Gå til innhold

Start problemer! etter montering av nytt HK+Kab.


Anbefalte innlegg

jeg hadde før en barebone, en shuttle.. så bestemte jeg meg for å kjøpe et nytt kabinett og hovedkort..

 

jeg har kjøpt inn det nye Artic Cooling T1 kabinettet og et GIGABYTE K8NS PRO (socket 754).. etter en temmelig smerte fri montering av hk inn i kabinett, montering av hd'er og insetting av Ram, cpu og scpu vifte.. og de nødvendige kablene er festet på hovedkortet (de man trenger fra Front Panel og kobla til HD+CD-rom..)

 

så begynner morroa..

 

Når man så pent og pyntig trykker på power knappen starter maskinen, og man ser på H.D.D LED at hardisken jobber.. skjermen derimot vil ikke vise meg noe mer enn en svært stusselig svart farge.. jeg åpna kabinettet og jeg ser at vifta på skjermkortet går rundt..

 

noen forslag til hvorfor skjermen er svart..?

 

det skal nevnes at jeg ikke har formatert hardisken og windows XP er installert på den ene H.D.D.. akkurat slik disken var da jeg hadde det gamle kabinettet og det gamle hovedkortet..

 

er det slik at jeg må formatere disken fordi jeg har kjøpt nytt hk? har dette noe med problemet å gjøre?

 

takker for alle svar.. er temmelig trøtt nå (holdt på siden kl 14.00) og dessverre så stenger netshop sin kunde service tidlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDDen din prøver da sikkert å starte driverene til det andre HK, så det hadde sikkert vært det beste å reinstallere XP.

 

MEN, hvis du ikke får noe som helst bilde, ikke bios en gang, så får du ikke reinstallert heller.

 

bruker du DVI kabel på skjermkortet. En kompis fikk problemer med det når vi oppdaterte driverene for skjermkortet. Så hvis du har det, prøv med en vga kabel.

Lenke til kommentar

Nei jeg får ikke opp bios engang.. hadde jeg kommet meg inn i bios så kunne jeg jo sikkert satt inn windows cd'en og starta derifra (sletta C: og installert Windows på nytt..)

 

har nok ikke et annet skjermkort nei.. kjipt som fy det der..

har et ATI PowerColor Radeon 9800 PRO..

 

det er DVI og VGA på skjermkortet.. jeg har en LCD med VGA kobling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...