ka1ser Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kanskje jeg feiposter nå.. En kompis og jeg vurderer å kjøpe en gammel PC fra QXL eller noe sånt, så lurte vi på om noen som vet va vi kan bruke den til? alt av forslag ønskes.. blir vel en 300-700 Mhz osv Lenke til kommentar
slackies Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 haha, dere planlegger å kjøpe pc, men vet ikke hva dere skal bruke den til?:> sett den opp som linux router eks..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jaha, og hva skal de med en router ? jada, jeg vet hva en router er. Men hvorfor i all verden burde de bruke denne maskinen som router. Lenke til kommentar
goggys Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Sett opp en server. Finnes mange forskjellige servere. Finn noe som passer for dere. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Gammel PC + www.theunderdogs.org = år med moro. Edit: skjønner ikke helt den greien med å sette opp servere i hytt og pine. Folk vet jo strengt talt hvilke behov de har, så det blir litt bortkastet å sette opp en maskin som whatever-server. Har man én printer og én maskin, trenger man ikke en "print-server". Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server". Har man en 20GB-harddisk til overs, trenger man ikke en "filserver" for å huse den. Endret 7. desember 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server". Jeg vil bare si meg litt uenig i den ene setningen der.. Altså, hjemmesida mi tar over 1 GB, bruker mysql og diverse statistikkprogrammer.. Lykke til med å fyre det inn på home.no.net/home.no Hadde også blitt dyrt å ha det på webhotell for en stakkars lærling.. Så noen ganger er det kjekt med en "web/email-server". Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Såklart, men da vet du utmerket godt selv at du har behov for det. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er det noen her som har fritidsproblemer, og litt penger til overs? Det finnes mye verre ting å bruke tiden på enn en gammel PC. Internett blir stadig mer populært, og nødvendig. Bruk PCen til å sette opp egen hjemmeside/server, som allerede foreslått (jeg skulle ønske at jeg kunne lage min egen hjemmeside). Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Gammel PC + www.theunderdogs.org = år med moro. Edit: skjønner ikke helt den greien med å sette opp servere i hytt og pine. Folk vet jo strengt talt hvilke behov de har, så det blir litt bortkastet å sette opp en maskin som whatever-server. Har man én printer og én maskin, trenger man ikke en "print-server". Har man home.no/start.no-abonnement, trenger man ikke en "web/email-server". Har man en 20GB-harddisk til overs, trenger man ikke en "filserver" for å huse den. enig. hva er vitsen med 100 servere. har en server som brukes til ,downloading og ventrillo. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (jeg skulle ønske at jeg kunne lage min egen hjemmeside). det er bare å lage en det. det er gratis på home.no Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det. Det jeg mente var at jeg skulle ønske at jeg allerede visste hvordan man gjør det Jeg skulle også ønske at jeg klarte å hoppe langt på ski, men det er vel enda mer offtopic :blush: Endret 7. desember 2004 av emacoolit Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det. Klarer du ikke å lage en hjemmeside på home.no kan du søke uføretrygd. Du skal nok se at du klarer det hvis du prøver å lage en side i stedet for å syte på forum. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Takk for vennligheten, men jeg har ikke peiling på hvordan man lager en hjemmeside, og jeg har ikke tid og ork til å lære meg det. Det jeg mente var at jeg skulle ønske at jeg allerede visste hvordan man gjør det Jeg skulle også ønske at jeg klarte å hoppe langt på ski, men det er vel enda mer offtopic :blush: det er ikke vanskelig. kanskje noen gidder å lage en guide? Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kjøp øl i stedet. Mye bedre. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kjøp øl i stedet. Mye bedre. Nå er det jo ikke øl han skal ha da, fint å komme med "gode" forslag... home.no og start.no er gode alt. til gratis webplass, start.no tror jeg koster 10 kr. for aktivisering. Lenke til kommentar
Lordfunkey Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 nja en gammel pc kan brukes til mye den.. mail server - backup server - ftp server - firewall +++ bruker selv en 300mhz 128mb ram til backup av viktige filer og til firewall.. funker helt topp det.. stabilt er det også Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Anbefaler at du eventuelt bruker den til F@home, se signatur eller et lignende prosjekt. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kanskje jeg feiposter nå..En kompis og jeg vurderer å kjøpe en gammel PC fra QXL eller noe sånt, så lurte vi på om noen som vet va vi kan bruke den til? alt av forslag ønskes.. blir vel en 300-700 Mhz osv Kjøp 2 helt like, en fin glassplate og simsalabim så har du et unikt bord til gutterommet! :!: Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Personlig så hadde jeg gjerne kjøpt meg en pentium3 jeg, for skrivemaskinbruk. Da kan en f.eks. spille CM eller gjøre andre ting på hovedmaskinen mens en skriver lekser og slikt på skrivemaskinen. Flere ganger jeg har kunne trengt en slik en skrivemaskin. Lenke til kommentar
KingThor Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Bruke den som frustrasjons pc. Når "hoved" maskinen begynner å skape seg (som de fleste gjør fra tid til annen) så kan du kanskje ta den gamle med ut i hagen å teste om hagla fungerer enda. Eller bare rett å slett kaste den ut vinduet. Muligheten er mange.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå