Gå til innhold

Linux for gammel PC og The Sims


Løve

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger en god Linux distro for søstra mi(som for øvrig er ganske blank på pc) som klager over at Windows 98 funker dårlig. Det hadde vært kjekt med en veldig kjapp, pen(hun vil kunne skinne den til Windows XP) og som kan kjøre The Sims(1) og som kan drive internett og MSN og alt det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, nå vet jeg faktisk ikke om The Sims 1 stå på listen over hvilke spill som er støtte av Wine, men hvis det gjør det går det jo greit. som sagt det har litt å si hvilken pc du har.

hvis du har en dårlig pc f. eks 90-200 MHZ så kan du jo se litt på Slackware, Debian eller Gentoo veit du.

 

hvis du har 5-600 mhz og oppover kan du ta deg en titt på Fedora eller Mandrake kanskje.

 

for en tid tilbake kjørte jeg Red Hat 8.0 glatt på en 200 MHZ med 96 mb ram.

 

når det gjelder XP style av en Linux distro vil nok det bli litt vanskelig du.

hva tenker du på når du sier skinne XP forresten?

Lenke til kommentar

SUN har en forskningsrapport som sier at det ikke er bra hvis desktop environmentet ser ut som Windows. Dette er fordi hvis det virker som om det er likt for nye brukere, så vil de forvente å finne de samme funksjonene som på en Windows box. Kort fortalt.

 

Jeg er ingen forsker, så jeg vet ikke hvor mye sant det er i det, men det virker fornuftig.

 

Vil fortsatt annbefale GNOME som desktop environment til nye, og gjennomsnittlige, brukere. Og Ubuntu Linux er et godt distro valg.

Lenke til kommentar
Men det er krevende i forhold til windows og de enkle linux-distroene.
en god Linux distro for søstra mi(som for øvrig er ganske blank på pc

Oppsettet er krevende i forhold til de enkle distroene, men ikke selve bruken. Er det søstera som skal sette opp maskinen?

Seff ikke. :p Blir meg. Men jeg tenkte The Sims 1 kanskje gikk lettere i Linux siden det bruker mindre system resurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...