Gå til innhold

Dell X30 624MHz Wireless kjøpetips!


Antihero

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer innkjøp av en Dell X30 624MHz Wireless PDA.

 

Direkte link til Axim X30 Wireless

 

Har noen spm før jeg bestiller:

 

Er servicen verdt prisen? Er X30 kjent for å ha mange feil eller svakheter? Tror kanskje det er lurt å spandere på seg, for er strålende fornøyd med servicen på Latituden min. De skifta harddisk og tastatur på stedet gratis i løpet av en uke.

Samme med CompleteCare. Er det noe vits? Skal jeg bare ta en av delene eller er det lurt å ta begge?

 

Sekundært batteri må vel være verdt prisen (300,-) siden batteritiden ikke er allverden med WLAN slått på? Kommer til å bruke den mye med trådløst.

 

SD-minne kan jeg vel få billigere andre steder? Tror ikke jeg trenger så stor lagringsplass med det første.

 

Dette blir min første PDA så er ikke helt sikker på hva jeg kan bruke all lagringsplassen til.

 

Axim X3 sammenleggbart eksternt tastatur – 65 taster (+714 kr) tror ikke det er noe vits. Siden jeg har en ultraportabel laptop hvis jeg skal skrive mye.

 

Hva anbefaler dere som veske for å beskytte PDAen mot riper?

Skinn eller hardcase? Er skjermbeskytter som i film noe vits?

 

Takker for alle innspill

 

Mvh Erik

Endret av Antihero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteri er nok lurt. Min X30 går relativt fort tom, selv uten WLAN og bluetooth slått på. X5 varte dobbelt så lenge!

 

SD minne får du nok billigere andre steder. 512MB koster fra 300-500 avhengig av hvor rask du skal ha og merke.

 

Jeg bruker mye av lagringsplassen til MP3 :p

Er egentlig ikke behov for lagring hvis du skal bruke den til vanlige ting - dvs ikke mp3/film eller gps (kart).

 

Det fulgte med en kjekk beskyttelses-sak til min X30. Bruker den hver dag, og den beskytter svært bra. Den er kanskje ikke så lekker og hendig, men gjør nytten.

Lenke til kommentar
Hvis man legger inn programmer og herjer litt og kanskje får ting man ikke får fjernet er det jo kjekt å kunne formatere.

En Pocket PC har kun RAM, hvilket betyr at hvis du går tom for strøm, eller tar en hard-reset (vanlig reset med spesielle knappekombinasjoner), så slettes alt som er i RAM.

 

Operativsystemet ligger fortsatt da igjen i ROM, så det blir tilnærmet en format/reinstallasjon, bare at du slipper å reinstallere :D

 

PS: Jeg prøver mye rart på min maskin, og har funnet programmet MemMaid helt uunværlig. Det rydder opp på en elegant og god måte etter alle mulige drittapplikasjoner du måtte rote deg borti...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...