Ulven Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Tror jeg las noe om at dette var mulig her på forumet for en tid tilbake. ( ikke sikker på om det fungerer da). Er det mulig for en med isdn og kople seg opp mot en som har adsl og få internett til å gå gjennom han ? Sånn at jeg slipper de dyre tellerskrittene ? (kan ikke få adsl ennå, argh ) Noen som vet ? På førehand takk Endret 6. desember 2004 av Ulven Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Tror jeg las noe om at dette var mulig her på forumet for en tid tilbake. ( ikke sikker på om det fungerer da). Er det mulig for en med isdn og kople seg opp mot en som har adsl og få internett til å gå gjennom han ? Sånn at jeg slipper de dyre tellerskrittene ? (kan ikke få adsl ennå, argh ) Du må isåfall ringe opp duden i andre enden med ISDN så hvordan du hadde tenkt til å spare penger på dette her skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 hmm, husker ikke helt hvorden dette var. Mulig det var noe ip-telefoni inne i bildet. Kan det stemme ? Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 hmm, husker ikke helt hvorden dette var. Mulig det var noe ip-telefoni inne i bildet. Kan det stemme ? Da må isåfall vedkommende med ADSL-linjen ringe opp deg. Uansett så kommer dere ikke unna tellerskrittene. Jeg tror heller ikke at IP-telefoni er voldsomt bra egnet for overføring av data. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Jeg skjønner teorien.. Du blir oppringt av en med iptelefoni.. Vedkommende har altså et modem koblet til iptelefonen og dette modemet ringer deg på ditt modem. Personen med iptelefon kobler så sammen modemnettet med internettet med en bro. og du sitter dermed med internett. I og med at noen iptelefonabbonement ringer gratis til hjemmetelefon spares det derfor tellerskritt. Problem 1: De fleste iptelefoner bruker analoge signaler mot telefonen, så det er ikke mulig å bruke isdnkort Problem 2: Støtter iptelefoni en kontinuerlig strøm av signaler? Er lydkvaliteten den eksakt samme som på vanlig telefoner? Dersom ja på begge disse, er dette faktisk mulig. Er det noen som har erfaring med fax over iptelefon? Endret 6. desember 2004 av Zamoht Lenke til kommentar
connect Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 ENeste mulighet jeg kan komme på er om noen teleselskaper lar noen ringe gratis, evt med god rabbat fra et nr til et annet (alla kjente og kjære telenor hadde... eller noe tilsvarenede...) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Er det noen som har erfaring med fax over iptelefon? Faks går bra, muligens modem også går bra med maks 9600bps i overføring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå