Gå til innhold

MSI VIa K8T800 minne trøbbel?

Ed3|eN

Anbefalte innlegg

God dagen alle sammen...

Jeg har et hovedkort av typen MSi VIA K8T800 som jeg lurte på om støttet PC4000 ram...???

Jeg vil bytte ut rammen min som jeg har, fordi den er av typen PC3200 1.5Gb Apacer ram, noe jeg føer er litt TREIGT :blush:

Grunnen til at jeg vil bytte ut rammen min er fordi at jeg ikke får full klocke frekvens på det nye skjermkorte mitt som er av typen Asus X800pro, jeg får bare 472 core og 589 på rammen i det...

Noen glupe jævler som kanhjelpe meg eller?

Resten av datan ser sånn ut:

-Asus X800pro

-Msi Via K8T800

-1.5Gb Apacer 3200

-Amd Athlon 3200+ 2.2Ghz 512 cache

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen har ingenting med hvor godt skjermkortet ditt klokker.

Og å ha ram som opererer på pc4000 hastighet, samtidig som du har en fsb på 200Mhz, er det ingen vits i.

Men regner med at ditt hk støtter så høy ramhastighet(hvis du tenker at FSB\ram forhold er 1:1).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor trur du at du kan klokke skjermkortet noe lenger ved å intallere raskere DDR system-RAM? :-)

Trur ikke det nei..

Da bør/må du jo klokke FSB'n din tilsvarende RAM'en.. og det tviler jeg på at CPU'n din er istand til..Men det er verdt å prøve...FSB250 blir det i så fall du må satse på.. Dersom XP'n din har låst MP trur jeg du kan glemme det..

Du vil nok ikke kunne klokke noe lenger når det gjelder skjermkortet, men at du vil få høyere score(s) i benchmarks samt høyere FPS i spill.. det kan du påregne.. Og det er vel fint?

"Bare 472 på core og 589 og minne".. regner med at det betyr 472/1176(589x2)? Såvidt jeg har fått med meg er "default" for X800Pro 475/900? Kanskje klokke ned minnet "noen" hakk og prøve å klokke core også? Her trengs det litt opklaring tror jeg.. Mener du faktisk at skjermkortet må underklokkes så mye på minnet for å fungere? Da tror jeg du kan forberede en RMA...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hva burde jeg da gjør med hardwaren min?

Det skal jo ikke være mulight å "lagge" i spill som EQII når deeetaljene står på Extreme performance??? og jeg tror ikke deeet har noe med linja og gjør for det er en 3.7Mbit linje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...