Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig overføringshastighet med WDS

Anbefalte innlegg

Har to 3com OC wireless 11g routere som står koplet sammen trådløst ved hjelp av WDS. Jeg har aktivert WDS på begge routerne, og satt inn MAC adressen til ruter A i ruter B sin config, og MAC adressen til ruter B i A sin config.

Dette er nok til at jeg får overført data mellom routerne, slik at internett trafikk er ikke noe problem. Problemet oppstår når jeg ønsker å overføre data mellom en maskin koplet til router A og en maskin koplet til router B. Overføringshastigheten blir da på ca 0,5 - 1 % av kapasitet (54mbit). Når jeg overfører data mellom maskiner koplet til samme router er hastigheten bra.

Jeg tenkte da at kanskje det var dårlig signal mellom routerne, men når jeg plasserer en laptop på samme sted som routeren står har jeg 100% signal og quality. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert firmware?

Ellers kan det være signalstøy fra andre trådløse enheter, som trådløse telefoner, videosendere, andre nett osv. Du kan prøve å skifte kanal, og se om det hjelper. Hovedkanalene er 1, 6 og 11.

Da du testet med den bærbare, er du sikker på at du var koblet til routeren på "den andre siden".

Du må også huske på at båndbredden deles mellom alle enheter tilkoblet en router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...