bruker234 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 når jeg tar på multiplayer, må jeg skrive inn GameSpry cd key eller noe.. hvor får jeg tak i den?? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har en kompis som låner Rome Total War Gold edition av meg. Etter han har klikt seg inn på en server og gått inn på online for å spille multiplayer kommer det opp en melding om at GS failed to log in. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hva kan grunnen være at jeg får så mye - "Projected Profits"? Har nettopp starta en ny faction. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 squalor går ikke bort selvom jeg har alle husene for å gjøre det renere og sånn, så det må være på grunn av overbefolkning. Hvordan minsker jeg befolkningen? Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 squalor går ikke bort selvom jeg har alle husene for å gjøre det renere og sånn, så det må være på grunn av overbefolkning. Hvordan minsker jeg befolkningen? Snill metode: Du kan f.eks, ødelegge "bygningen" kornåkre, da minsker du mengden mat byen produserer. Befolkningstallene vil begynne å synke om du nå ikke produserer nok mat til å opprettholde befolkningen. Et ekstra minus er dessverre at du får mindre inntekt fra byen via trade osv. Økt skatt gir også 0.5% mindre befolkningsøkning pr. nivå, men reduserer happiness også hvert nivå... En annen ting som er mindre effektiv, men som i nøden kan benyttes er å "bestille" trening av en flush med bønder eller store båter. Huge Unit scale gir det 240 mindre innbyggere pr. peasant du trener. Disse kan du overføre f.eks til byer som trenger innbyggere. Disband bøndene når de har ankommet til ny by, og ca 75% vil da gå rett inn som innbygger i den nye byen de nå står i. Mer drastisk metode: Få under 75% happiness ved å knuse templer, happiness-bygninger, og sett skatten på topp etc. Flytt alle soldater ut av byen, etter 1-2 runder tilhører byen "Rebels" og da er det bare å rykke legionærene inn og utslette innbyggerne når du tar over byen igjen. Slik får du en 30.000 innbygger by ned på 3-4000 på 2-3 runder Ekstra pluss: Masse cash ved looting, dog mister du inntekter når byen ikke er din (forstårlig nok), samt at du må bruke noen gryn på å reparere/bygge opp igjen bygninger. Ikke bruk drastisk metode på hovedstaden din. Da vil du få ny hovedstad, noe som vil justere "Distance to Capital" på ALLE byene dine, og noen kan derfor få de ekstra 5-10-15% mindre happiness de trenger for å gå bananas. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det er som regel nok å heve skatt og flytte ut alle soldatene hvis byen er stor. Ikke alltid man trenger å ødelegge en masse bygninger som regulerer happiness. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 En annen ting som er mindre effektiv, men som i nøden kan benyttes er å "bestille" trening av en flush med bønder eller store båter. Huge Unit scale gir det 240 mindre innbyggere pr. peasant du trener. Disse kan du overføre f.eks til byer som trenger innbyggere. Disband bøndene når de har ankommet til ny by, og ca 75% vil da gå rett inn som innbygger i den nye byen de nå står i. Det med at man trener opp peasants gjør at befolkningen minker, gjelder det også for Medieval 2? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 det med å trene opp peasants har jeg brukt litt, men det tar så lang tid, og det har hendt at jeg har latt det bli opprør der for å deretter ta over og utrydde folka, men det føles litt drastisk hvis det bare er på grunn av squalor. Skjønner ikke hvorfor de la det til på spillet men takk for raskt svar, og gode tips Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 En annen ting som er mindre effektiv, men som i nøden kan benyttes er å "bestille" trening av en flush med bønder eller store båter. Huge Unit scale gir det 240 mindre innbyggere pr. peasant du trener. Disse kan du overføre f.eks til byer som trenger innbyggere. Disband bøndene når de har ankommet til ny by, og ca 75% vil da gå rett inn som innbygger i den nye byen de nå står i. Det med at man trener opp peasants gjør at befolkningen minker, gjelder det også for Medieval 2? Funger ja, men litt på en annen måte, på Rome, kan du bestille 9 * 240 peasants på en gang, og dermed "betaler" du med innbyggere allerede når du bestiller de, selv om det tar 9 runder før du får trent alle. På Medieval 2, kan du gjøre det samme, men om du bestiller 9 * peasants her, "betaler" du med innbyggere kun for de 3 soldatgruppene du trener i runde 1, så i runde 2, når du kan trene 3 nye soldatgrupper, "betales" disse med innbyggere denne runden. Mer effektivt med at du i løpet av 3 runder får trent de 9 gruppene med bønder, og men du "betaler" med innbyggere i 3 runder, dog mer pr. runde. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hei Shicca. Vet ikke om du har fått med deg at vi har fått http://wiki.diskusjon.no er du interessert i å få inn dine 2 guider der? Så kan jeg gjøre det for deg. Er kun enkelte personer som kan gjøre det ennå. Det skal selvfølgelig bli oppgitt at du var opphavsperson og det skal bli lenket til tråden Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 5. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hei Shicca. Vet ikke om du har fått med deg at vi har fått http://wiki.diskusjon.no er du interessert i å få inn dine 2 guider der? Så kan jeg gjøre det for deg. Er kun enkelte personer som kan gjøre det ennå. Det skal selvfølgelig bli oppgitt at du var opphavsperson og det skal bli lenket til tråden By all means, så lenge editliste, med credits blir med. Det er ikke bare jeg som har skrevet FAQene, plenty brukere har vært meget delaktige med spørsmål og svar. Endret 5. juni 2008 av Shicca Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Selvfølgelig. Den kommer nå etterhvert til syne her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Rome_Total_War_FAQ Ser ikke så pent ut akkurat nå, men lenker, bilder og bedre oversikt fikses etterhvert. Blir pent etterhvert Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 hvordan unlocker man flere factions på barbarian invasion? eller går det ikke? syntes det var ganske kult å spille som trace som egentlig ikke gikk an, men litt vanskelig. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 hvordan unlocker man flere factions på barbarian invasion? eller går det ikke? syntes det var ganske kult å spille som trace som egentlig ikke gikk an, men litt vanskelig. kan sjekke her eller så er det vel bare å finne descr_strat fila til Bi? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) åja. hadde ikke sjekket bi. men vet noen hvordan man sloss om natta? jeg har menge generaler med sånn trait "night fighter" Endret 21. juni 2008 av Gjest Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 åja. hadde ikke sjekket bi.men vet noen hvordan man sloss om natta? jeg har menge generaler med sånn trait "night fighter" Når du får opp pre-battle-screen (der du velger om du vil slåss selv, eller auto etc), så skal valget "Night Fight" være muliggjort, om Generalen din har nevnt Night Fighter Trait. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) takk jeg hadde ikke sett den nede i hjørnet. Kamp om natten var heftig og kult, og spiller bare det nå, for er så lei av blå himmel og uvariert landskap. så når det er natt er det nesten som å spille et helt nytt spill. Men har spillt masse rome total war i det siste, og med masse forskjellige factions. liker det mye mye bedre en medieval 2. Har skaffet meg realism mod, men er ganske forvirret, fordi på instruksjonene står det noe med patcher, og det står at man trenger en rekkefølge og masse rart. Kan noen hjelpe meg. Vet ikke hvilke patcher jeg har, og vet ikke om det går på versonen jeg har. Fordi jeg har lastet den ned (fordi jeg ikke finner instalasjons CDen til rome total war) barabarien invasion og alexander funker helt fint til den lestet ned versonen. jeg kan ikke helt det språket der og trenger hjelp til å tyde det Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor -------------------------------------------------Installation Instructions: ------------------------------------------------- 1. Prior to installing RTR Platinum, you will need a fresh install of Vanilla RTW(v1.0). Download and patch RTW to the following patch versions, in the order listed. a. RTW v1.3 patch b. RTW v1.5 patch Note: You can also install RTR Platinum on a RTW Gold install. While installing RTW Gold, if you install RTW (which is already patched in the RTW Gold set to v1.5) and then install BI from the RTW Gold set, you may need to patch RTW/BI with the v1.6 patch. The BI install that comes with some copies of RTW Gold reverse patches RTW to v1.3, an error on the part of Sega when they packaged some of the RTW Gold cd-rom sets. The RTW/BI v1.6 patch is available from the Sega/CA RTW website. 2. Download the RTR Platinum v1.9 full installer and install it to your fresh RTW directory. 3. After the auto installer has finished installing RTR Platinum v1.9, you will be asked by the auto installer to allow a "campaign_map_reset.bat" batch file to run. This batch file will automatically delete any "map.rwm" file in any of the 3 possible locations... a. Data\world\maps\base <<============================= Location for the "map.rwm" file with RTW v1.2 patch. b. Data\world\maps\campaign\imperial_campaign <<======= Location for the "map.rwm" file with RTW v1.5 patch. c. Data\world\maps\campaign\base <<==================== Erroneous location of a "map.rwm" file from the early beta RTR Platinum versions. (Note: This final location removal has been left in for those few individuals you will insist on not installing RTR Platinum on a fresh RTW v1.5 install. This will not correct all their problems from having done this, but will eliminate at least one problem. Some people are completely stubborn and insist on learning things the hard way.) Allowing this batch file to run will automatically remove any "map.rwm" file from the above known locations, allowing you to start playing RTR Platinum without any problems due to the presence of any old "map.rwm" files. If you wish, you may choose to not allow this, but must then manually insure any old "map.rwm" files are deleted before starting RTR Platinum v1.9. Here is a copy of the text of the "campaign_map_reset.bat" batch file... rem ========================================================================================= rem This is a dos batch file written by Marcus Camillus to delete any possible map.rwm files. cd data\world\maps\base del map.rwm cd.. cd campaign\imperial_campaign del map.rwm cd.. cd base del map.rwm rem ========================================================================================= Endret 22. juni 2008 av Gjest Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Hvis du vil ha en mod som endrer mye mer og gjør spillet nesten helt nytt og mye mer utfordrende last ned Europa Barbarorum Lenke til kommentar
agail Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hvordan får jeg ned korupsjonen i byene mine? Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det er et problem for meg og. Noen ledere har traits som gjør at de får mer i cost på bribe og mer i law, tipper at de er mindre korrupte enn andre - uten at jeg vet det. Ellers øker korrupsjonen jo lenger unna hovedstaden du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå