Gå til innhold

Valg av partyapparat

Anbefalte innlegg

Jeg har nå endelig bestemt meg for å kjøpe et slikt et partyapparat, delvis for å bevare minner fra artige fæster og litt fordi jeg har dårlig økonomi for tiden (ta avslørende bilder av sjefen på julebord og drive med heftig utpressing) Ellerno :p

Ihvertfall... Har et par kriterier:

• Ikke koster noe særlig mer enn 2000 blanke norske
  • Bruke MultiMediaCard, MediaStick? eller Secure Digital minnekort (for da kan jeg stappe det rett i laptopen min)
  • Ha minst 3x zoom (en fordel når man skal leke paparazzi)
  • Og nesten det viktigste: Må ha en autofokus som fungerer bra i typisk partyomgivelser (les: mørkt)

Merk at bildekvaliteten ikke er så veldig avgjørende her, da jeg regner med de fleste digitalkameraer med 3x optisk zoom klarer å gjengi relativt skarpe bilder.

Størrelse er også relativt sentralt, har LYST på en Ixus 40, men blir nok for dyrt :(

Har jo sjekket litt rundt selv, og har kommet med disse alternativene:

HP Photosmart M407

Sony Cyber-shot DSC-P73 / Sony Cyber-shot DSC-P93

Epson PhotoPC L-410

Noen av disse noe tesse?

Så til slutt; setter virkelig pris på å få hjelp her, jeg er ganske ny på dette forumet, men regner med at dere har sett ca en million slike "hvilket kamera?" tråder fra før... Så jaaaa.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Cyber-shot DSC-U50 eller lignende er kameraet.

Innebilder av god kvalitet krever som oftest krafitig blitz og linse med stor lys åpning. Det kan man glemme til 2000 kr. Zoom har man heller ikke glede av med dårlig lys.

Man kan da velge et lite kamera hvor man kan gå innpå motivet uten å virke påtrengene. Vridbar skjerm gjør at man kan holde kamera lavt, ta selvportrett osv.

kW

Lenke til kommentar

Blitzen på P73 og 93 er ganske kraftig, i sammenligning med mye som er av kompakte kameraer ihvertfall.

Eneste forskjell på P73 og 93 er oppløsningen. Så om du skal forstørre bildene av sjefen, bør du velge P93. Om du ikke skal forstørre mer enn A5, så holder P73 i massevis.

Lenke til kommentar

glemte å kommentere det: om kortleseren din ikke leser korttypen til ønsket kamera så er det et fett. Alle leveres med usb. Kjører du XP så trenger du ikke å installere drivere engang. Dukker opp som eksterne hardisker på vanlig måte. Så slipper du å ta minnekortet ut og inn av kameraet!

Lenke til kommentar

Klar over at det følger med USB-kabler og at dette også er veldig enkelt :p Men da må jeg FINNE fram USB-kabelen hver gang jeg skal bruke den :p Så blir jo litt enklere uten USB, i tillegg til at det er litt mer fancy enn USB-kabel :) Men øltett ja... Ingen kameraer med MMC/MS/SD som tåler litt og har ok autofokus da?

Lenke til kommentar

Ja, disse så forsåvidt bra ut de, men var visst ikke noe særlig å ta bilde med i dårlig lys? (Uten hjelpelys til AFen), men er det noen som har erfaring med disse kameraene? :) Er visst umulig å få alt i jeg ønsker meg i et kamera virker det som :p Ellers er det bare jeg som er kresen, jeg blir jo sikkert fornøyd unasett hvilket kamera jeg velger.

Men det er altså viktig at et slikt kamera er motstandsdyktig mot vann? Selv om jeg ofte er noe bedugget, pleier jeg jo ihvertfall ikke å sette kameraet mitt midt på bordet, men gjerne et sted det ikke er fullt så utsatt for flaskevelt, eller evt. i lomma da, om størrelsen skulle tillate dette :whistle:

Enn Ixus 30 da? Noen som har erfaring med dette kameraet? Kjapt og responsivt i dårlig belysning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...