halvardm Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Holder på å skal fikse en gjestebok nå. Eneste problemtet jeg har er at jeg vil sende folk tilbake til gjesteboken etter de har lagt igjen en beskjed i boken. Fikk hjelp av en fyr som sa: Header (Location: http://www.bla.bla); Noe sånt. Den funket nesten. Men jeg fikk da gjesteboken min uten CSS. Som at den inkluderer HTML og PHP'en til gjestebok.php, men ikke CSS fila. Slik ser koden ut: <?php //INFO SOM SKAL FORANDRES $sendtil = "[email protected]"; $antall_tillate_tegn = "600"; $antall_tillate_tegn_per_linje = "70"; //INFO SOM IKKE SKAL FORANDRES $tekst_sjekking = strlen($tekst); $utregning = $tekst_sjekking - $antall_tillate_tegn; if ($tekst && $navn && ($tekst_sjekking > $antall_tillate_tegn)) { print ("<b>Du har ett for langt innlegg.</b><br>"); print ("Av sikkerhetsmessige grunner kan jeg ikke akseptere for lange innlegg<br><br>"); print ("<b>Informasjon om det du skrev:</b><br>"); print ("Ditt innlegg er på: <b>$tekst_sjekking</b> tegn "); print ("og den kan være på maksimalt <b>300</b> tegn.<br>"); print ("Det betyr at du må slette: <b>$utregning</b> tegn"); } else { $ip_file = "ipguest.dat"; $ip_date= date("yz"); //IP-datoen if ($navn && $tekst) //sjekker infoen og skriver den inn { $from2 = "MinBok"; $subject = "Nytt innlegg i gjesteboken"; $message = " Du har fått en ny gjestebokinnskrivning. Nedenfor er infoen personen skrev inn:\n\n navn: $navn\n email: $email\n tekst: $tekst\n"; $headers = "From: $from2\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); //sender melding om innskrivning if (file_exists($ip_file)) //skriver inn IPen { $fp = fopen($ip_file,"r"); $iper = fread($fp,filesize($ip_file)); fclose($fp); } $fp = fopen($ip_file,"w"); fputs($fp, "$REMOTE_ADDR$ip_date \n"); if (isset($iper)) { fputs($fp,$iper); } fclose($fp); $tekst = ereg_replace("<","<",$tekst); //fjerner html-tags $tekst = ereg_replace(">",">",$tekst); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace("<","<",$navn); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace(">",">",$navn); //fjerner html-tags $tekst = wordwrap($tekst, $antall_tillate_tegn_per_linje, "<br>\n", 1); $dato = date("j/m-y"); //Dato $klokke = date("H.i"); //Klokkeslett $nynavn = "<tr>\n<td class=gjesteboknavn><b>$navn</b></td>\n</tr>\n"; //Nytt navn som brukes i skrivingen $nytekst = "<tr>\n<td class=gjesteboktekst>$tekst</td>\n</tr>\n"; //Ny tekst som brukes i skrivingen $nydato = "<tr>\n<td class=gjestebokdato>($dato kl.$klokke)</td>\n</tr>\n<tr>\n<td><br><br></td>\n</tr>\n"; //Registreringsdatoen $allinfo = "$nynavn $nytekst $nydato"; //All infoen som skal brukes i skrivingen $gjestebok = "gjestebokinnlegg.php"; if (file_exists($gjestebok)) //skriver inn i gjesteboken { $fp = fopen($gjestebok,"r"); $innskrivninger = fread($fp,filesize($gjestebok)); fclose($fp); } $fp = fopen($gjestebok,"w"); fputs($fp,$allinfo); if (isset($innskrivninger)) { fputs($fp,$innskrivninger); } fclose($fp); print ("Du er registrert. Webmasteren har fått beskjed om ditt innlegg "); print ("på email.<br><br>Du kan se ditt innlegg ved å åpne gjesteboken på nytt.<br>"); } else { print ("<b>Beklager, men obligatoriske felt mangler.<br>"); print ("Hvis du fylte ut alle opplysninger kan det hende at du ikke fylte "); print ("dem ut riktig. <br></b><br>"); print ("<input type=\"submit\" value=\"Tilbake\" width=\"66\" height=\"16\" name=\"goBack\" onclick=\"history.back(1)\">"); } } ?> Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Tror det er header("Location: index.php"); hviss jeg ikke tar helt feil ... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja, det var det jeg tok inn der. Men da fikk jeg som jeg sa. Kun som en HTML/PHP fil uten CSS fil. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg er litt forvirret, hva er det du vil fram til Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg vil komme tilbake til siden. Bli redirecta til gjesteboken. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Når vil du bli redirectet ? Med en gang du går innpå en side foreksemple ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Med en gang jeg har lagt til et innlegg. Les øverste post du pus.. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Du kan enten bruke header("Location: index.php"); Eller <meta http-equiv="refresh" content="5; URL=index.php"> Den redirecter deg til index.php innen 5 sekunder etter du har klikket deg innpå siden. Bruker du en form-knapp som skal legge til et innlegg ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Nøyaktig hvorfor det blir sånn som du sier det blir er litt vanskelig å forstå. Hvis det der er nøyaktig hele gjestebok.php så antar jeg at du bruker ett include script eller noe? I så fall må du bruke header("location: index.php?side=gjestebok"); Hvis det er sånn includescriptet fungerer selvsagt. Endret 6. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja.. <form action="gjestebokaction.php" method="post"> <p class="tekst">Navn<br> <input type="text" name="navn"><br> E-mail<br> <input type="text" name="email"><br> Hva vil du si?<br> <textarea cols="30" rows="4" name="tekst"></textarea><br> <input type="submit" value="Send inn"> </form> Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Bruker ikke noe include script. Siden kan du se her. Post et innlegg. Da skjønner dere kanskje hva jeg vil. Endret 6. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hehe, tror det står en / på slutten av header("") delen din jeg Lenke til kommentar
ggp Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Du begynner på http://www... - Når du klikker på "Send Inn" så havner jeg på http://... Det ligger vel en feil her gjør det ikke vel Endret 6. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ehh.. Blir ikke det bare en omvei da? Når du poster et innlegg i gjesteboka så er jo det normalt at du kommer til gjesteboka igjen. Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) hmm..den inkluderer jo css fila etter at du har posta.. Har det ikke noe med at css fila ikke ligger i samme mappe som php scriptet da? Endret 6. desember 2004 av hm87 Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Gjør den det med deg ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg finner ikke noen css fil på http://www.maraak.com/russ/gjestebok.php/style.css, jeg. Få se hvordan scriptet ser ut akkurat nå da, jeg finner ihvertfall ikke noen header i det du posta. Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jo css fila ligger på http://www.maraak.com/russ/style.css Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Nei, det er ikke header i det jeg posta. CSS fila ligger på www.maraak.com/russ/style.css ikke .........gjestebok.php/style.css Men det er header på fila på internett. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Dere gidder bare ikke legge merke til at det har havna en svær / på slutten av urlen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå