Maniac Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei folkens, Jeg har tenkt å oppgradere min maskin til 64bits AMD, men vil ikke bruke mye penger (maks 2500,-). PC'en bruker jeg mest til skole og spilling. Tenker ikke på å overklokke noe som helst i PC'en... Det som jeg har nå: HK: ASUS A7N8X2.0 CPU: AMD XP2700+ 2.0 GHz RAM: 786mb DDR PC2700 Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb PSU: 360 W Diverse: DVD-RW, DvD, 140gb HDD, Chieftec Midi kabinett... OS: Win XP Pro Dette har jeg tenkt å bestille: HK: MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939nForce3 250Ultra, SATA, GbLAN, ATX, Dual-DDR CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHzSocket 939, 512KB cache, BOXED Nå, er dette et godt valg, eller burde jeg velge noe annet? Eller kanskje burde jeg vente til neste år? Hadde tenkt å ta Socket 754, men fikk høre at den er "ute" nå... så jeg valgte 939 istedet. Når det gjelder hovedkortet, så hadde jeg egentlig lyst på en med nForce4 chipset - men fant ikke en med AGP port - har ikke råd til å kjøpe en PCIe kort nå... plus at jeg er veldig fornøyd med mitt nåværende kort. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ingen som har råd? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg synes det virker fornuftig det du selv foreslår her. Lenke til kommentar
kaffelaban Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Virker greit, men skal du ikke trå litt mere til på CPUen? Det er ikke så langt opp til en 3500+ Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 men er det verdt det? det er ikke store forskjellen i ytelse, men i pris derimot Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Akkuratt det jeg tenkte selv på 3500 har litt bedre ytelse enn 3000 men er hele 900 kr dyrere... jeg tror jeg overlever med 3000 inntil videre. kanskje mot slutten av 2005 så oppgraderer jeg til AMD Athlon 64 FX-55 og en GeForce 6800GT (venter til prisene går ned ) Takk for svarene deres, tror jeg bestille den her før ferien. Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Veit at jeg er litt kjedelig nå, men trenger du egentlig oppgradering? Det systemet du har nå virker da i utgangspunktet helt greit, så medmindre du opplever at spill eller andre applikasjoner går tregt, så er det vel ikke nødvendig å oppgradere nå. På spillsida er det uansett mer å hente på å oppgradere GPU, men Radeon 9800 duger fremdeles til det meste. Jeg hadde satt penga på bok, og ventet 6 - 12 måneder med å oppgradere. R. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Du bør kanksje kjøpe ny ram. Den gamle du har er PC2700, men S939 kjører orginalt på PC3200. Du kan selvfølgelig bruke den gamle, men da vil minnet være flaskehalsen. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) @ Plukkeren: Ja jeg vet at det nåværende systemet er stabilt og funker fett, men jeg kommer til å gi bort HK og CPU'en til søstra mi som trenger ny maskin men bare til jobb - hu gidder ikke bruke mye peng til helt ny PC, av meg får hu det gratis. men da blir jeg uten HK og CPU, hvorfor ikke bare oppgradere til 64bits da @ svalbard: RAM ja, det planlegger jeg å kjøpe etter nyttåret. skal først se hvordan det funker med 2700. så kjøper jeg etterhvert PC 3200, minst 512mb ? Endret 8. desember 2004 av Maniac Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Helt grei oppdatering det der og joda du vil merke forskjell . Lykke til . Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok, da er jeg med. nForce4 er så vidt jeg vet kun beregnet på PCI-e hovedkort. Socket 939 er ikke så mye dyrere enn 754, og er nok et bedre valg med tanke på fremtidige oppgraderinger. Personlig hadde jeg valgt 3000 eller 3200, Winchester CPU´ene skal jo være nokså klokkevillige, så det burde være mulig å tyne litt ekstra. Om du skal kjøpe nytt minne er nok 2x512MB å foretrekke sånn at du får utnyttet båndbredden som socket 939 tilbyr. R. Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Takk for tipset angående RAM! Dere har vært mer enn hjelpsomme - pakken er bestillt, kommer sikkert til fredag gleder meg sykt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå