Xypher Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hvordan ser deres kjemi-"lab" ut? Jeg har dessverre ikke gjordt i stand ennå.. Men det kommer vel en gang i nyåret... Så, tips om hvordan det ser ut, og bilde og beskrivning av deres "lab" + Hvordan det funker og hva dere bruker det til... Håper dere skjønte hva jeg mente... PS: Grunnen til topic er at jeg (og andre) skal få tips til hvordan vår lab skal se ut... Så... Show me som pictures.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg skulle tatt et bilde av kjøkkenet. Der skjer det nok mye rart. Har nok dessverre ingen skikkelig lab, men det hadde vært tøft å ha det. Hva har du tenkt å bruke laboratoriet til? Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Det jeg har tenkt på: -Kjemisett(til rundt 3-4k) + det jeg har bestilt -Mange (eksplosive og kan.bli-eksplosive) kjemikaler -Må selvfølgelig ha et ordentlig microscope Kom med forslag om hva jeg kan ha der da??? Lenke til kommentar
PimpMaster2000 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Rotter er tingen Lenke til kommentar
Xypher Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Rotter er tingen Rotter er dyrt... hehe, neida... Jeg er i mot dyreforsøk så rotter i nok ikke tingen for meg... Jeg skal jo ikke prøve å lage noe legemidler ol heller. Jeg skal mekke en lab og er intressert i kjemi og pyroteknikk og med hvis jeg har en "lab" så har jeg ett sted hvor jeg har utstyr, kjemikaler ol... Men flere forslag er velkommen Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Hmm... Jeg har ikke noe kjemilab selv, men jeg ville nå i alle fall hatt følgende: Utstyr: Vernebriller og -tøy Regensglass Begerglass Erlenmeyerkolber Kanner Glassrør, -staver- overganger osv. Veieskip Magnetrører Svært nøyaktig vekt (1/1000g) Byretter Analysebrett Pipetter og peleusballonger Spruteflasker Stoffer osv: Destillert vann Kranvann Standardløsninger (natronlut, sølvnitrat, saltsyre osv) Salter (diverse) Indikatorer, flytende Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror ikke det hadde vært dumt med et avtrekk... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det hadde vært fett Men er ikke alle de kule stoffene utilgjengelige for oss vanlige folk? Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Det hadde vært fett Men er ikke alle de kule stoffene utilgjengelige for oss vanlige folk? Nei, egentlig ikke. Du kan få kjøpt det meste på bestilling på apotek, eller fra kjemi utsalg om en har det i nærheten. Det koster selvfølgelig en del penger (i hvert fall fra apotekene), og du må nok oppgi hva det skal brukes til. Det er mulig loven stiller krav til utstyr og rom, avfall, om du skal skylle ut stoffer i vasken, etc... ved bruk av enkelte kjemikaluim. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror ikke det hadde vært dumt med et avtrekk... Støttes. I tillegg anbefaler jeg på det instendigste å sette på små papirstrimler nederst på glasset (som bør være splintsikkert), slik at en kan se at avtrekket fungerer, og at avtrekket faktiskt trekker ut. Joda, dette kan virke banalt, men jeg har erfart at en ikke bør ta noe for gitt. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Mitt består av komfyren, en panne, sukker og kno3 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kor får man tak i et par kilo natrium? Har ei elv å leike meg med Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg ville nok anbefalt en søppelbøte av jern, brannslokningsapparat, utslagsvask og en benk av keramikk/fliser e.l. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) sjekke mitt laboratorie da! : http://www.ireap.umd.edu/ppm/Images/IMG_2978.JPG med en av mine billigarbeidskraft ansatte Endret 10. desember 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå