ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har laget en 'fisk' som jeg vil prøve meg frem med css. Her er problemet, jeg kan sette den i sammen med tables og layout cells osv, men hvordan i huleste navn kan jeg sette den i sammen med css ?! Jeg er veldig noob, så forklar nøye. Her er den fiske tingen ( vet ikke om det er en fisk, folk kaller bilde av en test side for en fisk ) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Begyn med å bruke DIVs istedet for tabeller.. www.htmldog.com Forsåvidt, så var det et rimelig basig oppsett.. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja jeg vet det var et ganske simpelt opsett, men jeg må lære css først Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det er jo fint, men som sagt, bruk DIVs istedet for tabeller. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Et nytt problem, jeg finner ikke divs Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 jeg vet det går ann å bruke <table><tr> <td>test</td> </tr></table> men da kommer det en table med innhold "test" Hvordan får jeg èn til som er rett til siden høyre eller venstre ??? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Sett inn en <td></td> til innenfor <tr></tr>. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ey, tusen takk Nå får jeg bare prøve meg frem og se hvordan resultatet blir Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 !? Er forvirret her ... Hva holder jeg på med egentlig, er det ikke DIVs ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Holder du på med tabeller holder du ikke på med DIV's. <table><tr> <td>test</td> </tr></table> <div> test </div> Er omtrent det samme. Endret 6. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg ser ikke hvordan <div> test </div> kan bygge opp et oppsett som jeg kan sette bakgrunds bilder i altså. Kan du gi et annet eksempel ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Om du leser på den linken som ace_ventoura gav deg så skjønner du mer.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) En DIV kan du kanskje se for deg som en tabellcelle. Forestill deg en firkant. Du kan style divs som du styler tabellceller. For eksempel blir dette: <table><tr> <td width="50px" height="100px" background="bak.jpg">Innhold</td> </tr></table> ...slik med DIVs og CSS: HTML: <div id="innhold"> Innhold </div> CSS: #innhold { width : 50px; height : 100px; background : bak.jpg; } Les litt på lenkene de andre gav deg, så skjønner du nok mer. Endret 7. desember 2004 av svamp Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 #innhold { width : 50px; height : 100px; background : bak.jpg; } Bytta fra . til # # == ID . == CLASS Lenke til kommentar
svamp Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Bytta fra . til # Uff, kjempetabbe av meg der Har redigert innlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå