Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei jeg har fått i oppdrag å finne et Administrator passord på et skolenettverk av IT ansvarlige. så da trenger jeg vel et program for å knekke dette passordet? Serveren er en Win 2003 standard edition pc og alle client maskiner er det 98 på.... evt. hva mer? og trenger svar asap -Thor Lenke til kommentar
oyvindg Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hørtes litt tvilsomt ut det der... Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 neida, han lurte på om jeg ville prøve å knekke passordet, ettersom de skal skifte til et nytt admin pw. bedre nå?? Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 du må nok sosial hacke deg litt her... lure deg inn på kontoret til noen, snoke i filer, etc.etc.etc. snakke deg litt rundt, få fram passord fra admin... be admin eventuelt regge seg på en av dine "sider" hvor du får passordet hans, kanskje han bruker det samme overalt etc.etc.etc. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 du må nok sosial hacke deg litt her... lure deg inn på kontoret til noen, snoke i filer, etc.etc.etc. snakke deg litt rundt, få fram passord fra admin... be admin eventuelt regge seg på en av dine "sider" hvor du får passordet hans, kanskje han bruker det samme overalt etc.etc.etc. heh.. har prøv i 3 år å få lurt ham til å si det passordet... er ikke så enkelt gitt.... Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) vet ikke om den siden jeg tenker på er lov å legge som link her så, jeg kan sende deg en PM der en super sider der man finner masse hacke verktøy! EDIT: Pm er sendt! Endret 6. desember 2004 av Zjaxy Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) dropp en keylogger i e-mailen til admin. så får han testet sikkerheten sin også. dette virker bra om han er av typen som ikke oppdaterer win så ofte. vil ikke gi noen link da jeg ikke er sikker på hva du EGENTLIG skal bruke det til. edit: kan også legge til at det finnes Hardware keyloggere som kobles mellom keyboard og pc. greit å ha om du skriver særoppgave og strømmen går, eller om du bare er ute etter ett passord. gir ikke link denne gangen heller.. Endret 6. desember 2004 av capy Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hva med å installere en key-logger på en av klient maskinene. Så lage noe problemer må den slik at admin må logge inn. Lenke til kommentar
igy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det jeg gjorde var å tenke meg hva som kunne være passordet, i mitt tilfelle hadde jo admin samme brukernavn som passord fant jeg ut. Det er visst ganske vanlig, vet ikke om admin'n din er like dum som min da... Hvilken skole går du på? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 er ikke admin pw og id nei... har prøvd.. skole? nei.. si det over pm istedenfor .... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Win98 klienter har jo .pwl filer (elns) hvor man kan finne passordet ved å bruke et program med brute force. Tar litt tid, da... Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Win98 klienter har jo .pwl filer (elns) hvor man kan finne passordet ved å bruke et program med brute force. Tar litt tid, da... tid er det nok av! Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) edit: .....dobbelpost gett.... Endret 6. desember 2004 av Tho®¿ Lenke til kommentar
radivx Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 vet ikke om den siden jeg tenker på er lov å legge som link her så, jeg kan sende deg en PM der en super sider der man finner masse hacke verktøy! EDIT: Pm er sendt! gidder du sende den linken meg også? Du kan bruke ett program som heter Proactive Windows Security Explorer. Funker perfekt å leke med i heimen (så hvorfor ikke bruke den på skolen, når du tross alt har lov). Den er egentlig til å finne sårbarheter i nettverk, til konstruktivt bruk. Men alt kan misbrukes http://www.elcomsoft.com/pwsex.html PWSEX står for Proactive Windows Security Explorer, og har ingen ting med 6 å gjøre (For sarte sjeler, og til oplysning for moderatorer) Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) hmm får opp en Warning: Please, load password hases first! og bare en OK knapp å trykkepå.. edit: tror jeg fant de derre hash greiene... hehe... Endret 6. desember 2004 av Tho®¿ Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 OI!!!!! svarte så effektivt!!!! dæven... fant mitt dekrypterte passord på ca 5 sek!!!! DAmn!!! Takker og bukker for det programmet... tipper magne (IT dud) blir lang i maska nå... hehe.... han trodde ikke at keg skulle klare det... Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 hmm jeg prøve å connecte til en local pc, og da trengte jeg admin pw... hlp please? Lenke til kommentar
thomba14 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 er dette snakk om et enkelt passord system skolene bruker? sånn på starten kan man srive inn elev elle administrator? eller er det snakk om høyere krypterte passord? Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 det er et administrator passord man logger på serveren med!.. sånn som admin folka har Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 OI!!!!! svarte så effektivt!!!! dæven... fant mitt dekrypterte passord på ca 5 sek!!!! DAmn!!! Takker og bukker for det programmet... tipper magne (IT dud) blir lang i maska nå... hehe.... han trodde ikke at keg skulle klare det... at programmet leste rett fra minnet hva passordet ditt er, betyr ikke at du kan gjøre det samme med admin sitt. men om han for eksempel glemmer å logge av, da har du sjansen. mener fremdeles en keylogger er det enkleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg