Gå til innhold

Ny RAM brikke. Hva bør jeg se etter?

inAte

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny ram brikke. Fra før av har jeg to 256mb brikker men etter hva jeg kan se har jeg plass til to til, og vil gjerne da kjøpe en brikke på 512. Det jeg lurer på er hva jeg skal se etter for å finne en brikke som er bra, til en prisklasse rund 1000kr (helst under selvsagt).

Jeg er ny her på forumet, men har fått høre at dette er stedet man går til dersom man lurer på noe.. :innocent:

Har fått høre at det avhenger av hva slags socket jeg har.. vel.. jeg er ikke god på sånt, (men vil lære!) men jeg vet ihvertfall at jeg har Intel Pentium 4, 2,4ghz cpu. Kjøpte dataen i år 2003.

på forhånd takk :)

Endret av inAte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU er en socket 478;) men det har ikke noe med den å gjøre... så lenge du ikke skal ha nasapc..

fint hvis du sier litt om den rammen du har også :) hastigheter osv (regner med dette er ddr-dimm ram)

for å finne hastigheter kan du bruke et program som heter cpu-z

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Brukte programmet ditt christer, fant ut at det stod 166,3mhz på frequency:)

Men hva hastigheten angår, så vet jeg ikke men jeg regner med 800mhz på socketen.. eller jeg tror ivertfall det :|

Endret av inAte
Lenke til kommentar
P4 2.4 finnes med to forskjellige bus hastigheter, 533 og 800mhz

Førstnevnte trenger PC2700, mens den andre trenger PC3200

Ser du skriver at en med 533mhz bushastighet TRENGER(?) pc2700, men det vil uansett gå fint med pc3200? :blush:

inAte: jeg har en lik prosessor som din, men den er det 533mhz bushastighet på

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Det trådstarter trenger er PC 2700 minne eller høyere, altså du kan kjøpe PC 3200 uten noe problem den klokkes automatisk slik at den blir synkronisert (Lik) med FSBen på CPUen.

Her er ett helt greit alternativ: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=694

Billig og helt kurrant om du ikke overklokker.

Ellers så er jo ett rått alternativ, koster 1195kr: Denne

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...