Gå til innhold

Får ikke installert programvare

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg ønsker å kunne koble meg på maskinen hjemme (Windows XP Pro) fra noen Macer i militæret. De kjører OS X 10.1, og jeg går ut fra at jeg ikke har administratortilgang.

Jeg har funnet en klient fra Microsoft, og lastet ned både dmg-, hqx- og bin-fil. Ingen av dem fungerer ved dobbelklikk, jeg får ulike feilmeldinger. Har forstått det slik at disse egentlig skal pakkes ut, og lastet ned et program som het StuffIt Expander. Det fikk jeg heller ikke installert.

Er det umulig å installere eller kjøre programmer når man ikke er administrator, eller er det bare jeg som gjør det feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stuffit Expander er standard ved installasjon av OS X, så det virker mest som om administratorne har fjernet hele programmet. Mulig det kan fungere om du laster ned en .zip eller .dmg, da disse kan pakkes opp direkte av OS X. Men nei, du kan ikke installere programvare om du ikke er administrator. Du kan vel, derimot, laste ned og kjøre programmer, evnt. kopiere disse til /Applications for kjøring.

Dessuten kan OS X konfigureres slik at kun programmer som ligger i en liste for brukeren kan kjøres. Da sliter du vel uansett hva du gjør, vil jeg anta.

Endret av Zapchud
Lenke til kommentar
Du kan vel, derimot, laste ned og kjøre programmer, evnt. kopiere disse til /Applications for kjøring.

Trenger da vel ikke ligge i Applications mappa for å kjøres?

Kan vel ligge hvor du måtte ønske det? :hmm:

Ja, det er derfor jeg skrev "Du kan vel, derimot, laste ned og kjøre programmer" samt "evnt. kopiere disse til /Applications for kjøring".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...