wim Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg trodde (lærte i naturfag på ungdomsskolen) at rent vann i seg selv ikke ledet strøm, men forurensnig som var i vannet gjorde det. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Forøvrig bør du ikke bruke rødsprit til å rense vekk gammel kjølepasta. Rødsprit legger igjen et belegg som kan være uheldig. Bruk heller isopropanol, eller Akasa TIM-Clean som er et sitrusbasert rensemiddel som er spesiallaget for formålet. Jeg bruker det selv og kan anbefale det på det varmeste. Er det ikke White Spirit som er "farlig"? Rødsprit er etter det jeg har hørt, helt kurrant. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Her er ein tråd om korleis rense prossesor skikkelig Ein lang krangel om kva ein kan bruka. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Aric-silver derimot leder strøm rimelig bra. Mer en godt nok til å kortslutte alt mulig i maskinen din selv med bare en ørliten flekk. Produsenten skriver på sine hjemmesider at "Arctic Silver 5 is not electrically conductive". Det stemmer, og de lyver gjennom tennene. Må innrømme at jeg har stolt på det de sier hittil. Kanskje jeg burde slutte med det. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har også hørt at kun H20 ikke leder strøm, altså rent vann. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Til exmith2k 1. begrens bildestørelsen. 2. Link til bilde med forklaring Okey Så ikke kjernen på min prosessor Det er akuratt som det ligger en stålplate på hele prosessoren. La med bilder av den. Det er en Pentium 4 2,53Ghz Bilde 1 Bilde 2 Har du et tips til hvor jeg kan måle tempen på harddisken henn? Hvor jeg skal legge proben lixom...? Endret 15. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er vel værre å måle temp på Intel, men det beste, uten å ødelegge prosessoren, er nok å legge sensoren så lang ned i kjøleribba som mulig Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det stemmer at det er forurensningene som gjør at AS og vann osv leder strøm, hadde det vert sterilt og rent, så skal det i teorien ikke gjøre det. Men nå er det svært få kabinetter som har en renhetsgrad, noe ala waffer industrien Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) slettet Endret 15. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er vel værre å måle temp på Intel, men det beste, uten å ødelegge prosessoren, er nok å legge sensoren så lang ned i kjøleribba som mulig Jeg bruker vannblokk..... Jeg prøvde å legge probem rett oppå den metall plata med kjølerpasta å da hviste tempen 37grader, men inn i biosen sto det at cpuen var på 55 grader.... Jeg bruker Artic Silver 5... Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 exmith2k hvis du er heldig så kan du ha "winbond" sensor på harddisken din fra før.. da kan du sjekke temp med feks "everest home edition" dette finner du på www.lavalys.com (freeware) Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Så ikke kjernen på min prosessor Det er akuratt som det ligger en stålplate på hele prosessoren. La med bilder av den. Det er en Pentium 4 2,53Ghz Bilde 1 Bilde 2 Har du et tips til hvor jeg kan måle tempen på harddisken henn? Hvor jeg skal legge proben lixom...? vist ledninga til sensoren er veldig tynn kan du legga sensoren på undersida av prosessoren. eller du kan festa sensoren på sida av heatspreaderen. Som gsn nemnte kan du lasta ned eit program som heiter hddtemp vist du vil festa sensor på disken din er undersida av motoren den beste plassen å plasera den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå