thimic Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Da har jeg 5k å brenne av på pc-utstyr og ønsker meg et kabinett med gode muligheter for klokking kombinert med så lite støy som mulig. Har per dags dato et Chieftech Miditower, som med standard vifter på alle komponenter og originale klokkefrekvenser støyer langt mer enn man kunne ønske seg. Særlige støykilder tror jeg er vifte til CPU (standard P4), grafikkort og strømforskyning. Er derfor på jakt etter en så ferdig løsning som mulig som reduserer støy betraktelig og samtidig gir mulighet for klokking. Noen ideer til gode løsninger? Er det eventuelt mulig å få tak i VapoChill SE (altså hele kabinettet) til under 5k, og hvor stille er det egentlig? Alle forslag mottas med takk Endret 7. desember 2004 av thimic Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 kan iallefall si at vapo ikke er veien å gå for å få det støyfritt . Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 kabinett 1 845.- Skjermkort kjøler , vet ikke ossen skjerm kort du har da menne, denne er for 9800pro\xt 249.- Støysvak PSU ? det står i allefall det 495.- Kjøler, du trenger en vifte ved siden av 475.- rundt 3000-3500 kommer dette på Du kan jo altids kjøpe samme mod. av Psu bare større Lenke til kommentar
thimic Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Ok, ser ut som gode alternativer det. Likte særlig kabinettet Grafikkortet mitt er et Radeon 9700 Pro 128mb fra Sapphire hvor man tydelig kan se en klaring på rundt 1mm mellom GPU og kjøleribba. Ikke bra. Tror årsaken til at jeg får tekstur-korrupsjon i en del spill ligger der. Kunne vannkjøling være et alternativ? Endret 7. desember 2004 av thimic Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Om du velger den psuèn vær obs på at den har 24 pin kontakt og at du muligens trenger en overgang til 20 pins . Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 et alternativ: kjøp zalman passiv vannkjøling Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Vannkjøling bør absolutt vurderes, ja, men ikke nødvendigvis den passive Reserator'en til Zalman. Finner en del billige sett rundt omkring. NorthQ 400W er veldig stille, og koster ikke mer enn ca 450 kr. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Vannkjøling bør absolutt vurderes, ja, men ikke nødvendigvis den passive Reserator'en til Zalman. Finner en del billige sett rundt omkring.NorthQ 400W er veldig stille, og koster ikke mer enn ca 450 kr. men den hører man ikke. det er ikke noe vifter i den. passiv. Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Vannkjøling bør absolutt vurderes, ja, men ikke nødvendigvis den passive Reserator'en til Zalman. Finner en del billige sett rundt omkring.NorthQ 400W er veldig stille, og koster ikke mer enn ca 450 kr. men den hører man ikke. det er ikke noe vifter i den. passiv. Enig der.. reseratoren til zalman er helt kanon den.. får ikke super overklokkings grader med den, men ja, den holder pcen kaldere enn luft (i de fleste tilfeller) og den er hvertfall stille! bruker den selv, og har overklokka også med den.. går fint det.. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvis man ikke har noe imot en svær sak som står utenfor maskinen, er den vel grei. Personlig foretrekker jeg å holde ting inne kabinettet. Spørs hva trådstarter mener om dette. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Mange liker å ha tingene inni maskinen. AC skjermkortkjøler, VGA Silencer ATI 3 Fortron/Source, 350W, 24 pins, S-ATA Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Er et god ide! Om du kjøper noen liknendes produkter eventuellt fra en annen forhandler blir vel "hipp som happ" bare det holder mål. Vannkjøling er ingen dårlig ide hvis du skulle bruke 5000 på stillhet. Spesielt å anbefalle hvis du synes det høres morsomt/interesant å montere vannkjøling Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Alt "skal" vel være inni maskinen? Det gjelder jo også vannkjølingsutstyr, som i alle fall for meg fremstår som et godt alternativ om man higer etter en stillegående maskin. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Så klart, men akkurat nå var det snakk om Zalman Reserator, og jeg skal beundre deg om du får presset den inn i kabinettet ditt Hvis man ikke driver med overklokking, skal det vel funke med f.eks. en Evo 240 uten vifter. Jeg kan leve (så vidt, men dog) med temperaturene jeg får når jeg skrur av viftene på min raddis, og jeg overklokker. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, det skal vel godt gjøres! Men jeg for min del hadde ikke Zalman´s kjøletårn i tankene, da jeg skrev kommentaren. En "riktig" montert 240-radiator (altså en med plass for 2x120mm vifter), kan nok holde unna på en brukbar måte. Men det vil antakelig betinge at det meste av lufta som taes inn i kabinettet, går igjennom raddisen først. Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 120mm vifter ved 5volt, er super stille...kjører sjøl 3stk, samt viftekontroller på dei. Og, eg hørre hd`ane mine bedre enn eg hørre viftene! Lenke til kommentar
thimic Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Takk for masse info Tror jeg går for vannkjøling internt i kabinettet og et en stillegående psu da dette, etter hva jeg forstår, skal gi mest kjøling. Har hatt lyst til å teste vannkjøling en stund også. Per i dag har jeg en P4 2.4 GHz PC400 cpu i en maskin hvor alle andre komponenter er ment for å kjøre på PC533. Hovedkortet er egentlig ikke så bra for klokking og max vcore er på 1,6v. Med standard kjøler har jeg aldri fått cpu til å kjøre stabilt på mer enn 2,5GHz. Noen som har noen formening om ca. hvor mye jeg kan klokke med vannkjøling? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Per i dag har jeg en P4 2.4 GHz PC400 cpu i en maskin hvor alle andre komponenter er ment for å kjøre på PC533. Hovedkortet er egentlig ikke så bra for klokking og max vcore er på 1,6v. Med standard kjøler har jeg aldri fått cpu til å kjøre stabilt på mer enn 2,5GHz. Noen som har noen formening om ca. hvor mye jeg kan klokke med vannkjøling? Ganske mye som spiller inn omkring akkurat det, god kjøling er bare ett av kriteriene. Jeg vil tippe at du nok bør klare rundt 3GHz, om "alt annet" stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå