Tha_Zaynt Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Jeg har en side der jeg sjekker om brukere er pålogget ved hjelp av sessions. En av grunnene er at det blir avgjort om login-knappen eller "min profil"-knappen skal printes på forsiden, det gjør jeg slik: <?php if (!isset($_SESSION["bruker"])){echo"<li><a href='?page=loginn'>Logg inn</a></li>";}?> <?php if (isset($_SESSION["bruker"])){echo"<li><a href='?page=minside'>Min Profil</a></li>";}?> Det funker fett nok det, men problemet er at siden ikke blir valid HTML 1.0 strict. Denne koden alene forårsaker ca. 30 valideringsfeil...noen som har en løsning på dette? link til valideringsresultat EDIT: En del skriveleifer;) Endret 6. desember 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
joffar Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) i lenkene dine må du forandre & til & dette kan gj;res i php også, men husker ikke hvordan akkurat nå. there you go.. Los hadde svaret for php... Endret 6. desember 2004 av joffar Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er bare pga session_start() at du får det slik, og en ufin php.ini. Svar; ini_set('arg_separator.output', '&'); Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Er bare pga session_start() at du får det slik, og en ufin php.ini.Svar; ini_set('arg_separator.output', '&'); hvor skal jeg skriv inn dette? i selve php.ini filen? I så fall har jeg ikke tilgang til den fordi siden ligger på webhotell.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 For å unngå at PHPSESSID-variablene legger seg i linker o.l, kan du legge dette i toppen av siden din: ini_set("url_rewriter.tags", "area=href,frame=src,fieldset="); Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Nå legger phpsessid seg i urlen for de som ikke kan ta i mot cookies, noe w3c sin validator ikke kan. edit: tha_zaynt; i toppen av includescriptet ditt. Endret 6. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 ahhh. najs! det funka perfecto! Deilig å se at siden er valid...*nyter synet*(så lenge det varer) Takker så meget for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå