eught Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 hadde dette vært mulig? nå tenker jeg på å koble sammen MASSE 4,5 v batterier slik at man får ca 230 V. hvor lenge kunne pcen kjørt? postet dette under off topic for det er ikke akkurat realistisk... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 22:34, eught skrev:hadde dette vært mulig? nå tenker jeg på å koble sammen MASSE 4,5 v batterier slik at man får ca 230 V. hvor lenge kunne pcen kjørt? postet dette under off topic for det er ikke akkurat realistisk... Selvsagt er dette mulig :smile: Forøvrig gir da batterier likestrøm og ikke vekselstrøm så du skal ikke opp noe høyere enn 12V. Problemet er at batterier ikke klarer å levere nok strøm så særlig lenge. Forøvrig er dette et prosjekt som jeg helt klart må gjøre en gang. Blir garantert førsteplass på wild compo da Lenke til kommentar
eught Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 så man vil bare trenge 8 1,5 V batterier for å få en PC til å kjøre? men når jeg tenkte på 230 v så tenkte jeg å koble til PSU'en. den vil vel bare ha 220-240 V? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 En veldig beskjeden PC har 200W PSU. Det betyr ca. 16A ved 12V. Bilbatteri har i snitt 40-60Ah (kan levere 1A i 60 timer). Det betyr at en stor bilbatteri holder ikke lengre enn 4 timer, for ikke å snakke om små 1.5V batterier fra el-butikk. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Et annet punkt, du tenker på å koble batteriene direkte til strøminntaket? Ikke nødvendig, det holder å åpne PSU'n litt, og koble ledningene til der strømmen er redusert til 12 volt. Og da vil resten gå av seg selv. I teorien ihvertfall. Men å finne det punktet krever nok litt analyse og innsikt i elektronikk. Lord Thaniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå