Vod kaNockers Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har en HD DiamondMax Plus 60 Ultra ATA 100, ca. 3 år gammel. Så skal jeg kjøpe meg nytt hovedkort se linken. Jeg ser ike at den HK jeg skal kjøpe har noen ATA 100. Jeg kan ikke mye om data, men jeg tror jeg kan ikke koble min HD til det hovedkortet her for det. Er det sant? Eller er det mulig? HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300050&view=detailed Please svar så fort som mulig! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hk-et har ata 133 som er 100% bakoverkompitabelt med ata 100 så det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Ja, det går helt fint. Det står forresten et stykke ned på spesifikasjonene: Grensesnitt: 2 x Lagring - ATA-133 - 40 pin IDC 4 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA ATA133 er helt kompatibelt med gamle harddisker. (Det eldste jeg har prøvd er en ca 15 år gammel 200 MB harddisk på en slik kontroller og det fungerer utmerket, botsett fra at jeg har blitt rimelig bortskjemt på ytelse de siste 15 årene) Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Second opinion. Støtter/bekrefter Thorsens utsagn. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Takk for raske svar. Da kjøper jeg det HK. Bare lurer. Jeg har en IDE HD som er ekstern og kobles i USB. Støter HK den hvis jeg skal ha den i PCen? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Bare lurer. Jeg har en IDE HD som er ekstern og kobles i USB. Støter HK den hvis jeg skal ha den i PCen? Hvis du vil ha den inn i kabinettet, går det greit om det er det du spør om. Du kan selvfølgelig også fortsette å bruke den som en ekstern HD. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg har en IDE HD som er ekstern og kobles i USB. Støter HK den hvis jeg skal ha den i PCen? Jepp, så vidt jeg kan se så har det kortet 4 USB 2.0 porter så det skal gå glimrende. Jeg har ikke sjekket det opp, men er likevel 99% sikker på at du kan boote fra den eksterne disken også hvis det var det du lurte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå