hasuwest Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Hei! Jeg skal fixe Tv-ut greiene på ASUS GF4Ti4600 kortet mitt. Jeg kan nesten ikke en schit av Tv-ut osv.. Jeg har en utgang på Skjermkortet som ser ut som en PS2 port Tv-ut gang?. Her er skjermkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl . Jeg har en 21" Samsung TV på rommet som jeg gjerne vil koblet PC'n til slik at jeg kan bruke PC'n som DVD spiller til TV'n. Hva trenger jeg av kabler? Trenger jeg noe program som gjør slik at jeg kan se på TV'n!? Gjerne guide meg hvordan det skal gjøres! Takk! _________________ Mvh. Simen Bakke ________________________ System: Merida Arapahoe, 20" Aluminiums ramme, Shimano Deore XT 24Gear, Shimano Rapidfire og TopGun Lite Dempere. [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-06-01 22:36 ] Lenke til kommentar
J.A. Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Oh yeah, men dette finner du masse stoff om hvis du søker på forumet. - En ting er hva du må ha av kabler, en annen viktig ting er jo innstillinger av skjermkortet/softwaren og om TV'n støtter fullt og helt opp om TV ut funksjonen på skjermkortet ditt. Mange opplever å få kun sort/hvitt bilde på gamle tv'er. Ang. kabler så har bl.a. Clas Ohlson en DVD kit med alt av kabler som du måtte trenge. Pakken koster ca 2-300kr. Søk på forumet, du finner utrolig mye om dette emnet, både om hva som har fungert og ikke fungert, problemløsning osv. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Oki, takk for svar.. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Men kan noen fortelle meg hvordan kabler jeg trenger? Kan man få tak i slike kabler det er snakk om på El-Kjøp? Lenke til kommentar
roesen Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg fikk med bare 1 ledning som skal kobles fra skjermkort og til Tvn..den er svart og har 2 likedane ender...funker ihverfall bra :smile: Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 2. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2002 Hei! Jeg fikk også med en slik kabel som siste mann snakket om. Men den er ikke lengere enn 15-20cm.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Utgangen som ligner på en PS2 utgang er en såkalt S-Video utgang og du trenger derfor S-Video kabler. Men vær forsiktig, for stikkene på disse kablene er kjent for å være litt skjøre (ivertfall de billigere typene). De fås alle steder der de selger tv utstyr og diverse kabler (EL-kjøp og lignende butikker). Er ikke sikker på prisen, men de er ikke svindyre (hvis du ikke vil ha skikkelige monsterkabler da). Lenke til kommentar
Heia Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det første du må gjøre er å sjekke hvilke tiløkoblingsmuligheter tv`n har, har den kun scart, eller både scart og rca (composite) eller hvis du er heldig scart/rca/s-video..Hvis du kun har scart må du finne ut om det er scart/rgb, da kan du ikke bruke scart adapter m/ s-video kabel, er det scart/s-video kan du det.. Du må også ha med lyd fra lydkortet i tilegg.. Enkleste løsningen er å kjøpe et dvd sett hos Clas Ohlson, da får du nesten allt du trenger av kabler og scart/s-video/rca adapter, det enste du trenger i tilegg er en kabelsnutt fra lydkortet med mini jack/rca.. Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt rca kabelen, og kobla opp tv med, det er ikke så veldig stor kvalitets forskjell du får på bildet kontra s-video. Iallefall lykke til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå