Tha_Zaynt Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) jeg har noen feilmelldinger som adlri slår ut på skjemaet mitt..feilmeldingene skal komme når feltet $pass eller $passord er tomme. Disse feltene er forøvrig definert slik: <label>Ønsket passord</label> <input type='password' name='passord' size='15'/>*<br/> <label>Bekreft passord</label> <input type='password' name='pass' size='15'/>*<br/> $passord = $_POST['passord']; $pass = $_POST['pass']; men når jeg kjører debuggen under, kommer det ikke opp noen feilmelding selv om feltene er tomme: if (empty($passord)){ $feil = 1; echo"<i>Du glemte fylle inn passord!</i><br/>"; } if (empty($pass)){ $feil = 1; echo"<i>Du glemte å bekrefte passordet ditt!</i><br/>"; } Hvordan kan dette ha seg? Endret 6. desember 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det var rart. Det fungerer her med den samme koden du bruker... Lenke til kommentar
Inge_P Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Prøv med: if (!$passord) istedet...kanskje det funker Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Post hele scriptet ditt. Det virker som du har plassert: $passord = $_POST['passord']; $pass = $_POST['pass']; på feil sted i scriptet. Endret 7. desember 2004 av ???????? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Om du lager noen større greier kan det være greit å ha en egen klasse som du bruker til å sjekke at inputen er riktig. phpvalidator er en slik klasse, og finnes på Sourceforge. Men av en eller annen grunn er nettsiden til klassen helt tom nå. Send meg en PM om du vil ha den. phpvalidator kan: - Sjekke at felt er fylt ut. - Sjekke at feltdataene er riktig fylt ut. (På ganske så avansert vis, om du vil). MVH Audun Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Som ???????? sa, så må du sjekke om du har plassert $_POST['passord'] og $_POST['pass'] på feil sted. De skal plasseres sammen med feilmeldingene, ikke form'n. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Som ???????? sa, så må du sjekke om du har plassert $_POST['passord'] og $_POST['pass'] på riktig sted. Det ser ut som om de er plassert feil. De skal plasseres sammen med feilmeldingene, ikke form'n. Edit: Sorry for dobbel-post, men virka som om terminal-klienten jeg sitter på her ikke fikk kontakt med siden i det jeg posta. Endret 13. desember 2004 av HaZnO Lenke til kommentar
racin Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg pleier å bruke dette: if(!isset($_POST["passord"]) || !$_POST["passord"]) Forresten, husk at du må bruke $_POST, $_GET, osv. når du ikke har register_globals på. For å ta den av/på må du sjekke php.ini filen din. Den er skrudd av ved installasjon. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 register_globals er på ja.. if(!isset($_POST['passord'])){ $feil = 1; echo"<i>Du glemte fylle inn passord!</i><br/>"; } if(!isset($_POST['pass'])){ $feil = 1; echo"<i>Du glemte å bekrefte passordet ditt!</i><br/>"; } Dette funket ikke...skjønner ingen ting jeg... Lenke til kommentar
racin Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Denne koden fungere for meg: <? if(!$_POST['password']) { $feil = 1; echo"<i>Du glemte fylle inn passord!</i><br/>"; } elseif(!$_POST['pass']){ $feil = 1; echo"<i>Du glemte å bekrefte passordet ditt!</i><br/>"; } else echo "hei"; ?> Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 ahh! Endelig...den funka. takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå