Gå til innhold

Half life 2 bugger!

Anbefalte innlegg

Jeg har et ATI radeon 9600pro advantage.. har et orginalt hl2 kjøpt på elkjop.. jeg har 512ddr pc2100.. og en amd athlon 2400+. jeg får artifacts i river banen der du kjører båt. Der arttifats på folk osv! bøgger skikkligt. eneste plassen jeg har opplevd artifacts til nå.. kort er uklokket ikke byttet kjøler eller noen ting... .HVA ER GALT?? kjør alt på fult me 2AA på... på 800 oppløsing...

post-184-1102349941_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et ATI radeon 9600pro advantage.. har et orginalt hl2 kjøpt på elkjop.. jeg har 512ddr pc2100.. og en amd athlon 2400+. jeg får artifacts i river banen der du kjører båt. Der arttifats på folk osv! bøgger skikkligt. eneste plassen jeg har opplevd artifacts til nå.. kort er uklokket ikke byttet kjøler eller noen ting... .HVA ER GALT?? kjør alt på fult me 2AA på... på 800 oppløsing...

Har du oppdaterte drivere?

Sjølv så har eg xp2500+ og 9700np har ikkje hatt problemer sålangt i spillet.

Kjører 1280x1024 og 2xaa

Lenke til kommentar

Hørtes ut som et driverproblem.

Artifacts kommer ikke av for liten CPU eller for lite Ram, det kommer kun av skjermkortdriverne eller et deffekt skjermkort.

Lite ram kan fororsake lugging og for liten CPU fororsaker lav FPS+ lugging.

Spillet går greit her på High 1024x768 2xAA og 2xAF med FX5700 256Mb ram.

Resten av maskina står i profilen.

Dersom Doom3 gikk greit på maskina di så går HL2 bedre.

Lenke til kommentar
Herregud, du kan jo begynne med å stille ned grafikken MYE. Bare en selvfølge at sånt kommer med en sån pc. Tips kjøp deg ny ram og helst ny CPU.

Unødvendig og usakelig innlegg.

Trådstarter:

Du trenger ikkje "stille ned grafikken MYE!" - skru heller av antialiasing, og gjerne opp med oppløsninga. (Det er da min personlige meining om grafikk - 800x600 er for lite ;) )

Ta også å skjekk temperaturane på CPU og GPU om du har mulighet til det. Slutter artifacts å komme om du skrur av sida på kabinettet ei stund? Om det er tilfelle, så er det pga temperatur du har artifacts.

Last også ned nyaste driver.

Lenke til kommentar

Krever anti-aliasing mye resureser?

For jeg kjører HL2 i 800x600 og med fult på alt det andre og det ser knakende godt ut til meg! Personlig liker jeg ikke altfor høy oppløsning fordi jeg synes det er bedre at kanter osv er litt "blurry" enn skarp. Får litt mer TV-feeling over det.

Men det er min personlige mening da. Har også en PC som ikke helt er up-to-date.

(1,4 Ghz, 512 DDR Ram, Radeon 9700)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...