Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! Jeg har drevet litt med VB 6.0 nå, men har funnet ut at dette begynner å bli temmelig utdatert. Jeg har hørt om vb.net og jeg har lastet ned en beta av visual basic 2005 som er en del av visual studio 2005. Men det jeg lurer på hva er forskjellene på de ulike versionen, hva er deres styrker og svakheter? Hva kan det være lurt å satse på for meg som har litt (veldig liten) erfaring fra VB 6.0? Håper dette hjelper meg i å få litt bedre oversikt. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 VB.NET bygger på .NET rammeverket, som på mange måter er en utvidelse av de tidligere "run-time" filene. Dette fører til større bruk av COM+ og mer abstrakte teknikker for å utføre en oppgave. Men VB .NET har også en oppgradert syntaks og semantikk som visstnok skal gjøre språket betrakelig lettere, mer dypgående og flesibelt. Imidlertid fører dette også til at endringen gjør språket til de grader forskjellig fra de andre versjonene. Mange mener t.o.m. at Microsoft har skapt et helt nytt programmeringsspråk. Mer nyttig informasjon her: http://www.vb-helper.com/newvb7.htm Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, takk for hjelpen. Men hva vet du om visual basic 2005? Bygger det på 6.0? Eller er det noe av det samme som .Net Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Visual Basic 2005 er noenlunde likt som de tidligere versjonene av .NET. Annet enn et par endringer i rammeverket og (muligens?) syntaks, er de helt like. I tillegg kan man også skaffe seg denne versjonen gratis, slik at det er helst denne versjonen de fleste begynner i .NET med. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvor kan man laste ned denne betaen ller demoen av vb 2005 da? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du kan laste ned Visual Basic 2005 Express Edition Beta med følgende link: http://lab.msdn.microsoft.com/express/vbasic/default.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå