Gå til innhold

Det piper fra Lydkortet (via høytallerene)

Anbefalte innlegg

Har ett irriterende problem. Ut fra mitt Audigy 2 lydkort har det den siste tiden vært enn irriterende pipelyd, på meget høy frekvens. Denne er der hele tiden, selv om det spilles musikk, film eller spill. Til lydkortet har jeg parallell koplet ett Creative surround system (bruker kun 2 høytalere + sub) og ett sett Phillips hødetelefoner (HP-890).

Pipelyden er i begge deler, og forsvinner heller ikke hvis jeg fjerner en. Det sluttet å pipa da jeg slettet driverene, men da jeg startet opp maskinen igjen, så kom de tilbake, før jeg fikk lakt inn driverene igjen.

Lyden har ikke vært der hele tiden, kun de siste 3-4 månedene.

Noen som vet hva dette kan være? Skal snart bruke denne maskinen som ren HTPC, og da må den lyden bort. Har ikke hatt mulighet å teste om den piper på digital utgangen.

Jeg har litt overklokket PC, og PCI er satt til Exclock/4 i bios. Prøvede å sette til Fixed 33 MHz, men det hjalp heller ikke.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever det samme på PC nr 2. Ved bruk av integrert lydkort. (Aopen MX4 GR S:478)

Har igjen en enda eldre PC med P3, den lider ikke av samme problem. Aopen det også.

på den maskinen, så går lyden etter cpu bruk. lite= 0%= lite støy 100= mye.

Likt hos deg eller?

Lenke til kommentar
Det høres kanskje slik ut ja. Det er tre toner som sirkulerer, og den ene hørte jeg nesten ikke med lite belastning, men med å kjøre prime 95, så ble den betydlig tydeligere, de to andre ikke store forskjellen.

Fant du en løsning?

Hvis lyden endres ved belastning er det sannsynligvis elektrisk støy, dvs dårlig skjerming.

Den vil da ikke komme med på den digitale utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...