Gå til innhold

Bruk av gammel PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98172347

Jaha, og hva skal de med en router ?

jada, jeg vet hva en router er. Men hvorfor i all verden burde de bruke denne maskinen som router.

Lenke til kommentar

Gammel PC + www.theunderdogs.org = år med moro.

Edit: skjønner ikke helt den greien med å sette opp servere i hytt og pine. Folk vet jo strengt talt hvilke behov de har, så det blir litt bortkastet å sette opp en maskin som whatever-server. Har man én printer og én maskin, trenger man ikke en "print-server". Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server". Har man en 20GB-harddisk til overs, trenger man ikke en "filserver" for å huse den.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server".

Jeg vil bare si meg litt uenig i den ene setningen der..

Altså, hjemmesida mi tar over 1 GB, bruker mysql og diverse statistikkprogrammer..

Lykke til med å fyre det inn på home.no.net/home.no :)

Hadde også blitt dyrt å ha det på webhotell for en stakkars lærling..

Så noen ganger er det kjekt med en "web/email-server".

Lenke til kommentar

Er det noen her som har fritidsproblemer, og litt penger til overs? :) Det finnes mye verre ting å bruke tiden på enn en gammel PC.

Internett blir stadig mer populært, og nødvendig. Bruk PCen til å sette opp egen hjemmeside/server, som allerede foreslått (jeg skulle ønske at jeg kunne lage min egen hjemmeside).

Lenke til kommentar
Gammel PC + www.theunderdogs.org = år med moro.

Edit: skjønner ikke helt den greien med å sette opp servere i hytt og pine. Folk vet jo strengt talt hvilke behov de har, så det blir litt bortkastet å sette opp en maskin som whatever-server. Har man én printer og én maskin, trenger man ikke en "print-server". Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server". Har man en 20GB-harddisk til overs, trenger man ikke en "filserver" for å huse den.

enig. hva er vitsen med 100 servere. har en server som brukes til ,downloading og ventrillo.

Lenke til kommentar

Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det. Det jeg mente var at jeg skulle ønske at jeg allerede visste hvordan man gjør det :blush:

Jeg skulle også ønske at jeg klarte å hoppe langt på ski, men det er vel enda mer offtopic :blush: :blush:

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det.

Klarer du ikke å lage en hjemmeside på home.no kan du søke uføretrygd. Du skal nok se at du klarer det hvis du prøver å lage en side i stedet for å syte på forum.

Lenke til kommentar
Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det. Det jeg mente var at jeg skulle ønske at jeg allerede visste hvordan man gjør det :blush:

Jeg skulle også ønske at jeg klarte å hoppe langt på ski, men det er vel enda mer offtopic :blush: :blush:

det er ikke vanskelig. kanskje noen gidder å lage en guide?

Lenke til kommentar
Kanskje jeg feiposter nå..

En kompis og jeg vurderer å kjøpe en gammel PC fra QXL eller noe sånt, så lurte vi på om noen som vet va vi kan bruke den til? alt av forslag ønskes..

blir vel en 300-700 Mhz osv

Kjøp 2 helt like, en fin glassplate og simsalabim så har du et unikt bord til gutterommet! :!:

Lenke til kommentar

Bruke den som frustrasjons pc.

Når "hoved" maskinen begynner å skape seg (som de fleste gjør fra tid til annen) så kan du kanskje ta den gamle med ut i hagen å teste om hagla fungerer enda. Eller bare rett å slett kaste den ut vinduet. Muligheten er mange....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...