ruskin Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Hei Jeg har en Komplett 410 bærbar pc med Ati Mobility Radeon 9700/ 128Mb. Jeg har nettopp installert nyeste Omega driver til kortet, og der følger mulighet for endring av klokkehastighet med. Nå har jeg lest endel omtaler rundt på nettet, der det ser ut til at klokkefrekvensene er vidt forskjellige fra oem til oem. Det ser ut til at de fleste setter core til det jeg har forstått er maks for kortet, rundt 445. Men ram hastighet er alt fra 200 til 263. På min pc er dette som default satt til 445,5/209,25. Hva er det som bestemmer disse defaulthastighetene på en bærbar? Ligger det bare i driveren? Og kan jeg på mitt system skru opp minnehastigheten? Vil jeg eventuelt tjene mye på det? Ganske fersk på dette med klokking, og vil gjerne ha noen svar. 1.6 ghz pentium m 512 mb 2700 ram 40 gb 5400 rpm Endret 6. desember 2004 av ruskin Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Overklokke en bærbar? Ikke lurt Den kommer til å bli overopphetet! Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har heller ikke tatt sjansen på å overklokke mobility kortet mitt. Litt skummelt med tanke på at jeg ikke kan bytte kort dersom det ryker og. Lenke til kommentar
ruskin Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja men jeg mener, mitt kort er jo klokket på 209 minnehastighet. Og jeg vet der fins de som kjører samme kort på 263. Og da mener jeg originalt fra produsent. Men det var jo en p4 maskin da. Vet ikke om det har noe å si. Leser i omtaler at oem-ene vil legge minnehastighet mellom 200 og 260. Og da ligger jo 209 ganske lavt på skalaen, hva? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ingen problem å klokke opp et mobility kort. Klokk opp rammen du. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hmm "veldig" betryggende Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Vel, skal dele mine erfaringer med Mobility klokking jeg! Hadde et 9600PRO Turbo (Dell selvsagt), og husker ikke frekvensene, men det kunne jeg klokke ganske så saftig opp. Mener å huske at core var på rundt 300, denne fikk gå på 380, og minnet på 200, gikk fint på 270. Det skal legges til at jeg hadde byttet ut grafikkortet tidligere, men det nye klokket altså meget bra, og Dell sitt kjølesystem er ikke verdens beste. Men det hold tydeligvis, så jeg tror du har endel å gå på Lenke til kommentar
kjaure Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hmm spennende... Skal få meg bærbar til jul og da må jeg ha et radeon9700 kort Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 sikker på at du ikke fikk høyere core og lavere mem fredriku? på mitt "standard" mobility radeon9600 klokket jeg med 300 til 440 på core og 200 til 230 på mem. fikk litt høyere verdier, men valgte å skru ned til de overnevnte avrunda tall. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 sikker på at du ikke fikk høyere core og lavere mem fredriku? på mitt "standard" mobility radeon9600 klokket jeg med 300 til 440 på core og 200 til 230 på mem. fikk litt høyere verdier, men valgte å skru ned til de overnevnte avrunda tall. Jeg mener å huske at det var oppgitt klokk jeg fikk. Funka hvertfall stabilt Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Minnet utvikler ikke mye varme, det er derfor det tryggeste å overklokke på en bærbar. Lenke til kommentar
ruskin Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Hmm, kanskje jeg skal prøve da..kan jo ta det litt pent til å begynne med. Vil fortsatt gjerne høre erfaringer fra de som har prøvd lignende. Endret 7. desember 2004 av ruskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå