hogmann Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Anbefaler at du eventuelt bruker den til F@home, se signatur eller et lignende prosjekt. F@H i kombinasjon med Web/FTP-server f.eks. Enkelt, lærerikt og nyttig. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 det er fint å ha en ekstra pc til downloads og til lekser. men å kjøpe en bare for å kjøpe er vel lit teit. bruk heller penga på noe annet. Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hadde tenkt å lære oss litt om PC å sånt da.. kanskje casemodde:D Tenkte på F@H ja, men å sette opp en server for ingenting er jo en idiotisk ide. En msn/lekse PC hadde vært kjekt ja Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hadde tenkt å lære oss litt om PC å sånt da.. kanskje casemodde:DTenkte på F@H ja, men å sette opp en server for ingenting er jo en idiotisk ide. En msn/lekse PC hadde vært kjekt ja ja en msn/lekse pc er fint å ha. men det er også morsomt å ha en pc man kan modde uten at man må tenke på at noe ikke må bli ødelagt. eks. lagekoffert pc. Lenke til kommentar
perroga Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 En brukt pc får du kjøpt over alt. Unødvendig å benytte QXL, de tar seg betalt for tjenesten. På de fleste loppemarkeder får du kjøpt PC. Jeg fikk en P4, 600 mhz med cd Brenner, og 17 tommer skjerm i høst, for 900 kr. Så satt vi inn et nettverkskort og puttet inn noe ram, som vi hadde liggende, og vips; så har kona fått sin egen PC, og jeg får ha min i fred. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Kanskje jeg feiposter nå..En kompis og jeg vurderer å kjøpe en gammel PC fra QXL eller noe sånt, så lurte vi på om noen som vet va vi kan bruke den til? alt av forslag ønskes.. blir vel en 300-700 Mhz osv Hva er vitsen å kjøpe en pc når dere ikke vet hva dere skal bruke den til ? Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 det står vurderer.. hvis vi ikke har noe å bruke den til så kjøper vi seff ikke! Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 En ekstra pc er alltid god å ha. Hender oftest en eller to ganger i året at jeg tryner pcen på en eller annen måte, og da er en ekstra funksjonabel pc gull verdt til feilsøking. Forøvrig synes jeg det er veldig fint å ha en filserver slik at hovedpcen slipper så mye press når jeg skal game. Med diverse fildelingsprogram i bakgrunnen kan det dra en del ressurser som du da sparer. Med en god linux installasjon sparer du deg også være redd for rebooting nå og da som en windows-pc ofte fører med seg. Med det sagt, dersom du ikke vet hva du skal bruke den til, trenger du den sansynligvis ikke. Hvis du bare vil ha en pc å dille med så for all del, men det er jo ikke så mye vits å fylle huset med gamle pcer du ikke kommer til å bruke. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Er det bare ikke å kjøpe en ferdigbygget fra komplett da ? de er da ikke så dyre ? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 En annen ting du kan bruke den til er å bruke den som dedicated server på småe kompis lan:P Kjekt å ha;) Lenke til kommentar
gsn Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Hvis dere har bruk for talekommunikasjon over nettet kan dere bruke den som ventrilo server.. krever lite av både internett tilkobling og maskinkraft.. btw, ventrilo er gratis å laste ned fra ventrilo.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå