BibbleBird Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei Eg skall kjøpe noken nye deler til pc'n, og det står mellom disse 2 ram brikkene: Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117212&cks=PLS eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=PRL Eg er usikker, har blitt anbefalt Crucial sin ram av ein som jobber med data hardware osv til daglig... Men eg er blitt anbefalt Corsair av ein annen eg kjenner.. Så eg er ikkje sikker, kem av dei bør eg velge? Kom gjerne med andre ram typer, men dei skall bestillest på komplett og ikkje overstige 800kr for 1x512 brikke!! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Corsair holder meget høy kvalitet over sine produkter. Jeg har selv brukt Corsair-brikker, og jeg er meget fornøyd med minne fra den fabrikanten. Og når Corsair-brikken appåtil er billigere enn Crucial-brikken, ville jeg helt klart valgt Corsair av de to. Corsair er også en av de som har hatt minst kompabilitetsproblemer med forskjellige hovedkort, særlig på AMD-fronten. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Crucial-brikken har også en CAS Latency på 3, mens Corsair-brikken har CAS 2,5. Corsair er nok veien å gå her, ja. Lenke til kommentar
BibbleBird Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Kor mykkje har CAS latency å seie då? Og ka er det egentlig?? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Kor mykkje har CAS latency å seie då?Og ka er det egentlig?? Det sier noe om hvor stor forsinkelse det er i brikken. Hvis forsinkelsen er liten, vil brikken bli mer effektiv, og dermed vil ytelsen gå opp. Ikke så mye, riktignok. Men det er litt. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Corsair er nok veien å gå av de to, samtidig som den er kjapp, har den også super kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå