Howard B Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er det noe spesielt jeg må gjøre med denne beng brenneren for å få den til å fungere? Ikke får jeg til å flashe brenneren. Får bare beskjeden; Drive not support! Og selve brenninga får jeg error på hele tiden. 20:26:37 #25 Phase 127 File dlgbrnst.cpp, Line 1832 Generating DVD high compatibility borders 20:26:37 #26 Text 0 File DVDR.cpp, Line 5611 Drive: BENQ DVD DD DW1620 Book Type request: DVD-ROM Changing the Book Type was finished successfully, return code 0 20:26:37 #27 CDR -1176 File WriterStatus.cpp, Line 167 Session fixation error 20:26:37 #28 TRANSFER -24 File WriterStatus.cpp, Line 167 Could not perform end of Disc-at-once 20:26:37 #29 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832 Burn process failed at 4x (5 540 KB/s) Hva kan være galt? Bruker Verbatim plater. Vet ikke helt hvordan jeg får frem dette nummeret. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Howard B: Hvilken firmware versjon har brenneren din nå? Har du siste nero versjon? Hva slags IDE drivere bruker du? (hva slags brikkesett er det på hovedkortet ditt?) Edit: Hva slags plater er det du prøver å brenne? CD-R? DVD+R? DVD-R? Endret 7. januar 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Jeg posta tydeligvis et dårlig innlegg. Her har du fakta du var ute etter. BenQ DW1620 Firmware B7C9 (Brenneren et uten BenQ logo så det vil vel si at det er Bulk versjonen) Edit: Har nå flasha til B7M7. Skulle visst bruke Retail versjonen av Firmwaren til tross for at BenQ sier at jeg skal bruke Bulk versjonen. Stiller meg et lite spørsmål om hvorfor jeg fikk blåskjerm etter at jeg restarta maskinen etter Flashinga..? (Har ikke prøvd å brenne med den nye Firmwaren.. det får bli i morgen..) /Edit slutt Bruker Nero versjon 6603 Hovedkortet har et I845G brikkesett (ASUS P4B533-V) Hva du mener med IDE drivere er jeg ikke helt sikker på ? Det jeg så langt har prøvd å brenne er Verbatim DVD+R 12X plater Fikk til å brenne en plate nå uten å få feilmelding, men det ser ut til at min Plextor 116A DVD ROM til dels har problemer med å lese plata da den bruker veldig lang til på jobben. Når du sjekker etter feilbrenning. Hvilket program er det du bruker da? Det merkelig var at jeg fikk feilmelding hver gang jeg kunne sette brenninga til 12X (har bare prøvd på 2,4 og 4), men da brenninga ble vellykket så fikk jeg opp at jeg bare kunne brenne på maks 4X i Nero. Og det var med plater fra den samme pakka. Er det noen innstillinger jeg må gjøre i Nero? Da jeg starta Nero InfoTool og går på fanen ASPI står det på System ASPI at ASPI in not installed. Skal det være slik? Endret 8. januar 2005 av Howard B Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Prøv med siste B7T9 firmware fra http://support.benq.com I nero InfoTool, under configuration. Står det at DMA er på? DMA må være på for gode resultater Lenke til kommentar
SilverWolf Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Hei Angående firmware versjon til BenQ så kan det se ut som det finnes 3 typer på markedet: Retail, Bulk og OEM. Etter det jeg har erfart så skal retail og OEM benytte samme firmware, selv om OEM spillerne ikke er merket BenQ i fronten. BTW: Har du en sort BenQ så har du en OEM versjon. Regards SilverWolf Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Hei Det viser seg at DMA ikke er på. Fant denne linken som du har lagt ut i en annen tråd. Men problemet mitt er at jeg ikke har noe som heter Advanced Settings tab på noen av IDE Channels. Windows hjelpen er heller ikke mye til hjelp på det området. Må jeg i BIOS'en for å fikse det? Kan jo legge til at jeg bruker begge IDE kanalene. Begge masterne står DMA på On, mens på Slaves står DMA på off på begge. Brenneren står på Slave. Jeg har fått en del feilmeldinger når jeg starter maskinen etter at jeg kobla til brenneren, men det viste seg å være InCD som lagde krøll for meg. Vet ikke om det kan ha ødelagt noe for meg under brenninga. Endret 8. januar 2005 av Howard B Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Prøvd å sette brenneren som master? At du ikke finner valgene under IDE kontrollerene skyldes muligens at du har installert intel alpplication accellerator (som ikke er noen god ide å ha innstallert da det gir mer problemer enn det er verdt). Se om du kan avinstallere denne. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Ser ut til at brenneren fungerer som den skal nå. Har bare brent en plate, men den oppførte og oppfører seg som den skal Jeg avinstallerte IAA og da ordnet alt seg. Finnes det noen flere tips jeg bør gjøre med Windows eller Nero for å optimalisere brenneren? Har jeg forstått det riktig at bitsettinga på DVD+R plater forandrer plata til DVD-ROM uten at jeg må stille på noe som helst? Takker for all den hjelpen jeg har fått Endret 8. januar 2005 av Howard B Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Ser ut til at brenneren fungerer som den skal nå. Har bare brent en plate, men den oppførte og oppfører seg som den skal Jeg avinstallerte IAA og da ordnet alt seg. Finnes det noen flere tips jeg bør gjøre med Windows eller Nero for å optimalisere brenneren? Har jeg forstått det riktig at bitsettinga på DVD+R plater forandrer plata til DVD-ROM uten at jeg må stille på noe som helst? Takker for all den hjelpen jeg har fått Platene brennes automatisk med DVD-ROM bitsetting ja. Siste firmware er vel det eneste rådet jeg har på lager - så er det bare å brenne i vei! Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 ...ser ikke ut til at problemene er over enda.. Etter ha ha brent ut noen .iso filer (DVD video) så hakker filmen fra tid til annen når jeg prøver å se de. Har kjørt Nero CD-DVD Speed, men får feilmeldingen "Unrecovered read error (031100)". Testa og å brenne av noen filer jeg hadde på maskinen som data DVD, men samme feilen kom da. Jeg klarer heller ikke å kopiere filene tilbake til maskinen. Har brukt Nero 6603 og brent med hastighet 4x på Verbatim DVD+R 12x plater. Hva kan det være som er galt? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 ...ser ikke ut til at problemene er over enda.. Etter ha ha brent ut noen .iso filer (DVD video) så hakker filmen fra tid til annen når jeg prøver å se de. Har kjørt Nero CD-DVD Speed, men får feilmeldingen "Unrecovered read error (031100)". Testa og å brenne av noen filer jeg hadde på maskinen som data DVD, men samme feilen kom da. Jeg klarer heller ikke å kopiere filene tilbake til maskinen. Har brukt Nero 6603 og brent med hastighet 4x på Verbatim DVD+R 12x plater. Hva kan det være som er galt? Hm, verbatim plater funker oftest fett. Men det er mulig at du har vært uheldig å få plater med feil på. Jeg ville prøvd noen andre plater først. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Du sa noe der. Prøvde med en Verbatim DVD+R 4x plate jeg hadde liggende. Brenninga gikk fint der, men da jeg etterpå så filmen så hakket den bittegranne på slutten av filmen. Da jeg kjørte Nero CD-DVD Speed så fikk jeg ikke noen feilmeldinger. Hvor mye kan jeg stole på det programmet? Og foreligger det noen guide til det programmet noen steder på nettet? Er litt usikker på hvordan jeg skal tolke resultatene. Nå ser jeg også at Nero har kommet med utgave 6605 av brenneprogrammet så jeg får ta å teste det og. Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jeg kjøpte en boks med thats write 4x -r plater igår og etter å ha brukket en i sinne fordi den nektet å komme ut av benq'en (da jeg omsider fikk tvinga den ut virka den seff heller ingen andre steder heller.) klarte jeg brenne hele 2 filmer....ingen funka i min sony dvd spiller til 10 000kr...men de funka i benq'en. Det er stusselig å se film via pc'en når man har et hei dundrende surroundanlegg som klør etter å riste naboene. Hva kan jeg gjøre for å få platene kompatible med gullspilleren min? Trodde at -rom formatet var det riktige? Brant i både 8x og 4x... :-/ Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Har endelig fått sett litt mer på problemet. Har formatert disken og lagt inn winxp på nytt. Var på tide. Bruker nå nero 6606 og siste Firmware B7T9 til BenQ 1620. Har brent på Vebatim DVD+R 8x produsert i Taiwan Teste Platene i Nero Disc Quality Test, men vet ikke helt hvordan jeg skal tolke resultatene. Er dette bra eller dårlig? Verbatim DVD+R 8x Taiwan brent med BenQ 1620 på 4x Verbatim DVD+R 8x Taiwan brent med BenQ 1620 på 4x Verbatim DVD+R 8x Singapore brent med en ekstern Sony DVD brenner på 2.4x Er denne brenneren min bare dritt eller er det platene fra Taiwan som suger? Eller kanskje ikke noe av dette er så galt? Endret 31. januar 2005 av Howard B Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Howard B: Det er ihvertfall ikke normale resultater Jeg ser at PIF stiger kraftig på 3,4GB Jeg har samme brenner, firmware,plater og har fått atskillig bedre resultater. Har vel gjennomsnittlig qualityscore på 95-96 tenker jeg. Har brent mest på 8X og 12X. Den jeg brant på 4X fikk 97 kvalitetspoeng. Men hvorfor brenner du 8X plater på 4X? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Hvorfor jeg brenner 8x plater på 4x.. hmm.. har liksom en følelse at kvaliteten bør bli bedre hvis man ikke brenner for raskt? Men det har jeg ikke noe grunnlag for å påstå vel å merke. Testa nå med en That's Write DVD-R plate. Vet ikke hva hastigheten er på den, men fikk bare lov til å brenne den på 4x av Nero. Den fikk jeg 94 poeng på. Har sett i DVDR guiden til OC-Freak at Verbatim DVD+R 8x platene kan fuske litt mot slutten. Kan det være grunnen? Det står også at 4x platene fra Taiwan til Verbatim (DVD+R) har den samme tendensen. Tror du resultatet vil bli noe anderledes om jeg brenner på 8x? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 94 kvalitetspoeng på That's Write DVD-R er jo kjempebra! Er det de 8X (falske TY) platene som var på tilbud hos Komplett? Min er faring er at BenQ'en brenner ustabilt på -R... Fra glimrenede på Verbatim (MMC) til skuffende på Verbatim (TY) og Imation (CMC) Jeg har ikke merket noe til at Verbatim platene fusker på slutten. Det vil nok bli annerledes resultater på høyere hastighet. Noen plater brenner dårligere på underspeeding. Disse platene klarte derimot 4X bra hos meg, så det er nok ikke der problemet ligger. Enten fikk du et dårlig parti Verbatim eller så er det feil på brenneren. Du hadde jo problemer med den før også, kanskje er det noe av dette som henger igjen. Det KAN også være at de første platene i spindelen kan være skadet og resultatet blir deretter. Har du testet med en plate midt i spindelen? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Har det noe å si om brenneren står som Master eller Slave? Den står på Slave om jeg ikke husker helt feil. Hva er forskjellen på Verbatim Advanced Azo og Metal Azo? That's Write plata fikk jeg av en kamerat for å teste om den fungerte. Har ikke anelse om hvor den er kjøpt. Stemmer at jeg hadde problemer med 25 pack spindelen, men den fikk jeg bytta inn igjen og kjøpte heller en 10 pack jewel case hos Datakjeden i Oslo. Så synes det vil være litt rart hvis det er platene er noe galt med. Var ingen andre som hadde klaget fikk jeg beskjed om. Prøvde å brenne på 12x.. da fikk jeg 0 på testen Prøvde også å brenne på 8x.. hmm.. ja, ser jo hvordan det gikk.. I Nero Disc Quality Test programmet.. er det det samme hvilken hastighet jeg setter på settings? Må si jeg blir litt lei av alle disse problemene. Har enda ikke fått brent en eneste dvd plate for uten den That's Write plata som fungerer tilfredstillende. Har lyst til å bare sende brenneren i retur.. Tanken har slått meg om hvorfor jeg leverte tilbake den plextor brenneren.. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Uheldig med BenQ'en din du... Har ikke hatt noen problemer jeg. Vet ikke om det har noe å si om den er på master eller slave. Forskjellen på Verbatim Advanced Azo og Metal Azo er vel bare ulike Dye'er. Tror neppe du vil merke noe forskjell. Hvis brenneren er kjøpt på et fast utsalgssted ville jeg dratt dit og forklart problemet. Kanskje en ny brenner ville fixet problemet? Hvis den er kjøpt over nettet kan du sende mail og høre. De platene (Verbatim) skal ihvertfall ikke gi 0 kvalitetspoeng på 8X og 12X! I Nero Disc Quality Test gir 8X tilnærmet samme resultat som på lavere hastighet og tar langt mindre tid. Derfor er det like greit å bruke 8X. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Trodde dett var en tråd for Plextor PX-716 jeg ........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå