Tracer Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Planene til nå er å kjøpe: -AMD Athlon 64 3500+ -ASUS A8N-SLI Deluxe -Corsair TWINX 4000PRO 1024MB/2x512MB -Hitachi Deskstar 7K250 250 GB S-ATA -Thermaltake Xaser Tsunami VA3000SWA -XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCIe -tips om PSU? +sjerm,tastatur og mus... dette finner jeg selv er det noe jeg mangler da? Tanken er å kjøpe et nytt 6800GT av XFS om et halvt år eller noe å sette opp sli med det.... andre smarte tanker om oppsettet? Takker for konstruktive svar Lenke til kommentar
immo Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ja tanken min er hvorfor du ikke like godt kjøper et Ultra når du først bruker såpass med penger på de andre delene.. så et ultra til om et halvår eller 2 Lenke til kommentar
guge Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Prosessoren og hovedkortet bruker i utgangspunktet PC3200 RAM, så hvis du ikke skal overklokke trenger du nok ikke PC4000. Noen har advart meg mot Corsair RAM til Opteron, jeg vet ikke om dette også gjelder Athlon. (Det har ikke hindret meg i å bestille Corsair RAM til mitt nye Opteron-prosjekt, men jeg er spent på resultatet. ) Lenke til kommentar
Tracer Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 takker for svarene Til det med ultra kort, så tengte jeg det selv... Men så finner jeg ingen GF 6800 ultra med pci-e i web-butikkene... søkt i prisguiden... Hvis du vet om en plass de seller dette plz let me know... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Vil anbefale F/S 400W fra komplett. Har den selv og er en konge PSU, du kan og justere viften på den. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 For å overklokke HT frekvensen må (AGP)PCIe - frekvensen kunne låses. Er dette et tema med desse kortene?? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Vil anbefale F/S 400W fra komplett. Har den selv og er en konge PSU, du kan og justere viften på den. tror jeg ville gått for noe mer enn 400w med det opsettet der, han har planer om sli. Jeg har thermaltake silent 560w og kan anbefale den på det varmeste, ville også tatt et lian-li kabinett istedet for det du har satt opp men det er bare min personelige mening Har hørt at de 120mm viftene som følgere med tsunami kabinettene bråker som fy. Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ocz psu eller antec er bra og ram der fin bedre av samsung tccd brikke heller ? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Prosessoren og hovedkortet bruker i utgangspunktet PC3200 RAM, så hvis du ikke skal overklokke trenger du nok ikke PC4000. Noen har advart meg mot Corsair RAM til Opteron, jeg vet ikke om dette også gjelder Athlon. (Det har ikke hindret meg i å bestille Corsair RAM til mitt nye Opteron-prosjekt, men jeg er spent på resultatet. ) Tullprat, jeg kjører 2x 512MB Corsair XMS3200LL ECC/REG til mine Opteron 244 (SH7-CG stepping) ... Funker som en drøm. Så lenge du ikke kjøper det billigste går det nok fint Endret 6. desember 2004 av lavizh Lenke til kommentar
Tracer Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 takker for innlegg Det med ram så er dette litt vanskelig siden alle anbefaler forskjellige og det finnes uendelig mange typer å velge mellom... Jeg er ikke noen overklokkings fantast... har faktisk aldrig overklokket noe... men jeg har fundert på å lære softmodde littegranne når jeg kjøper nytt nå... Men så det er sagt jeg gidder ikke sitte flere timer for å pushe rammen 2% ekstra... Så hva med disse? Corsair XMS3200C2PRO TWINX DDR400 1024 MB (2x512) Er reklamert som "gaming" ram... kan sikkert klokkes littegranne... og fått god omtale på produktsiden... Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Noe som er fort gjort å glemme av: Det hovedkortet du tenker på bruker 24-pins ATX kontakt. Derfor må du enten kjøpe en PSU med sånn ATX-kontakt eller kjøpe en overgang. Mulig du visste dette, mulig du ikke gjorde det Lenke til kommentar
guge Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Prosessoren og hovedkortet bruker i utgangspunktet PC3200 RAM, så hvis du ikke skal overklokke trenger du nok ikke PC4000. Noen har advart meg mot Corsair RAM til Opteron, jeg vet ikke om dette også gjelder Athlon. (Det har ikke hindret meg i å bestille Corsair RAM til mitt nye Opteron-prosjekt, men jeg er spent på resultatet. ) Tullprat, jeg kjører 2x 512MB Corsair XMS3200LL ECC/REG til mine Opteron 244 (SH7-CG stepping) ... Funker som en drøm. Så lenge du ikke kjøper det billigste går det nok fint Det var godt å høre, jeg har bestillt akkurat samme RAM og en Opteron 250. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 En ting du bør vurdere er hvordan et sli oppsett med to 6800GT vil yte i forhold til hva som finnes på markedet av grafikkort om et halvt år. Det kan da være bedre å droppe sli nå for å spare pengene og oppgradere grafikkortet til et bedre ett om et halvt år. Spørsmålet er om du vil komme bedre ut rent ytelsesmessig med en slik løsning. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Vil anbefale F/S 400W fra komplett. Har den selv og er en konge PSU, du kan og justere viften på den. tror jeg ville gått for noe mer enn 400w med det opsettet der, han har planer om sli. Jeg har thermaltake silent 560w og kan anbefale den på det varmeste, ville også tatt et lian-li kabinett istedet for det du har satt opp men det er bare min personelige mening Har hørt at de 120mm viftene som følgere med tsunami kabinettene bråker som fy. Kommer kanskje ann på hvor mye PSU klarer å levere på +12V-rail da. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvorfor Hitachi.... Ville eller ha valgt WD eller Seagate. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hvorfor Hitachi.... Ville eller ha valgt WD eller Seagate. Seagate. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Legg til en Raptor 74 GB disk som systemdisk også så blir det knall!! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 nvidia kort i sli, og noen harddisker, så sliter du med en 400watter ja. Har amd xp-m @ 2500MHz, x800 pro vivo softmodded, 2x200GB seagate ide, 1x120GB maxtor ide, 1x74GB raptor sata i vantec vortex kjøleramme, nec dvdbrenner, noen kalde katoder, en del vifter ++ , og fikk store problemer med min f/s 350w (400w max) med justerbar vifte og blått lys.. Taklet det rett og slett ikke.. Så finn for guds skyld en skikkelig en med en gang, det kommer du ikke til å angre på.. Har bestilt tagan 480w nå, den leverer litt mer: +3,3v:28A - +5v:48A - +12v:28A funker det ikke nå, skal jeg gi opp... Lenke til kommentar
neb Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) ville en mist PSU som denne kunne kjøre et tilnærmet slikt oppsett, med SLI? edit: med 2 av dette Club3D 6600GT skjermkortet. edit 2: +3,3V:30A +5V:38A +12V:22A Endret 7. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 hvos stor strøm leverer den på de forskjellige spenningene da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå