Gå til innhold

Hvor ble så Plextor PX-716A av?

Anbefalte innlegg

Kan ikke sei at jeg forstår koffor du har så store problemer. Jeg brenner masse på verbatim med benQ DW 1620, og da med den andt siste firmwaren (skall oppgradere i dag) og jeg får kvalitet score fra 95 og oppgåver. Någen ganger da jeg brukte dataen imens kom jeg ned på 75-85 tallet, men er vell min egen feil.

Prøv å sedt brenneren på master, kjekk at dma er på. Skru av alle programmer som kjører i brakgrunnen og la brenneren være det eneste som kjører. brenne på 12x og se ka du får da.

viss du får dårlig enda, så ville jeg sendt mail til dem du kjøpte den av og se om det er mulig å få ny. kor gammel er den? for du kan jo bruke angrefristen. ( ikke vist du har gjort någe for å fucka opp brenneren, men ser jo ikke sånn utifra tråden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde prøvd med en annen plate type (+R av annet merke enn verbatim) og sett om det ga samme problem - i så fall kan det være brenneren, ellers vil jeg tro det er platene som er problemet.

PS: Ikke scan platen på høyere hastighet enn 8x. Ser at den ene er scannet på 12x - dett gir feil resultater (unormalt høye).

Lenke til kommentar

Trodde ikke BenQ kunne scanne plater på 12x. har han brukt BenQ eller ein aen brenner da?

Ka er den optimale hastigheten på BenQ når du scanner plater?

Tilbake til firmware også. ser at den nyaste gir disse forbedringane.

1. Support Ricoh DVD+R DL [RICOHJPN D00] media.

2. Modify the writing strategy for both DVD+R & DVD-R media.

3. Support CCCD media playback.

Ka er egentlig CCCD og er brenninga på dvd+r og dvd-r merkbar bedre enn på B7P9

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Hm, jeg har bare testet ut DVD-R på min nyankomne Plextor 716A. Med Memorex-plater (eneste jeg hadde atm). Jeg bruker Firmware 1.04 også... Det første jeg stusser på er at jeg kan ikke velge andre hastigheter enn 4x på plata. Platene jeg brenner på er ikke sertifisert for mer, så det er greit, men jeg kan ikke velge 1x, 2x (eller 2.4x) eller 3x...

Noen som vet noe om hvorfor? Testet ut både med CloneCD og Nero 6.6.0.6.

I CloneCD kan jeg velge 1x som hastighet, men den brenner 4x likevel.

Lenke til kommentar
Hm, jeg har bare testet ut DVD-R på min nyankomne Plextor 716A. Med Memorex-plater (eneste jeg hadde atm). Jeg bruker Firmware 1.04 også... Det første jeg stusser på er at jeg kan ikke velge andre hastigheter enn 4x på plata. Platene jeg brenner på er ikke sertifisert for mer, så det er greit, men jeg kan ikke velge 1x, 2x (eller 2.4x) eller 3x...

Noen som vet noe om hvorfor? Testet ut både med CloneCD og Nero 6.6.0.6.

I CloneCD kan jeg velge 1x som hastighet, men den brenner 4x likevel.

En del nye brennere gir dårlig kvalitet ved lavere hastigheter og derfor har produsentene ofte tatt vekk muligheten for å brenne på lavere hastigheter.

Lenke til kommentar
En del nye brennere gir dårlig kvalitet ved lavere hastigheter og derfor har produsentene ofte tatt vekk muligheten for å brenne på lavere hastigheter.

Så.. gjelder dette alle typer DVD-R-plater, eller plater som ikke er "sertifisert" fra Plextor? Jeg mener at jeg har sett støtte for hastigheter under 4x når jeg har sett innom Plextools...

*edit*

[usaklig]

OC-Freak

h017ah

Jeg hadde jo nesten like mange poster :)

[/usaklig]

Endret av h017ah
Lenke til kommentar
Men! Har OC-freak, eller noen, sjekket om ting har blitt bedre med firmware 1.04?

Ting har blitt bedre, og brenneren er faktisk ganske god så lenge du ikke brenner på 16x.

På 16x brennehastighet er andre brennere som LG og BenQ fremdeles en del bedre.

Mediestøtten er dog dårlig og flere 16x plater virker ikke på 16x :(

Lenke til kommentar
Jeg får ta kontakt med mpx og høre hva de sier. Går ikke an å ha det slik det er nå.

Jo, stemmer.. er egentlig en 716 tråd.. tenkte på det tidligere jeg og, men det er greit å skrive innlegg her da det i denne tråden er folk som har peiling :)

Ja det må jo være greit å spinne videre på denne tråden siden flere har kjøpt en annen brenner pga av nettopp denne tråden! Jeg var jo f.eks på vei til å kjøpe PX-7-16A men kjøpte istedet BenQ1620.

Lenke til kommentar

Satt brenneren på Master nå som noen nevnte tidligere. Så nå at OC-Freak sa jeg burde gjøre det tidligere, men har tydeligvis oversett det. Fikk bedre resultater nå, men det fungerte dårlig å brenne på 12x

Verbatim DVD+R 8x brent på 4x

dqt_benq_v8xb4xt8x.jpg

Verbatim DVD+R 8x brent på 8x

dqt_benq_v8xb8xt8x.jpg

Verbatim DVD+R 8x brent på 12x

dqt_benq_v8xb12xt8x.jpg

Som dere ser så fungerer 12x dårlig, men det er forsåvidt greit nok da det er 8x plater, men det burde kanskje ha fungert for det?

Ser at PI Error stiger på slutten på alle platene. Hva er det egentlig PI Error forteller? Regner med at det er på grunn av at PI Failure at 12x brenninga gikk så dårlig. I så fall ser 8x brenninga best ut!? Har brukt BenQ til å teste med.

Som sagt tidligere så bruker jeg nå Nero 6606, men etter at jeg byttet brenneren om til Master så dukket et annet problem opp. Når jeg setter i gang selve brenninga så nekter Buffer Level å fylle seg opp. Det virker som om Nero kræsjer til tross for at minutt telleren teller videre. Den ene gangen så holdt den på å brenne i 20 minutter uten at noe egentlig skjedde. Regner med at det var på grunn av at Buffer Level ikke fylte seg opp. Eneste måte å avslutte brenneprogrammet var å ta strømmen til maskinen og starte opp på nytt. Det merkelig var at da jeg prøve å brenne neste gang så fungerte det. For hver gang jeg skulle brenne en plate så fungerte det aldri på første forsøk, men det gikk hver gang etter at jeg restarta maskinen. Er det en bug i Nero 6606 eller kan det være på grunn av at jeg bytta fysisk om må Master/Slave enhetene?

Hva kan det være? Kan jo ikke ha det slik. Mulig det er noe register greier i XP som ikke er helt som det skal være?

Ellers virka Lost, den nye serien på TVN som begynte nå ganske bra.. :)

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Satt brenneren på Master nå som noen nevnte tidligere. Så nå at OC-Freak sa jeg burde gjøre det tidligere, men har tydeligvis oversett det. Fikk bedre resultater nå, men det fungerte dårlig å brenne på 12x

Ikke bra kurver dette her med tydelig topp mot slutten der det går fortest rundt...

Trodde benq 1620 ver bedre en dette :hmm:

Får bedre resultater med Nec 3500 og Samsung 8X DVD+R (av mange kalt drittplater her på forumet)........

Da snakker jeg om 8x brennehastighet PI-errors som stort sett ligger på 0-20 og PI-failure på 0-10 og flate kurver hele veien.

Hvis dette er typisk for Benq er jeg glad jeg valgte Nec :w00t:

Lenke til kommentar

endelig så har jeg "tatt meg råd" til å kjøpe noe annet enn billige Aopen brennere. Og gleder meg kongelig til å brenne dvd'er. Det jeg opplever er at etter at jeg brente den første filmen så blir ikke noe jeg brenner leselig...dvs musikk cd'er leses men høres ut som en gammel slitt LP.

Tror det blir en liten retur ja!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Hm, har en Plextor 712 SA som ikke liker CD-plater. Den stopper midt i installasjonen, med original Windows CD. Sært.

EDIT : ikke vil den brenne CD`er heller. Har siste firmware.

Jaja, og jeg som ville ha kun S-ATA enheter i boksen...

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...