Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Callback ISDN gjennom remote adsl ?

Anbefalte innlegg

Tror jeg las noe om at dette var mulig her på forumet for en tid tilbake. ( ikke sikker på om det fungerer da). Er det mulig for en med isdn og kople seg opp mot en som har adsl og få internett til å gå gjennom han ? Sånn at jeg slipper de dyre tellerskrittene ? (kan ikke få adsl ennå, argh )

Noen som vet ?

På førehand takk :D

Endret av Ulven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg las noe om at dette var mulig her på forumet for en tid tilbake. ( ikke sikker på om det fungerer da). Er det mulig for en med isdn og kople seg opp mot en som har adsl og få internett til å gå gjennom han ? Sånn at jeg slipper de dyre tellerskrittene ? (kan ikke få adsl ennå, argh )

Du må isåfall ringe opp duden i andre enden med ISDN så hvordan du hadde tenkt til å spare penger på dette her skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner teorien..

Du blir oppringt av en med iptelefoni.. Vedkommende har altså et modem koblet til iptelefonen og dette modemet ringer deg på ditt modem. Personen med iptelefon kobler så sammen modemnettet med internettet med en bro. og du sitter dermed med internett. I og med at noen iptelefonabbonement ringer gratis til hjemmetelefon spares det derfor tellerskritt.

Problem 1: De fleste iptelefoner bruker analoge signaler mot telefonen, så det er ikke mulig å bruke isdnkort

Problem 2: Støtter iptelefoni en kontinuerlig strøm av signaler? Er lydkvaliteten den eksakt samme som på vanlig telefoner? Dersom ja på begge disse, er dette faktisk mulig.

Er det noen som har erfaring med fax over iptelefon?

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...