Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurasjon av telenor ruter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis routeren ber om brukernavn og passord så prøv adsl/1024. Hvis dette virker og du kommer deg inn i Basic config så har du en låst versjon av routeren.

Bare og legge inn nyeste firmware det så får du en fullversjon uten begrensninger, men passordet overlever :)

Aberet er bare det at uten adminaksess på ruteren så får jeg ikke lagt inn ny firmware.. Har testet litt forskjellig for å si det sånn.

 

-KJ

Lenke til kommentar
når fikk han dette ?

er det den gamle typen adsl modem er det ikke router i den

dette må sjekkes først

hva slags modem er det ?

topcom eller thomson

er det topcom 871 bt så er brukernavn admin og passord password

thomson er det bruker :adsl /1024

Vet ikke om du svarte på mitt eller trådstarter sitt innlegg her, men til opplysning så kan jeg fortelle at de gamle "modemene" (av Thomson 510i) faktisk er routere, men er satt i bridge-modus. Dermed kan du bare kjøre en enhet bak dem.

 

For å få slått på router-modus må man inn med admin aksess og gjøre om i innstillinger.

 

Dette får man ikke gjort med adsl/1024 brukeren.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
feilen er vel at du skriver inn brukernavn, ikke [email protected]

 

eller?

Hva med å lese tråden før du i det heletatt svarer? Kan hende det lønner seg av og til i alle fall. ;)

 

-KJ

heisann smarten! nå har jeg lest tråden flere ganger om igjen for å se hva i granskauen du prata om, men har ikke sett noe slikt nevnt tidligere å tråden. tenkte at jeg skulle nevne at man trenger [email protected] siden det ikke er så ektstremt lettforståelig.

 

videre så har jeg et thompson speedtouch selv, er ingen adsl/1024 bruker der, heller ikke 2048 som jeg har.

Lenke til kommentar
Aberet er bare det at uten adminaksess på ruteren så får jeg ikke lagt inn ny firmware.. Har testet litt forskjellig for å si det sånn.

Har da oppdatert slike med b/p adsl/1024 og fått full tilgang til routerdelen.

Har du brukt den auto-oppdaterende firmwaren som søker opp modemet på egenhånd og innstallerer seg hvis nødvendig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...