Gå til innhold

Fjerne OTES på IC7 Max3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder det ikke å bare sette ned hastigheten?

Min erfaring er at med tunede vifter (Speedfan/BIOS) på CPU, NB og OTES så er det helt andre ting som lager støy, i hvertfall her hos meg.

Vet ikke om det lar seg gjøre å fjerne OTES systemet helt, ikke lest noe om det noe sted.

Wish

Edit: BrAtTeRn var før meg, men en trenger ikke gjøre noen ingrep. Hastighetene justeres fint med software.

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å fjerne OTEs'en, det har jeg alt klart. Problemet måtte være om dette var gunstig med tanke på for mye varme. Det kommer selvsagt an på luftgjennomstrømning etc også. Men det e rikke noe ekstra dupeditter som lager varme der, som derfor trenger kjøling. For hvis det ikke er det, så burde det gå greit. Nå kjører jeg en overklokk på [email protected] hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Bruker "Speedfan" for å justere ned hastigheten på vifta selv, originalt er denne 5000rpm så det kan bli bråkete til tider. Bruk det du. ;)

PS. Ikke begynn å rive av vifta ihvertfall, den har sin funksjon. Ellers hadde den ikke vært der.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Hvilken vifte er det snakk om? Den lille, søte blå? Den har jeg disablet, for å si det sånn. Ingen problemer der.

Er det snakk om den lille supervifta som blåser ut? På baksida av PCen, liksom? Så kan man justere den med Speedfan, ja.

Lenke til kommentar

Hei,

Her er en bra link til en OTES-mod for MAX3'en.

(kik i trådstarters avatar for andre links til MAX3-mods).

Jeg har selv MAX3 (se profil) og styrer OTES-vifterne(NB og mosfet) fra BIOS eller med SpeedFan - på ca. 80% da hører jeg de ikke. (turtal vises i BIOS og SpeedFan).

Temps på NB og mosfet kan desverrre ikke avleses uten ekstra instrumenter.

Det er ikke nogen bra idè å bare fjerne plastikken, der dekker mosfets og caps.

Har selv tenkt på å snu den mosfetvifte (baksiden av kabinett) så den blåser luft inn i stedet for å suge ut.

Som det er nu, da suger den luft fra området rundt CPU'en som jo i sagens natur er meget varm - ikke bra.

Mht skjermdump:

Ser ut som du har koplet en OTES-vifte fra?

Temperaturerne er slik:

Temp1 = Hovedkort temp

Temp2 = CPU temp

Temp3 = PSU temp

Den -1 grad kan man ikke bruke til noget!

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...