Gå til innhold

Asus K8N, mye for pengene eller skjult problem?

Stigma

Anbefalte innlegg

Hallai =)

Jeg holder på å bygge en maskin til en kompis som trengte litt ekstra maskinkraft til EQ2 osv.

"Theme" for maskinen er god ytelse og mye for pengene. Derfor tenkte jeg å kjøpe et Asus K8N hovedkort. Det er dritbillig, har nforce3 chipset, og alt som jeg egentig trenger (dvs. LAN).

http://www.databutikken.com/no/datasheet.php?artId=ASK8N

Skal pares med:

- A64 3000+

- 1 gig noname RAM

- 6800 GT

Jeg vil egentlig bare ha en dobbeltsjekk på at det ikke er noe muffens med kortet før jeg bestiller. Jeg bestiller vanligvis ikke HK i "billigklassen" til meg selv, så jeg er ikke like kjennt med det segmentet. Jeg kan dog ikke se at det skulle være noe manglende på kortet...

Alle Nforce3 baserte kort har vel AGP/PCI lock sant? Hadde vært greit å klokke et par hakk opp, selv om dette absolutt ikke skal være noe overklokkers drøm =)

Meninger? Erfaringer?

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å legge på 2-300,- og få kvalitetsRAM som Corsair Value? Da er du garantert å få vekk problemer på minenfronten..

Hva slags problemer skulle jeg støte borti? Det eneste måtte være at hovedkortet ikke likte rammen, men det er jo ingen garanti for at kortet liker corsair heller så...

Nei, jeg tror jeg holder meg til noname og håper det går bra, men takk for forslaget. Hadde jeg skulle klokket lnoe særlig, så hadde jeg nok gått for bedre ram.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hva slags problemer skulle jeg støte borti? Det eneste måtte være at hovedkortet ikke likte rammen, men det er jo ingen garanti for at kortet liker corsair heller så...

Nei, jeg tror jeg holder meg til noname og håper det går bra, men takk for forslaget. Hadde jeg skulle klokket lnoe særlig, så hadde jeg nok gått for bedre ram.

-Stigma

Bare det at noname-minne kan være mye forskjellig, og får du oppstartsproblemer kan det være der problemet ligger. Hvis man i tillegg er gira på å bygge seg ny maskin, er det kjipt å få problemer når man endelig har fått varene. Value-serier fra Corsair, Geil, Kingston og lignende er i mine øyne ihvertfall tryggere.

Selve hovedkortet skal da være godt og stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...