eivindlt Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har en bærbar Packard Bell iGO med 1,2ghz athlon xp cpu og 96.0mb ram. Det siste halve året har det tatt over 30 min å skru på pcen!!! og da jeg fikk den for ett og et halvt år siden tok det "bare" 30 sekunder! Det tar 10 sekunder å få opp startmenyen, og flere minutter å starte enkle programmer! Har levd med det helt til nå, men nå er jeg LEI !!! Har sjekket windows oppgavebehandling, og det virker som det er rammen som er problemet (den belastes mye). I og med at pcen var raskere før, regner jeg med at jeg kan få den raskere igjen. KAN NOEN HJELPE??? Har ikke peiling på hva som er gæærnt (men regner med at det er rammen) Hilsen Eivind Lenke til kommentar
inAte Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hadde prøvd å formatere. Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Eller defragmentere. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 RAM hjelper for så vidt, men her er det nok noe mer som er galt i tillegg. 1/2 time på å starte PC'en var ganske ekstremt. Ettersom du ikke har peiling på hva det kommer av selv vil jeg anbefale at du formaterer disken og installerer windows på nytt. Hvilken windows versjon har du? 2000? ME? Om du har windows XP trenger du i alle fall MYE mer RAM. Minimum 256 MB. Windows 2000 fungerer med 128, men har godt av mer. Om du er så uheldig å ha windows ME så bør du uansett fjerne det. Det er det mest ustabile og hullete OS-et Microsoft har levert. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 96 mb RAM var ekstremt lite da... anbefaler deg å kjøpe mer, men en halv time var litt for mye ja. Og hvis den har gått fortere før kan det ikke være RAMen i seg selv, hvis ikke du kjører 10 ganger så mange programmer ved oppstart, da. Og har du kjørt Ad-Aware eller lignende programmer? Har en liste programmer her, mulig du har noe virus eller lign- på PC-en. Og sikkert mye annet rart du like godt kan fjerne. Ta gjerne backup av viktige filer hvis du trenger det før du kjører noe av dette: Ad-Aware SpySweeper Window Washer (Denne og SpySweeper starter automatisk ved oppstart, slå av dette, det er garantert ikke bra for din mengde RAM). CrapCleaner SpyBot Registry Mechanic Advanced System Optimizer Etter at du har kjørt alle (alle du gadd å installere), kjør DiskKeeper Nå har jeg listet opp en enorm liste programmer, mange fler enn det som er nødvendig, selv har jeg bare prøvd Ad-Aware, SpyBot, Wondow Washer, SpySweeper, CrapCleaner og DiskKeeper. De andre gir jeg ingen garanti for, men de løser sansynligvis fler problemer enn de lager! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå