hvordan Komplett.no har vært inne på forumet her i det siste? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste sak der de ikke har laget en løsning, jeg? Må si at den personen som har ansvar for å gi tilbakemeldinger her inne virkelig har serviceinnstilling. Vil anbefale trådstarter en PM til forumbrukeren Komplett.no :)

 

Det ordner seg nok!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Tviler igrunn på at komplett ønsker å gjøre noe og du må kjøre angrefrist .. du blir uten produktet en stund, og det tar fort en uke før pengene er kreditert deg.

 

Datautstyr faller hele tiden i pris .. og hvis de skulle "tilbakebetalt" penger til alle kundene som opplevde det samme som deg, ville det ikke være mange kunder som ikke hadde fått igjen penger.

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Mvh ponke

Lenke til kommentar

Vel - mange gode innspill!

 

1) Ser jo nå at det er dagens julekalender-tilbud hos Barbara.no. Produktet jeg bestilte hos Komplett:

3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router ADSL modem, 802.11g 54 Mbps, WPA.

 

2) Har sendt "Komplett.no"-brukeren en "PM", så kanskje jeg/vi får vite mer i løpet av døgnet... Om ikke - så bør jeg jo bestille på nytt innen 7. desember er omme.....

 

:cry: ChrT

Lenke til kommentar
ponke Skrevet: 07/12/2004 : 02:19 

 

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Hei

 

Dette er helt korrekt og denne prisen gjaldt kun i går ser jeg i systemet. Slettes ikke umulig at dette var en pris i samarbeid med leverandør ifm. julekalenderen til Barbara heller..

 

Det er ikke alltid like lett å være Komplett-:xmas:

Lenke til kommentar
ponke Skrevet: 07/12/2004 : 02:19 

 

Dette er også en spesiell sak da jeg regner med at du sikter til tilbudet Komplett.no kjører sammens med vår (Barbara.no sin) julekalender. Prisen skal dermed kun gjelde for idag, så vidt jeg vet, noe som kompliserer det hele litt for den som tar imot henvendelsen din.

 

Hei

 

Dette er helt korrekt og denne prisen gjaldt kun i går ser jeg i systemet. Slettes ikke umulig at dette var en pris i samarbeid med leverandør ifm. julekalenderen til Barbara heller..

 

Det er ikke alltid like lett å være Komplett-:xmas:

Hei igjen :-)

 

Mer presist er det vel at dette tilbudet gjelder i dag 7. desember, dvs. fortsatt 13 timer... Er det slik å forstå at du/dere insinuerer et alternativ B er det beste??

Vel... Jeg ønsker i allefall god jul

 

:roll: ChrT

Lenke til kommentar
Bestill deg en ny en idag du, så returnerer du den "gamle" som kostet en del mer... Enkelt og greit for deg om du ikke har enormt mye å gjøre om dagene, tungvindt og tidkrevende for Komplett...

Hadde Komplett gitt meg et svar på mitt spørsmål, så hadde jeg respektert de for det. Kunne således levd med at man av og til har uflaks og at priser forandrer seg. Men unnlatenhet - at de ikke svarer på et konkret spørsmål er kjedelig. Så derfor - bestiller jeg en ny adsl/router/trådløs i dag. Takk til Komplettfolket - som får litt mer å gjøre før jul....

 

:thumbup: ChrT

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Bare så rettferdigheten hylles:

Jeg snakket med en selger hos komplett om tilfellet mitt, for deretter å bli satt over til en hyggelig salgssjef som ordnet en svært minnelig løsning på situasjonen. Dermed slapp vi å sende pakker til hverandre. Enda en gang er jeg superfornøyd med servicen hos Komplett. Takk skal dere ha - Og god jul!!

 

:w00t: ChrT

Lenke til kommentar

Generelt vil jeg si at dette er noe av risikoen man tar når man kjøper datautstyr... Prisen på slikt faller raskt og gjerne over natta, tilbud eller ei. Om man ønsker å gjøre noe med det, er det beste for alle parter å ta kontakt med butikken (slik som man gjorde her) i stede for å sende tilbake på angrefrist; butikken taper utvilsomt på det og det kan ikke være mye å spare når man får ekstra kost på sending av ny pakke samt all tida man bruker på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...