Drunk_Panda Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) jeg har intel pentium 4 og lurer på om faktisk cpu'en kan go til helvete hvis jeg prøver å klokke? Kan noen gi meg en link til et klokke program for cpu? edit: fikset emnefeltet, ikke bruk sms språk fremover... Endret 8. desember 2004 av Ueland Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 du kan klokke i bios. og ja det er risky hvis du ikke er helt sikker på hva du driver med (og egentli litt risk sel om du har peil) du kan faktisk fucke opp windows hvis du klokker for mye. og hovedkortet skal heller ikke så mye til før blir noe mindre stabilt Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Fydda Ja det er vel noe i det FatFuck sier. Du klokker i BIOS, men pass på å ikke sette FSB alt for høyt da, for det er h***** å svi av CPU, RAM også videre. Men ser du har en P4 prosessor, og jeg er ikke så veldig godt kjent med Intel, og overklokking, så bare pass på å ikke klokke for høyt (eneste jeg tør å si før noe blir gærent her) Og JA, det er en risk..... But, it's your choise EDIT: Nå kan du lure:P Endret 7. desember 2004 av pcmannen Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 det går som oftest greit bare du ikke blir hekta noe folk har en tendens til å bli (vertfall jeg) hvis du bare klokker men et par hundre mhz så går det bra Lenke til kommentar
ADT Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 det går som oftest greit bare du ikke blir hekta noe folk har en tendens til å bli (vertfall jeg) hvis du bare klokker men et par hundre mhz så går det bra Men med kun et par hundre MHz er det heller ikke nok til at det skal være noen vits i å gjøre det... Blir liten forskjell. Mitt tips er å sette seg godt inn i det, deretter klokke hardt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Om du ikke går over 1,65 i volt... så er det ingen fare.... Prøvde å drepe en celeron på 2,4 @ 1,75v,,, klarte det ikke. Så cpuene tåler litt... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Drep han ikkje vent til eg kjem! (sett inn komma der det passar) Livsviktigt med rett skriving. Kjøp deg eit tastaur på komplett.no om du har brukt opp E og T tasten din. Til topic: Næsh! ikkje farlige og klokke. Kjøyrd [email protected] stabilt sida før påske eg no. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Holder du normalt folkevett, samtidig som du holder deg under 1.7V så er det verste som kan skje at maskinen låser seg. Da må du ta ut batteriet av hovedkortet. BIOS bruker du som klokkeprogram, dette kommer du inn i ved å trykke: "Delete" eller "F2". Dermed stiller du FSBen oppover litt etter litt, ta det smått. Teste litt og så fortsette. Lykke til! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 voltage under 1,65v neida hvis det er en gammal drittdata som du ikke bryr deg om så øker du den opp til minst 1,8 (det er jo mye gøyere :!: ) foresten ikke prøv det på din egen data Lenke til kommentar
tbend Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Drep han ikkje vent til eg kjem! Drep han, ikkje vent til eg kjem! Lenke til kommentar
Drdaniel Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Kjører min P4 2,8ghz på 1,8 jeg , funker bra det. Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Edit: nvm .. misforstod Endret 9. desember 2004 av Venn0x Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Kjører min P4 2,8ghz på 1,8 jeg , funker bra det. Den må jo være vill din da :!: :!: Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Kjører min P4 2,8ghz på 1,8 jeg , funker bra det. lool :!: håper virkelig det var en missforståelse Lenke til kommentar
eXX0n Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Om du ikke går over 1,65 i volt... så er det ingen fare.... Prøvde å drepe en celeron på 2,4 @ 1,75v,,, klarte det ikke. Så cpuene tåler litt... thumbup.gif Ikke over 1.65 volt?? min går på det orginalt den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå